Purple Cow - Seth Godin

Hier zijn de eerste vier vragen die iedere ondernemer zich moet stellen over zijn product of dienst:

  • Purple Cow - lessen van Seth GodinFlirt ik met de grenzen?
  • Neem ik voldoende risico?
  • Is mijn product niet stervend?
  • Ik verkoop toch niet aan de massa?

Wat antwoord jij hierop? De antwoorden vind je in dit artikel terug. Ze bepalen hoe makkelijk jouw product of dienst zichzelf verkoopt.
En dat is wat we willen: een product dat zichzelf verkoopt.

Hieronder deel ik met jou nog vier extra tips die ik kreeg van Seth Godin.

Godin schreef er trouwens een heel boek over: “Purple Cow”. Over hoe jij jouw product of dienst écht merkwaardig, opmerkelijk en opvallend maakt.

Je wil geen middelmatig maar wel een opmerkelijk product!
Een goed product is al lang niet genoeg meer. Het moet opmerkelijk zijn.

Tijdens ons tweedaagse ondernemerstraining Businesslab krijg je de concrete sleutels mee om ook jouw product of dienst opmerkelijk te maken.

Les 5: Bepaal wie je meest winstgevende klanten zijn.

Jouw advertenties, producten of diensten hoeven niet tegemoet komen aan de massa. Onderzoek wat de gemeenschappelijke kenmerken zijn van je meest winstgevende doelgroep en focus je hierop. Negeer diegene die deze kenmerken niet bezitten.

Jouw advertenties en jouw producten dienen tegemoet te komen aan die klanten die jij zelf kiest. Het zijn de klanten die voor jou het meest rendabel zijn en die voor jou hun verhaal willen doen. Het worden echte evangelisten.

Les 6: Profiteer van de crisis

Het is makkelijker een merkwaardig, opmerkelijk en opvallend product in de markt te zetten tijdens de crisis of de economische recessie want iedereen is dan bang om zijn kop boven het maaiveld uit te steken.

In feite is het NU de perfecte tijd om actie te ondernemen. Terwijl anderen angstvallig afwachten hoe het tij zal keren, weet jij dat het tij zal keren. Beter nog, jij keert het tij!

Les 7: Je hoeft geen genie te zijn.

Om een merkwaardig, opmerkelijk en opvallend product in de markt te zetten hoef je geen genie of super creatieveling te zijn. Je moet alleen de juiste “mindset” hebben. De juiste inzichten.

Je moet beseffen dat je eigenlijk geen keus hebt. Dat groeien in je onderneming en nieuwe producten lanceren je enige mogelijkheid op vooruitgang is. En dat niets anders werkt.

Halve strategieën of halve methodes werken niet. De enige manier om te groeien is vandaag beter te zijn dan gisteren. Zo simpel is het.

Les 8: Wees geen one-hit wonder.

Zodra je een hit hebt gemaakt, is het tijd om een nieuw merkwaardig, opmerkelijk en opvallend product in de markt te zetten.

Doe het elke keer opnieuw.

Rust dus ook hier niet op je lauweren. Wie scoort/scoorde en er prat op gaat dat dit succes eeuwig blijft duren wordt sowieso ontgoocheld.

Blijven doorgaan is dus de boodschap. Maar is dit niet hét kenmerk van de ondernemer? :-)

 

Zo! Een hele boterham.
Je laten opvallen en streven naar opmerkelijkheid, is écht geen zonde.

In zaken zou het eigenlijk een vereiste moeten zijn.

Ben jij er klaar voor om jouw dienst of product opmerkelijk te maken?
Kom dan proeven van het Businesslab. Je ontdekt stap voor stap hoe je ondermeer deze lessen van Seth Godin in jouw zaak implementeert. Je krijgt tal van tips en systemen die jouw business (terug) op de rails zetten. Je ontmoet gelijkgestemde ondernemers die net als jij meer winst en meer vrije tijd willen creëren.

Schrijf je vandaag nog in. De plaatjes raken vlug bezet.

Ondertussen duim ik voor het succes van jouw opmerkelijk product.

An

PS 1. Inspireer anderen en vertel in het commentarenveld hieronder welke producten of diensten jij opmerkelijk vindt.

PS 2. Deel dit artikel ook met je vrienden en collega’s op jouw sociale netwerken. Ik weet zeker dat je ze hiermee gelukkig maakt.

