Zolang je jouw kijk op verkoop niet definitief aanpast, loop je als eenmanszaak of kleine onderneming vroeg of laat tegen de lamp. Je slaat de bal mis bij kostbare potentiĂ«le klanten. Misschien blijf je geloven dat je net die laatste verkooptechniek nog mist om een echte doorbraak te maken in je verkoopcijfers. Helaas…

Wie meer wil verkopen

Laat ons even jouw gedachten rond verkoop onder de loep nemen en eerlijk kijken waarom je niet méér verkoopt.

Hoe zou jouw nieuwe verkoopgedrag eruitzien als je deze oude manier van denken rond verkoop overboord gooide? Zou verkopen dan niet aangenamer zijn? Bovendien zal je MEER verkopen. Geloof me!

Hieronder vind je 5 meest gangbare en verouderde overtuigingen rond verkoop:

 

1. Stop met te starten met een sales pitch. Start een gesprek.

Begin nooit meer met een mini- presentatie van jezelf, je bedrijf of je product wanneer je een nieuwe potentiële klant voor je hebt. Je start beter een open gesprek dat zich focust op het probleem dat jouw product of dienst oplost. Open een gesprek waarin je waarde biedt, gebaseerd op jouw ervaring. Bijvoorbeeld: “Ik vroeg me af of ik je een aantal tips mag geven na de recente crash van jouw computernetwerk?”

Weet je niet precies welk specifiek probleem jouw product oplost? Kom dan zo snel mogelijk naar de Businesslab Kick-off. Ga naar onze website en bestel nog snel jouw ticket.

 

2. Jouw doelstelling is niet het afdwingen van een verkoop. Ontdek elkaar.

Door jouw gesprek te focussen op de problemen die jij oplost merk je dat je prospecten je de weg wijzen. Verkoop is een spontaan gevolg. Een stuk makkelijker en aangenamer, toch?

 

3. Je verliest de verkoop in het begin van het verkoopproces. Niet op het einde.

Als je denkt dat je niet verkocht hebt omdat je ergens een foutje hebt begaan bij het afronden, denk dan terug naar het begin van je relatie met de klant. Ging je te hard van stapel? Gebruik je afgezaagde taal? Denk maar aan: “We hebben de oplossing die je echt nodig hebt.” Zo brandmerk je jezelf als “verkoper”. En wordt het erg moeilijk om een open gesprek te voeren.

 

4. Verkoopsdruk zorgt voor afwijzing. Neem de druk weg.

Je potentiële klant wijst jou niet af. Jij wijst jezelf af, door iets te zeggen waardoor je klant in de weerstand gaat. Je leest het goed: iets dat je zelf zegt. Waarschijnlijk omdat je jezelf te veel druk oplegt. Zodra je jezelf toelaat niet meer te MOETEN verkopen, gaat het stukken vlotter. Focus je gewoon op de beste oplossing voor je klant.

 

5. Aanvaard de bezwaren en ga terug in gesprek.

Traditionele verkoopcursussen spenderen heel wat tijd aan het weerleggen van bezwaren. De waarheid? Deze trucjes verhogen alleen maar de verkoopsdruk. Je weet wel dat zinnen als “we hebben geen budget” en “zend maar een folder op” beleefde manieren zijn om een eind te maken aan het gesprek. Stop met deze te weerleggen. Ga op zoek naar wat er echt leeft: blijf beleefd, stel je kwetsbaar op, creëer veiligheid en stel een extra vraag zodat je klant jou de echte ware reden vertelt.

 

Hoe sneller je jouw oude overtuigingen achterwege laat, hoe sneller je verkopen terug aangenaam vindt. En de resultaten? Die volgen vanzelf!

Wil je meer tips rond verkoop? Wil je jouw TOP product of TOP dienst ook zodanig in de markt zetten, en uiteindelijk meer winst genereren?

Ga dan nu naar onze website en schrijf je in voor de Businesslab Kick-off.

 

Want onze business is jouw business te helpen groeien. đŸ’ȘđŸŒ

 

 

Goed nieuws!