Een opmerkelijk product

In dit artikel deel ik met jou de eerste 4 lessen, die ik leerde van [tooltip tip=”Seth Godin is de voormalige vice president direct marketing van Yahoo!, een opmerkelijk marketeer en auteur van 7 bestsellers.”]Seth Godin[/tooltip] .

Hij vertelt in zijn boek:  Purple Cow hoe jij jouw product of dienst écht merkwaardig, opmerkelijk en opvallend maakt.

Met andere woorden: waar het verschil zit tussen een opmerkelijk en een middelmatig product.

een opmerkelijk product volgens Seth GodinSeth Godin omschrijft opmerkelijk als:

  • de moeite waard om erover te spreken.
  • het vermelden waard.
  • Uitzonderlijk.
  • Nieuw.
  • Interessant.

Tegenwoordig is “zeer goed” niet meer goed genoeg. Dat is gewoon datgene wat klanten van jou verwachten.

Les 1: Flirt met de grenzen.

Maak jouw product een uitschieter die extreem groot of klein, extreem exclusief of uitermate goedkoop, extreem snel of net super traag, … is.

Daag jezelf en je team uit om te brainstormen over hoe jouw product of dienst met de grenzen zou kunnen flirten. Het maakt niet uit welke grens. Als het maar een grens is. Test daarna uit welke de beste marketingstrategie is om zoveel mogelijk winst te maken.

Les 2: Neem risico.

Op veilig spelen, niet opvallen in een overvolle markt of gewoon niet zichtbaar zijn is zelfmoord.

“Op veilig spelen” is het grootste risico dat je kunt nemen in marketing. Doe iets gewaagd! Laat je zien! Durf het échte risico aan!

Het Businesslab is in Vlaanderen op z’n minst merkwaardig. Het is niet alleen bijzonder leerrijk en inspirerend. Er is ook muziek en ambiance en er is ook ontzettend veel energie in de zaal.
(Dit in tegenstelling tot vele andere business trainingen in Vlaanderen)
Helemaal niet zo gewoon dus. Al zeker niet voor West-Vlamingen.
Nochtans, wordt het Businesslab georkestreerd door twee West-Vlamingen.

Je vindt het super of maar niets. Maar het laat je niet onberoerd.

Verdubbel je winst en je vrije tijd binnen het jaar is een gedurfde belofte die magnetisch werkt. Ofwel loop je voorbij met het idee “Dat kan niet!” ofwel sta je stil en denk je: “Hmm, da’s straf… Benieuwd wat die gasten te vertellen te hebben…”

Welk risico neem jij? Hoe laat jij je zien?

Les 3: Investeer niet in een stervend product.

Durf ernaar te kijken: wanneer je dienst of product niet (meer) werkt, neem dan een beslissing. Als je geen toekomst meer ziet voor jouw product of dienst, hoe wil je dan dat mensen ooit nog gefascineerd raken door jouw product of dienst?

Sta niet stil bij de kosten en de investeringen die vandaag niet meer lonen. Leg je daarbij neer. En denk opnieuw na.

Hoogst waarschijnlijk is het tijd om te beseffen dat de wereld veranderd is. Dat het tijd wordt om te (her)investeren in een nieuw idee. De mode geraakt nu eenmaal heel snel…uit de mode.

Rust niet op je lauweren. Investeren in een “stervend product” betekent ook jouw dood.

Les 4: Verkoop niet aan de massa

Bedrijven die verkopen aan de massa maken producten voor de massa.
Hun producten/diensten zijn gewoon. Gemiddeld. Saai.
Ze maken kruidige voeding minder pittig. Ze maken uitstekende service een stuk minder goed en een beetje goedkoper. En dat is het.

Wil jij een opmerkelijk product, kies dan een heel selecte doelgroep waarop jij je product perfect afstemt. Beter een paar honderd mensen die laaiend weg zijn van wat je doet, dan een duizenden die slechts mild geïnteresseerd zijn.

Het Businesslab verfijnde in de loop van de tijd ook zijn doelgroep.
We kiezen ons te focussen op ondernemers die willen doorgroeien:
Vlaamse ondernemers met goesting, die vaak als éénmanszaak startten met een droom van vrijheid en rijkdom. Maar die vandaag aanlopen tegen de dagelijkse sleur van brandjes blussen.

Ondernemers dus die al een paar jaar bezig zijn en die resultaten boeken. Het Businesslab focust zich daarom niet op starters en loontrekkenden met een vaag idee om misschien, als het meezit, ooit eens te ondernemen.