Een recente studie van Partena wees uit dat een werknemer aanwerven binnen het jaar zorgt voor gemiddelde stijging van de omzet met 44% en winstmarge met 63%.

Ontdek in deze video wat eenmanszaken en zaakvoerders van een kleine bvba weerhouden van het aanwerven van hun eerste werknemer.

Bij Businesslab weten we al langer wat het belang van een topteam is.

Meer weten over hoe je een topteam samenstelt?
Klik dan nu hier en kom naar de Businesslab Kick-off!

Het originele artikel kan je hier terugvinden.

 


De medewerkers van Businesslab zijn de ruggengraat van het bedrijf. De neuzen staan allemaal in dezelfde richting en er wordt zeer nauw samengewerkt. Elkaar op elk vlak bijstaan wanneer het nodig is, is de basis van onze business.
En hoewel het niet Ă ltijd rozengeur en maneschijn is, heerst er een open sfeer met duidelijke communicatie zodat er snel kan geschakeld worden. Samen is the sky the limit!

Personeel is miserie

Je wil perfecte kopieĂ«n van jezelf vinden. Een kloon die het werk even goed of zelfs beter doet en wordt dan uiteraard teleurgesteld. Herkenbaar? De verwachtingen liggen te hoog omdat je ervan uitgaat dat jouw nieuwe medewerker alles al weet en het wel zal “doorhebben” wat je wil.

Dat loopt gegarandeerd fout.
Je ontslaat de persoon of deze vertrekt vanzelf, opgebrand.
Op dat moment neem je de beslissing om opnieuw alleen te werken.
Je overtuiging dat “personeel alleen maar miserie is” wordt versterkt.

Zonder dat je het beseft maak je de keuze om niet meer te groeien en ontneem je je gezin en je vrienden van het genieten van jouw aanwezigheid.

Jij wil toch ook meer mensen helpen?

Een team rond jou hebben, biedt nochtans een zeer sterke meerwaarde. Het is de enige weg richting succes. Met een team verricht je meer werk. Je helpt meer mensen. Je maakt meer klanten gelukkig.
Want ondernemers zijn echte mensenhelpers.
En de stand van jouw bankrekening is evenredig met het aantal mensen dat je helpt, de waarde die je creëert, de dienst die je verleent.


En ook een leven hebben?

Zoveel mogelijk klanten helpen en tegelijk een aangenaam leven leiden? Dan heb je absoluut een team van gemotiveerde collega’s rond jou nodig. Want de weg naar succes kan niet zonder een team en het is het leukste wat er is!


In een vorige training deelde ik 7 redenen waarom zelfstandigen het zo moeilijk hebben om aan te werven. Bekijk hier reden nummer 4



Ik duim voor jouw succes!

Xavier


PS: Als jij ook openstaat om met een team te werken. Bekijk dan zeker onze training over selecteren en rekruteren, deze bevat alles wat je nodig hebt om het ideale team uit te bouwen.

Of kom kennismaken met ons tijdens de Businesslab Kick-off.

Businesslab Teamdag

 

Bij Businesslab leven en ademen we volgens de vijf kernwaarden die de cultuur van ons bedrijf definiëren:

  • Geven
  • Professionaliteit
  • Fun
  • Resultaat
  • Holistisch denken.

En dit alles wordt ondersteund door de focus op positiviteit.

De focus op positiviteit bij Businesslab is wel geen geitenwollensokken-gegeven waarbij we met z’n allen in lotus houding zitten te wachten tot “het” komt. Gewoon door positief te zijn.
Onze positiviteit heeft ook niets te maken met het ontkennen van problemen en het weigeren dat er ook đŸ’©-dagen zijn.

Ja. Er zijn ook hier soms slechte dagen.