Ben jij er klaar voor om jouw dienst of product opmerkelijk te maken?

Kom dan proeven van het Businesslab. En ontdek wat het Businesslab opmerkelijk maakt.

Onze tweedaagse ondernemerstraining is niet voor iedereen. Maar als jij die ondernemer bent die meer wil, die ervan bewust is dat klagen over de crisis (welke crisis :-) je geen millimeter vooruit brengt en die overtuigd is dat morgen beter zal zijn dan vandaag, ben ik ervan overtuigd dat het Businesslab het Training en Netwerk Event is dat je zit op te wachten.
Klik hier om er alles over te weten.

Ondertussen duim ik voor het succes van jouw opmerkelijk product.

An

PS 1. Inspireer anderen en vertel in het commentarenveld hieronder welke producten of diensten jij opmerkelijk vindt (jouw producten of producten van een andere die je bijzonder vindt).

PS 2. Deel dit artikel ook met je vrienden en collega’s op jouw sociale netwerken. Ik weet zeker dat je ze hiermee gelukkig maakt.

PS 3. Lees hier de volgende vier lessen van Seth Godin

6 tips voor een krachtig compliment - Business Lab

6 tips voor een krachtig compliment

“An, die complimenten, wat moet ik daarmee?
Complimenten geven, is niet makkelijk. Maar dat heb ik nog enigszins in de hand.
Maar complimenten krijgen? Dat toch niet?”

Een compliment geven is inderdaad meer dan enkele positieve woorden. Het vraagt wat inspanning wanneer je wil dat je compliment ook écht als compliment aanvaard wordt.

Maar het loont.

Want ook de gever van complimenten vaart er wel bij.
Wie aan de slag gaat met het geven van complimenten zal verder moeten kijken.

  1. Je zal mensen op een veel persoonlijker manier leren kennen. Je zal ook jezelf op een andere manier leren kennen want je ontdekt positieve zaken bij de ander die je dadelijk bij jezelf zal aftoetsen.
  2. Complimenten geven maakt je ook gelukkiger. De lach op het gezicht en de glinsteringen in de ogen van de ander zullen jou een gevoel van blijdschap geven.
  3. En tot slot bouw jij vertrouwen op. Door positieve aandacht te geven aan je klanten of je medewerkers versterk je niet alleen hun motivatie, je bouwt je eveneens vertrouwen op.

Hieronder geef ik 6 tips voor een krachtig compliment. Op die manier kan je dadelijk aan de slag.

1. Wees eerlijk en oprecht.

Geef enkel een compliment indien je het ook echt meent. Een compliment geven, zomaar voor het compliment, is nooit goed.
Doe het dus alleen als jij het ook echt meent, en als je gelooft dat de ander dit compliment ook echt verdient.
Mensen hebben heel vlug door, wanneer jij iets meent of niet meent. En misschien vatten ze je goede bedoelingen wel, maar je geloofwaardigheid naar de toekomst vermindert sterk. En dat is niet wat jij wil.

2. Wees concreet en duidelijk.

Wanneer je correcte details geeft over wat je precies waardeert, of wat je precies goed vindt, vermijd je dubbelzinnigheden..

“Ik ben fier op jouw werk.”
De woorden “jouw werk” zijn hier te vaag.

Beter:”Dat je taak X afwerkte, vind ik goed.”

3. Licht je compliment toe.

Wanneer je meer details geeft waarom je iets waardeert of goed vindt, zullen mensen dit als meer oprecht zien.
Zo weet de persoon in kwestie ook meteen waarom jij dat goed vindt of waardeert.

“Je straalt, vandaag!”
Beter:” Die oranje sjaal doet je gezicht helemaal opleven. Wat straal jij zeg!”

”Dat je taak X afwerkte, vind ik goed.”
Beter: ”Dat je taak X afwerkte, tegen de afgesproken tijd, vind ik goed.”

4. Gebruik emotionele taal.

Je maakt een compliment nog sterker door emotionele taal toe te voegen of te gebruiken. Wat iets met jou doet, maakt het ook nog persoonlijker. Het zorgt ervoor dat het ook echt mensen raakt.