Een campagne die niets oplevert, fouten die gemaakt worden, frustraties door onbegrip, samenloop van omstandigheden


“Ik kijk altijd naar de optimistische kant van het leven, maar ik ben realistisch genoeg om te weten dat het leven geen eenvoudige materie is.” — Walt Disney

Focussen op het positieve wil niet zeggen dat we het negatieve ontkennen. Het is het erkennen van de uitdagingen terwijl je blijft focussen op een positieve uitkomst.
Blijven kijken naar de goede kant van de zaken en je team aansporen om hetzelfde te doen. Het promoten van positiviteit binnen jouw bedrijf is een mindset die jouw business alleen maar ten goede komt.

Positiviteit als oorzaak van productiviteit

Bert Jacobs, oprichter van Life is Good Company vertelt het volgende: “Optimisme is voor mij geen vorm van overacting of blind optimisme. Het is een vorm van beslissingen nemen die focust op het goede omdat dit leidt tot een verstandiger gebruik van jouw hulpbronnen.”

Je verliezen in negativiteit zorgt voor angst en twijfel. Je verliest de kostbare energie die je nodig hebt om het probleem op te lossen.

Een pessimist ziet de moeilijkheid in iedere opportuniteit. Een optimist ziet een opportuniteit in iedere moeilijkheid. — Winston Churchill

Je productiviteit stijgt iedere keer wanneer je je focust op de opportuniteit in de mogelijkheid. En iedereen vaart er goed bij: jij, als werkgever maar ook heel jouw team.

Positiviteit zorgt voor een toffe gedreven onderneming.

Je kan niet ontkennen dat mensen gelukkiger zijn in een positieve omgeving.

Positiviteit op de werkvloer werkt aanstekelijk en maakt dat de mensen graag op hun werk Ă©n aan het werk zijn. Ze blijven ook langer werken in je onderneming.

In 5 snelle stappen naar positief denken

Eigenlijk is het echt gemakkelijk om positiviteit op de werkvloer in jouw onderneming te introduceren. Met deze 5 stappen zullen jij en je team heel gauw in staat zijn optimistisch te denken en te werken. Hier zijn  de 5 snelle stappen om positiviteit te brengen in jouw onderneming:

  1. In plaats van te blijven hangen in de redenen waarom iets niet werkt, kijk eens naar wat je anders zou kunnen doen zodat het wel werkt.
  2. In plaats van steeds te zeggen: “Ik moet”, formuleer je je zin opnieuw met “Ik wil”.
  3. Loop je vast door doemdenken en catastrofe-scenario’s? Vermijd dan overdrijvingen en neem geen definitieve stellingen in. Hierdoor verlies je energie.
  4. Vermijd ook stellingen als: “Mijn plannen komen nooit uit” of “Dit komt, zoals altijd, nooit meer goed,”.
  5. Als je jezelf vast rijdt in negatief denken, vraag dan hulp aan je team om terug te focussen op de mogelijkheden.

Tot mijn spijt ervaar ik dat veel eenmanszaken en kleine ondernemingen te veel focussen op het negatieve, waardoor ze vaak de goesting van het ondernemen verliezen.

Laat ons weten wat je er van vindt! 🗣

Wat doe jij om positief te blijven kijken? Vertel het hieronder in het commentaarveld en maak andere ondernemers gelukkig.

Ik duim voor jouw succes!

Xavier

P.S. Wil je de kracht ervaren van een groep gelijkgestemde ondernemers die allemaal willen groeien?
đŸ’Ș Plug dan in op de Businesslab-energie en schrijf je in voor de Businesslab Kick-off!
>>> Klik hier voor meer info.

Klik hier voor de getuigenissen van de Businesslab Kick-off: de meest voorkomende feedback die we krijgen is dat ondernemers terug zin krijgen om vooruit te gaan, om terug te ondernemen.

—

Dit is een artikel dat recent werd opgefrist met nieuwe inzichten. 

Onlangs was ik de gast in de podcast van mijn zoon Louis en mede-presentator Willem Himpe.

Ik kreeg ruim de tijd om mijn verhaal uit de doeken te doen en hoe ik kijk naar ondernemen, en welke de grote valkuilen zijn voor zaakvoerders van een kleine bv.