“Dat je taak X afwerkte, tegen de afgesproken tijd, vind ik goed.”
Beter: ”Dat je taak X afwerkte, tegen de afgesproken tijd, waardeer ik oprecht. Dat bezorgde me rust. ”

“Jij doet goed werk.”
Beter: “Jouw werk boeit me enorm.”

5. Wacht niet tot het juiste moment.

Een juiste timing is zoals bij vele zaken belangrijk, maar weet dat hét juiste moment niet bestaat. Wacht dus niet te lang, anders is het goede moment zo voorbij.
En neem je het risico er niet meer aan toe te geraken.

Geef het compliment op het moment dat je gelooft dat de ander er één verdient.
Jouw compliment kan ook perfect als gespreksopener dienen.

6. Laat het compliment landen bij de ander.

Maar al te vaak merk ik dat complimenten geven, in den beginnen, mensen zenuwachtig maakt. Ze spreken het compliment uit en beginnen dadelijk over iets anders om hun eigen ongemak te verdoezelen.

Jammer, want op die manier heeft de ander niet de tijd het compliment te laten binnenkomen. Neem daarom even pauze na het geven van een compliment.
3, 4 seconden is al heel mooi (tel letterlijk tot 3 of 4). Je geeft de ander de kans het compliment op te nemen en te laten bezinken.

 

Laat hieronder ook in het commentarenveld jouw ervaringen met complimenten geven, of krijgen achter. Je helpt er andere ondernemers mee.

Wil je nog meer tips die je vooruit helpen?

Dan is het Businesslab een echte aanrader.

Ik duim voor jouw succes!

Ik heb er net een driedaagse training opzitten van Kevin Green, in Amsterdam. Green is een miljonair in de UK, die ongelofelijk snel gegroeid is. Hij heeft een ingenieus systeem opgezet in vastgoed, over de hele wereld. En ik overdrijf niet: Kevin Green heeft 27 verschillende ondernemingen opgezet.

Ik was erg benieuwd naar wat die man te vertellen had. Want als hij 27 ondernemingen heeft, en honderden huizen in zijn portefeuille – hoe kan hij dan nog tijd vrijmaken om drie dagen te komen spreken?

Hij moest wel een geheim recept hebben… Ik verwachtte me aan ingewikkelde uiteenzettingen, aan complexe structuren.

Maar niets was minder waar.

Hoe doet Kevin Green het?

Green had het voortdurend over een aantal basissystemen (die jij ook kan/moet hebben in je zaak) die hij heel consequent en gedisciplineerd implementeert.
En dat valt me nu telkens op, als ik met succesvolle ondernemers ga praten.

Zoek het niet te ver in jouw business.

Ga terug na de basis, naar het fundament van je business. Zorg ervoor dat dat fundament goed draait. En van daarop ga je verder bouwen.

Blijf een eeuwige leerling. En zorg dat je naar de juiste meesters gaat luisteren.

 

Benieuwd hoe Kevin Green, succesvolle ondernemers en wij in het Businesslab het aanpakken?
Schrijf je nu in voor de volgende twee-daagse marketing training voor kleine ondernemingen.

Vertel mij hieronder in een reactie welk eenvoudig systeem jij geleerd hebt van een succesvolle ondernemer, waardoor je business vandaag makkelijker loopt.

Ik ben benieuwd!

Xavier.

alles is verkoop

85% van de kwaliteit van ons geluk hangt af van onze relatie met de andere. Met andere woorden:

  • Hoe die relatie is.
  • Wat je gedaan kan krijgen van de andere op een aangename en vlotte manier.

Daarom is de kunst van het overtuigen heel belangrijk.

En als ondernemer weet jij dat maar al te goed.

Het is niet alleen belangrijk voor de verkoop van je producten of diensten. Denk ook maar aan de andere aspecten van je leven.

Hoe krijg je de afwas “verkocht” aan je kinderen? Hoe krijg je een dringende opdracht “verkocht” aan één van jouw medewerkers? Hoe motiveer je je zoon om meer te studeren? Hoe krijg je je project erdoor binnen een vrijwilligersorganisatie?

Alles in het leven is verkoop. Ik geef je daarom twee tips:

  • leer jezelf goed kennen, wie je bent. Ga na welke argumenten voor jou zouden belangrijk zijn.
  • ontdek heel snel wie de andere is. Zodat je op de beste mogelijke manier inspeelt op de behoeftes van de andere.

Als je deze zaken goed onder de knie hebt, dan ben je gegarandeerd een topverkoper!

Welke tips, technieken of trucs gebruik jij om iets verkocht te krijgen? Ik ben benieuwd.

Deel het met ons in een reactie hieronder zodat andere ondernemers zoals jij er ook mee aan de slag kunnen.

Je bent de baas van je onderneming niet

Het is veel gemakkelijker aan een bestaande klant te verkopen dan een nieuwe klant te vinden.
Daarom is het uiterst belangrijk dat jij voor een buitengewone koopervaring zorgt.
Iedere keer opnieuw. Zodat je klant bij jou blijft kopen.
En zodat hij aan iedereen vertelt hoe fijn het is met jouw onderneming te werken.

Ik ben benieuwd wat jij doet om een unieke koopervaring te bezorgen aan je klanten.
Schrijf het hieronder in een reactie.

Wil je nog meer tips om meer winst en klanten aan te trekken?
Kom naar het Businesslab op dinsdag en woensdag 20 & 21 januari.

Er zijn nog een paar plaatsen vrij. Nu inschrijven dus!

Januari, …

het is de periode waarin mensen goede voornemens zetten.
Ik geloof dan ook dat goede voornemens een enorme impact hebben op de mens.

Gek wel, dat sommige mensen helemaal geen voornemens hebben.
“Dat alles maar blijft zoals het is…”

Volgens mij zijn het mensen met te weinig vertrouwen. Te weinig vertrouwen in zichzelf of in de toekomst.
Het zijn bange mensen. Ze hebben schrik om niet te slagen.
Ze hebben schrik om wat anderen zouden zeggen…
Of ze nu slagen. Of niet.

Ik hoop dat jij geen deel uitmaakt van de groep die geen goede voornemens zet.

Maar …

Wat zijn goede voornemens nu eigenlijk?

Ik meen dat goede voornemens zijn als een engagement. Een belofte aan jezelf.
Of ten opzichte van de grotere doelen die je stelde voor je leven.

Ik geloof ook dat, als je werkt aan je doelen, het belangrijkste niet is: “Het behalen van je doel in fysieke of materiële realiteit.” Maar dat het belangrijkste is: “De persoon die je wordt,” als je het bereikt.

Het geld, de huizen, de auto’s, de boten, de glorie, … Het kan allemaal in één tel verdwijnen.

Soms zelfs heel snel. Denk maar aan een brand bijvoorbeeld.

Wat nooit zal verdwijnen is echter de persoon die je geworden bent tijdens het proces van realisatie van je doel(en).

Om grote doelen te behalen, moet je ook een groot mens worden.

Je gaat nieuwe vaardigheden moeten leren,
nieuwe attitudes of gewoontes moeten creëren.

Je zal nieuwe relaties moeten aangaan.

Kortom, je gaat moeten groeien. En groeien, dat is voor de rest van je leven.

En in tegenstelling tot wat heel wat mensen denken, vloeit het gevoel van zekerheid niet voort uit het cijfer op je rekeningafschrift of de hoeveelheid bezittingen die je hebt. Het gevoel van echte zekerheid vloeit voort van binnenuit.
Vanuit je geloof in jezelf. Vanuit het vertrouwen in de toekomst en de mate waarin jij jezelf vaardigheden hebt aangemeten om te creëren.

Wat ik bijvoorbeeld het meest bewonder bij mensen die miljonair geworden zijn, is niet hun geld of hun faam, maar de weg van persoonlijke groei die ze afgelegd hebben.  Ze hebben zich weten te ontwikkelen tot geliefde personen. Ze hebben vaardigheden geleerd waardoor ze in staat zijn te creëren en te realiseren. Ze zijn tijdens hun weg van persoonlijke ontwikkeling op de één of ander manier een ander mens geworden.

Feiten wijzen bijvoorbeeld uit dat lotto-winnaars, die voorheen nog nooit werkten aan zichzelf of deden aan persoonlijke ontwikkeling, binnen de vijf jaar failliet gaan. Vaak hebben ze hun geld gewoon opgebruikt en eindigen ze armer dan ooit tevoren.
Andersom. Neem enkele miljoenen weg van iemand die miljonair is geworden door eigen toedoen, en die herwint binnen de kortste keren terug zijn geld.

Het is niet wat je bezit die je rijk maakt. Wel wie je bent.

Dus, …

Waarom moet je je focussen op je doelen?

Op je voornemens?