Kom live kennis maken met mij en An Verstraete, tijdens de volgende Businesslab Kick-off.

Klik hier voor de details van de Kick-off.

6-stressfactoren-businesslab-640

Vaak krijg ik de vraag:
“Hoe krijg ik meer controle over mijn bedrijf?”
“Waarom heb ik steeds tijd te kort en krijgen anderen het voor elkaar?”
“Hoe krijg ik evenwicht tussen werk en privĂ©?”

Wanneer deze zaken niet opgelost raken krijg je stress:

De 6 belangrijkste factoren die bijdragen aan deze stress zijn de volgende:

  1. Te veel werk.
  2. Constante onderbrekingen.
  3. Permanente onzeker.
  4. Gebrek aan feedback.
  5. Weinig of geen appreciatie van uw dichte omgeving.
  6. Communicatieproblemen.

Deze stressfactoren resulteren in minder controle over je zaak en je leven.

Ga even na welke factoren er bij jou zorgen voor stress. Je er bewust van worden is al een eerste stap naar verandering.

In ieder geval duim ik voor jouw succes!

Wil jij nog meer tips over succesvol leven en ondernemen ‹en straks een ware Business & Life Boost meemaken?

Kom dan naar de Businesslab Kick Off . ‹Meld je aan en ontdek hoe jij jouw winst en vrije tijd kan verdubbelen.

Ik kijk er in ieder geval al naar uit.
Tot dan!

An

prijs

Veel klanten spreken je aan over jouw prijs. Dat is normaal: iederéén wil zo voordelig mogelijk bediend worden. Iedereen betaalt liefst zo weinig mogelijk.

Dat jouw klanten met bezwaren komen, wil evenwel niet zeggen dat jouw prijs niet OK is. Weet dat je op zo’n moment sterk in je schoenen moet staan.

Hier vind je 5 praktische tips om discussies over prijzen te overleven of te vermijden.
Op de Businesslab Kick-off krijg je nog veel meer tips over prijszetting, zodat je niet hoeft mee te doen aan die harde concurrentiestrijd. Klik hier voor meer info.

1. Wees zelf overtuigd van jouw prijs

Zolang jij aarzelt, niet overtuigd bent of twijfelt over je prijs, wordt het heel moeilijk om geloofwaardig over te komen naar je klant toe.
Sta recht in je schoenen, en overtuig  eerst jezelf voor je op baan gaat naar een klant.

2. Het gaat hem niet over de prijs, maar over het prijsverschil.

Je klant vergelijkt jouw prijs met de prijs van de concurrentie.

Praat daarom nooit over het totale bedrag, maar steeds over het kleinere bedrag, het prijsverschil. Zo ontwijk je de grote som.

Ga in gesprek met je klant, en som op wat je klant allemaal krijgt voor dit kleine prijsverschil.
Belangrijk is ook om te checken of de klant wel de juiste elementen met elkaar vergelijkt. Veel producten en diensten lijken erg op elkaar, maar dat betekent lang niet altijd dat ze hetzelfde zijn.

3. Communiceer duidelijk.

Als de klant zich de betaling niet in Ă©Ă©n keer kan veroorloven, zoek dan creatieve oplossingen:

  • Leasen
  • Huurkopen
  • In stukjes afbetalen

Onthou wel: een klant die jouw prijs helemaal niet kan betalen, ben je beter kwijt dan rijk.
Neem het maar van mij aan. In zo’n klanten moet je ongelofelijk veel tijd steken om je centen te zien.
Ga dus gewoon niet met hen in zee, steek er geen energie in. Het is verloren moeite.

prijs

4. Vermijd het woord ‘kost’.

Ons onderbewuste relateert ‘kosten’ met ’te vermijden’. Daarom hoort niemand graag: ‘Dat kost…’ Het woord ‘kost’ heeft een negatieve bijklank.

Een beter alternatief is  ‘investeren’. Als we dat woord horen, denken we aan ’terug verdienen’.