Om de persoon te worden die je moet zijn om die doelen te bereiken. Niet om het doel op zich, want dat kan je op elk moment afgenomen worden.

  • Welke doelen heb jij?
  • En welke persoon moet jij daarvoor worden?

Laat het me hieronder weten in een reactie. We leven graag met je mee.

Deel ook deze ondernemerstip op social media door eenvoudig op één van de icoontjes te klikken.

Ik duim in ieder geval op jouw succes.

An

Wij wensen jou een fijn eindejaar en een succesvol 2015.
Een jaar waarin je iedere dag doet wat je graag (en goed) doet,
waarin je voldoening krijgt van elke uitdaging en rust ervaart bij elke beslissing.
Een jaar waarin je gezond door het leven gaat zonder geldzorgen.
Een jaar waarin je je mag omringen met gelijkgestemde mensen die je ondersteunen in de richting van je doel.

Work • Live • Play

An & Xavier.

In de twee laatste berichten (Van klein denken word je niet groot en de Ja-Maar ziekte)  hebben we het gehad over de toekomst.

Vandaag wil ik het eens hebben over de successen van het voorbije jaar.

Vier je successen!

Hoe zou het zijn voor jou om eens samen te zitten met je omgeving of je medewerkers en eens te brainstormen over alle successen, zowel groot als klein, van het afgelopen jaar.
Misschien kun je ze zelfs in kaart brengen en uithangen.
En hoe zou het zijn om de mensen die meegeholpen hebben aan die successen even in de bloemetjes te zetten?

Denk eerst aan jezelf.
Je mag trots zijn op wat je dit jaar allemaal gedaan hebt.

Ook je medewerkers, de mensen die dagdagelijks met jou meewerken verdienen een schouderklopje om de doelen die je voor ogen had bereikt te hebben.

Ten derde, om zeker niet te vergeten is er nog jouw naaste omgeving, partner, kinderen, ouders,… de mensen die aan de rand van je onderneming staan te applaudisseren voor jouw groei en succes.

Denk eens na hoe je die mensen in de bloemetjes kan zetten uit dankbaarheid voor jouw behaalde successen.

Neem even de tijd om je successen hieronder in een reactie te noteren als blijk dat dit een succesvol jaar was.
Vergeet ook de kleine successen niet, degene die je dagelijks behaalt want vaak zit succes in de kleine dingen.
Ik lees graag je reactie en wens je alvast een prettig eindejaar en een voorspoedig 2015.

ja maar

Vorige week (van klein denken word je niet groot) daagde ik je uit met de vraag:
“Welke beslissing zou je vandaag nemen, mocht je zeker zijn dat je omzet volgend jaar 50% hoger zou liggen?”

Ik ben zeker dat toen ik met die vraag kwam er ergens een stem in je hoofd klonk dat zei: “Dat kan niet! Het is onmogelijk  om in één jaar tijd mijn omzet te verdubbelen! Hoe kan ik nu in een jaar 50% meer omzet draaien? Of 50% meer klanten hebben? Dat kan niet!”

Zo dacht ik vroeger ook.

ja maar

Ik leed aan de “Ja, maar” ziekte…

Telkens als er een nieuw idee kwam, blokte ik dat systematisch af. Ik zei steeds “ja maar…”

  • Ja maar mijn klanten zijn niet bereid die prijs te betalen.
  • Ja maar in mijn sector gaat dat niet.
  • Ja maar in mijn regio is dat onmogelijk.
  • Ja maar wat gaan de mensen zeggen.
  • Ja maar niemand heeft dat ooit al gedaan.

Ik daag je uit: als er iemand met een nieuw idee of inzicht komt, aanvaard het gewoon, schrijf het op, laat het binnen. Verzamel al die nieuwe ideeën.

Dat is ook het principe van Mastermind. Een Mastermind is een groep gelijkgestemden die nieuwe inzichten van elkaar krijgen en erop verder werken.

In de overvloed van nieuwe inzichten waar je nu even zal bij stilstaan, zit er zeker één tussen dat er zal voor zorgen dat jouw omzet met 50% toeneemt.

Schrijf in een reactie hieronder welke ideeën je de laatste week weggestuurd hebt. Wanneer was de laatste keer dat iemand iets zei, waarna je dacht: “ja, maar dat zal mij niet lukken, ja maar…”

Deel in een reactie hieronder wat je hebt laten varen.  En deel dit artikel op je social media!

Ik duim voor jouw succes!

Xavier.