Het klinkt veel aangenamer wanneer je spreekt over een investering, want investeringen leveren zo goed als altijd iets op. Met kosten, daarentegen, daar verlies je alleen maar mee.

5. Stel je prijs op een andere manier voor.

Als je klant jouw dienst of product gedurende een lange tijd kan gebruiken, is het een handige tactiek om de prijs in kleine porties op te delen ten opzichte van de totale levensduur. Ga eens na wat jouw dienst/product kost per jaar, per maand of per dag, en stel het op die manier voor aan je klant.

Een investering van € 1 per dag voor twee jaar, dat klinkt voor jou klant veel haalbaarder dan € 730 in Ă©Ă©n keer.

 

Een goede voorbereiding is erg belangrijk. Bedenk welke mogelijke bezwaren jouw klant klant heeft. Zo hou jij de controle over het gesprek en loopt het veel vlotter.
Oefen je verkoopgesprek eens met een medewerker of een vriend. Oefening baart kunst!

Op de Businesslab Kick-off, ons tweedaags marketing- en netwerkevenement, verklappen An en ik hoe je je concurrenten naar huis speelt. Met enkele eenvoudige tips overtuig jij je klanten om bij jou te kopen. Ben je klaar om in actie te schieten en je business naar een hoger niveau te tillen? Schrijf je dan nu in voor de Businesslab Kick-off! Er zijn nog enkele gratis tickets beschikbaar.

Ik duim voor jouw succes!

Xavier.

PS: Deel dit bericht met je vrienden en collega’s. Ze zullen je dankbaar zijn.

Best price

best price

An & ik zaten afgelopen weekend samen in de auto. We dachten terug aan de afgelopen week met een sessie Act Like a Millionair en de eerste Businesslab Jam. Al snel ging het over ‘de derde donderdag van de maand’. De derde donderdag van de maand is bij Businesslab een speciale dag. Niet enkel voor ons, maar ook voor een 100-tal ondernemers met goesting. Elke derde donderdag van de maand zitten we met z’n allen samen voor een intensieve Mastermind-sessie.

Ik kon het niet laten om An een korte samenvatting te geven van een opmerkelijk gesprek. Ik zat aan tafel met 5 ondernemers, uit totaal verschillende branches. We hadden het over prijszetting.

“Klanten kopen op prijs”

“Prijs is het allerbelangrijkste”, vertelde Ă©Ă©n ondernemer tegen de andere 4. Deze uitsprak gaf meteen de aanleiding tot deze Ondernemerstip. Daardoor concurreren de meeste ondernemers dan ook enkel op prijs.

Toch is dat niet zo. Het is een foute overtuiging om te denken dat jouw (potentiĂ«le) klanten enkel kopen op prijs. Als het jouw strategie is om die prijskopers aan te trekken, wel… Dan is je doelgroep erg klein.

Mijn overtuiging is dat er maar 10 à 15% van de mensen echt een prijs kopen.

Had je een ander cijfer in gedachten?

Kijk maar eens om je heen. Kijk maar eens naar de kleren die we dragen. We lopen allemaal rond met verschillende tenues.
Mochten we allemaal kleren kopen op basis van de prijs, dan stonden we met z’n allen in dezelfde winkel: de goedkoopste.

We rijden ook allemaal met een andere auto. Mochten we onze auto kopen op basis van de prijs, dan reden we allemaal rond met een tweedehands Dacia Duster :-).

Maak het verschil

Ga er niet van uit dat je potentiële klant je product te duur zal vinden. Het zit hem niet in de prijs, of in jouw dienst/product op zich.

Het verschil zit in de differentiëring. Het zit hem erin, om jouw onderneming anders te maken dan de rest.

Vaak moet je het niet ver zoeken. EĂ©n van onze Businesslab Tribers, die de Business & Life Boost XL heeft gevolgd, geeft het perfecte voorbeeld. Hij verwoordde het zo mooi.

Hij zit in de verzorging.  Zijn klanten bellen hem niet omdat zijn medewerkers uitzonderlijk goed zijn in het wassen van hun rug. Nee.
Ze bellen zijn onderneming omdat zijn medewerkers de rug wassen van hun klanten Ă©n (het allerbelangrijkste) tijd vrijmaken om een babbelke te slaan. Ze luisteren naar de mensen.

Dat babbelke, dat maakt het verschil.

  • De zaakvoerder checkt of een nieuwe medewerker een vlotte babbelaar is, voor hij hem/haar aanwerft.
  • Zijn onderneming stelt de planning op, zodat er voldoende tijd is voor dat babbeltje.

Zij focussen op dat spontane gesprek. Dat maakt het verschil, en de klanten blijven komen.

Durf jezelf uniek te maken. Wat maakt jou uniek ten opzichte van anderen?

Maak tijd om hierover na te denken. In de plaats van te concurreren op prijs, kijk liever hoe je je product/dienst anders in de markt kan zetten.

Ik ben benieuwd

Waar maak jij het verschil met jouw onderneming?

Schrijf het hieronder in een reactie. Deel het artikel op je social media, we leren er allemaal van.

An & ik helpen je graag om je anders in de markt te zetten, LIVE op de Businesslab Kick-off. Reserveer jouw plaats op www.businesslab.be/kick-off

Ik duim voor jouw succes!

Xavier

Ben je iemand die wil groeien? Ben je iemand die voortdurend zoekt naar hoe het beter kan? Hoe je zelf een beter persoon kan zijn?

Ja? Lees dan onderstaande tips en wacht niet om ze toe te passen in je dagelijkse leven.

 

#1 Uitdaging

Maak een lijst van alle dingen die je graag anders wil in je leven. Schrijf alles op een blad, een voor een. Naast elke uitdaging schrijf je een mogelijke oplossing. Hou deze lijst goed bij. Hij dient als hulpmiddel. Bovendien is het fijn om bij te houden hoeveel vooruitgang je elke dag maakt.

 

#2 Spiegel

Om je te helpen in jouw persoonlijke ontwikkeling, is het essentieel dat je eerst jezelf graag ziet. Zie eerst jezelf graag, en dan pas de andere. Kijk 2 à 3 keer per dag in de spiegel naar jezelf. Glimlach! En vertel jezelf dat je jezelf leuk vindt. Kijk naar de aspecten die je zelf goed vindt, en concentreer op die zaken.

 

#3 Doelen

Focus op wat je wil met je leven. De dingen die je nog wil doen, de dingen die je nog wil kopen. Schrijf ze op. Hou ze dicht bij jou (misschien in jouw agenda?) zodat ze je motiveren. Deze lijst helpt je om de nodige stappen te zetten om jouw doelen te bereiken.

 

#4 Visualiseer

Bij deze stap heb je je verbeeldingskracht nodig. Beeld jezelf in als een zelfzekere, succesvolle persoon. Nu en in de toekomst. Maak het beeld zo echt als je kan. Gebruik kleuren, zodat de beelden blijven plakken in je onderbewustzijn.

 

#5 Houding

Werk aan je houding en hoe je je voelt als je over straat wandelt. Adem rustig, doe je hoofd omhoog en recht je rug. Glimlach terwijl je wandelt. Voel het zelfvertrouwen stralen.

 

#6 Gezondheid

Blijf fit en gezond. Beweeg elke dag, al is het maar een wandeling van een kwartier. Eet ook elke dag een stuk fruit, en voldoende groenten.

 

#7 Evaluatie

Evalueer elke dag welke stappen je  moet zetten om je doelen te bereiken. Stel haalbare doelen op voor jezelf. Haal je een doelstelling niet, stel je doel dan bij. Geef jezelf een motiverend schouderklopje.

 

#8 Falen

Als je nooit faalt, dan slaag je nooit. De meeste succesvolle mensen op deze planeet hebben zwaar gefaald voor ze succes bereikten. Feit is: ze gaven nooit op. Dat is wat hen net succesvol maakt. Wees vastberaden en vindingrijk. Het zijn niet de slimste koppen die hoge toppen scheren – wel mensen met de grootste wilskracht.

 

#9 Goede daad

Doe elke dag iets goed voor iemand anders. Het geeft jou een goed gevoel. Tegelijk zorgt het ervoor dat je de juiste mensen en situaties aantrekt in jouw leven.

 

#10 Uniek

Herinner jezelf eraan dat je uniek bent. Jij – en enkel jij – hebt de controle over je leven. Jij staat in voor je eigen succes. Gooi jezelf in het leven en verander het vandaag.

 

 

 

Wil je hier nog meer over te weten komen, kom dan zeker naar onze Businesslab Kick-off.

Of mocht je in gesprek willen gaan over jouw zaak en even richting krijgen om verder te groeien, boek online en gratis jouw persoonlijk gesprek.

 

Want onze business is jouw business te helpen groeien. đŸ’ȘđŸŒ

 

 

6 manieren om meer te verdienen

“Is jouw onderneming de meest logische, de meest degelijke en de enige voor jouw doelklant?”

1. Focus op jouw doelklant

Heel veel ondernemingen verspillen een hoop geld aan reclame, omdat ze niet genoeg tijd besteden om te zoeken wat de juiste markt is voor hun product of dienst. Zoek uit wie jouw doelklant nu precies is. Zo verspil je geen tijd en geld en haal je het maximum uit jouw marketing.

2. Stel je USP (Unique Selling Proposition)

Zolang je in de concurrentiestrijd zit met andere gelijkaardige ondernemingen, betekent het dat je nog niet onderscheidend genoeg bent. En is er nog werk aan de winkel. Maak een USP zodat jouw onderneming voor jouw doelklant de meest logische, de meest degelijke en de enige keuze wordt.

3. Verkoop pakketten

Verdien veel meer geld door je de producten of diensten die je nu al verkoopt te bundelen. Maak nieuwe pakketten met deze producten voor een aantrekkelijke prijs.

4. Verbeter je e-mailmarketing

Eis de aandacht van je klant op in zijn/haar mailbox. De meeste ondernemers zijn slordig. Ze zorgen niet voor goede, relevante en boeiende berichten.

Leer daarom de fundamenten van schrijven en bewerken van een overtuigende boodschap. Weersta bovendien aan de verleiding om snel iets te versturen naar jouw klant. Door arme en saaie e-mailberichten te versturen, vervreemden de mensen op jouw e-maillijst van jouw onderneming. Soms permanent. Dat terwijl je met consistente en overtuigende boodschappen je lijst inspireert, waardoor ze bij jou kopen.

5. Gebruik meerdere marketingkanalen

Je elke dag enkel en alleen op e-mailmarketing en het internet storten is als elke dag een pakje friet eten. Het smaakt ongelofelijk lekker, maar de gevolgen zijn nefast. Meer dan ooit is het de combinatie van verschillende marketingkanalen die jouw product of dienst zichtbaar maakt.

6. Maak slapende klanten wakker

Maak een lijst van al jouw vergeten of slapende klanten. Door de jaren heen zijn tientallen of honderden klanten afgehaakt, zonder dat je er erg in had. Maak ze terug wakker. Zij zullen blij zijn met jouw herinnering. Je zal verbaasd zijn, velen staan te popelen om terug te komen. Bovendien brengt klanten wakker maken onmiddellijk een nieuwe stroom geld in je onderneming.

6 manieren om meer te verdienen

Het doen van Ă©Ă©n van deze dingen verhoogt je inkomen. Doe je ze allemaal dan heeft dit een enorme impact op jou en je business! Kies er Ă©Ă©n of twee uit om te beginnen en zodra je ze hebt geĂŻmplementeerd, kies je een andere op de lijst.

Krijg je graag ondersteuning bij het boosten van jouw onderneming? Bekijk welke trainingen Businesslab jou te bieden heeft. Kom je graag eens proeven van onze stijl? Schrijf je dan in voor ons kennismakingsevent de Businesslab Kick-off

 

Wij duimen voor jouw succes!

An & Xavier.