Concurreer je ook enkel op prijs

Xavier Debaere hier, van het Businesslab.
Ik sta hier momenteel in Londen, St Pancras International, te wachten op de trein om terug naar België te gaan.

Ik heb een zeer boeiende opleiding achter de rug waar ik ondermeer samen zat aan tafel met een aantal ondernemers. En we hadden het over concurrentie.

De meeste van die ondernemers concurreren op prijs.
Ze zeggen dat prijs het allerbelangrijkste is. Mensen kopen een prijs.

Toch is dat zo niet.

Mijn overtuiging is dat er maar 10 à 15% van de mensen echt een prijs kopen. 
Ons gedrag bewijst dat ook. Kijk naar de wagens op de weg, we rijden allemaal met verschillende wagens. Mochten we allemaal een wagen kopen op basis van de prijs, dan reden we allemaal met dezelfde: gewoon de goedkoopste.
Kijk naar de restaurants, we hebben goedkope en anderen, een heel stuk duurder. Maar allemaal zitten ze toch vol.

Wat mooi is wanneer je in Londen bent, is dat overvloed overal aanwezig is.
We zouden altijd moeten vertrekken vanuit de idee van overvloed.
In de plaats van te concurreren op prijs, kijk hoe je je product in de markt kunt positioneren, kijk hoe je jezelf in de markt kunt positioneren, om het verschil te maken, om zelf je waarde op te bouwen. Want jijzelf bepaalt de waarde van je product of dienst, niet de concurrentie, niet de omgeving.
Dus denk eraan, wat kan jij doen om de waarde van jouw product, van jouw dienst naar boven te trekken?

Hoe maak jij het verschil en hoe bouw jij je waarde op? Hoe zorg jij dat prijs niet alleen de waarde van je aanbod bepaalt?
Laat het ons weten in de commentaren hieronder.

Minder doen voor meer succes

Meer of minder gaan doen?Eén van de krachtigste manieren om van bedrijfslijder naar bedrijfsleider te gaan is door te BESLISSEN om MINDER te doen.

Het vraagt lef om te beslissen dat je iets niet meer zult doen. Maar dit zal er uiteindelijk voor zorgen dat je meer klanten aantrekt, vrijer bent, tijd hebt voor je gezin, meer winst draait en dus meer succes hebt.

Angst om te verliezen

Veel willen doen, vloeit meestal voort uit angst.

  • Angst om te verliezen.
  • Angst om toch maar die omzet niet te draaien.
  • Angst om een klant te ontgoochelen, …

Veel willen doen heeft uiteindelijk weinig te maken met creativiteit.
Je doet “van alles” om in ieder geval niets “voorbij je neus te zien passeren”.

Weet dat de succesvolle ondernemers de meeste tijd beslissen om “iets NIET te zijn” of “te
doen”. Waar we meestal “ALLES willen zijn” of willen “doen”.

Elke zelfstandige heeft hier moeite mee. Ook wij.
Het lijkt tegen onze natuur in te gaan, om tegen kansen en opportuniteiten NEEN te
zeggen.

Alleen is succes meestal niet logisch en onnatuurlijk.

Maar wat kun je hieraan doen?

Doe minder voor meer succes

Stel je even voor dat je na een hartaanval nog slechts 2 dagen in de week meer mag werken. En je niet meer dan 5 activiteiten in je bedrijf mag doen.

Welke zouden dan die MAXIMAAL 5 activiteiten zijn die je nog verder doet in je zaak?

In plaats van te kiezen uit een grote waslijst “een beetje van alles te doen”, pik je er 5 dingen uit waar jij de beste in wil worden.
Of heb je het lef om je vanaf nu maar op drie zaken te focussen?

Je tijd is als baas van je bedrijf het meest kostbare (en kostelijke) bezit.
Zorg ervoor dat je die tijd besteedt om het verschil te maken. Dat je de BESTE wordt in die
5 activiteiten.
Volgens ons heb je binnen een jaar dan een compleet andere business en meer succes

Deel met ons en je collega-ondernemers welke jouw vijf top-activiteiten (zouden) zijn?
Deel ook je website. We maken graag met jou en je producten of diensten kennis.
Of laat ons weten wat je tegenhoudt om ”minder te doen”.

Correcte houding aan het stuur - hoe zit jij aan het stuur van je onderneming?

Slipschool voor ondernemers – deel 3

Correcte houding aan het stuur - hoe zit jij aan het stuur van je onderneming?Eindelijk…

We mogen naar de auto’s.

Ik kies de witte Peugeot 205 met de rode GTI striping.

Klik‘.

De deur gaat open en… gordel vast.

De monitor checkt … mijn rijhouding, de stand van mijn zetel en mijn spiegels.

  • De bovenkant van de hoofdsteun …
    moet zich op gelijke hoogte met de bovenkant van mijn hoofd bevinden. Of minstens zo hoog mogelijk als het niet zo hoog geraakt.
    Dit is belangrijk bij plotse manoeuvers of een ongeval. Zeker wanneer je hoofd een achteruitgaande beweging maakt.
  • De rugleuning …
    moet voldoende recht staan, zodat ik ruim zicht heb op de weg maar zodanig dat mijn volledige rug gesteund is. En ook mijn schouders moeten in contact blijven met de rugleuning.
    Want ik moet mijn wagen voelen met heel mijn lichaam.
  • Afstand zetel – stuur.
    Oef. Dat is in orde!
    Wanneer ik mijn polsen op het stuur leg, blijft mijn rug tegen de rugleuning. En kan ik ontspannen rijden.
  • Mijn armen lichtjes gebogen.
    Ook dat is goed.
    Rijden met gestrekte armen zoals in de Formule 1 uit de jaren 60 is niet in orde. Het is vermoeiend en het biedt te weinig ruimte voor snelle reacties.
    Idem voor de benen!
  • Mijn buitenspiegels.
    Ai, die moeten bij geregeld worden zodat ik zowel links als rechts een zo groot mogelijk beeld krijg van wat er naast mij gebeurd.
  • De achteruitkijkspiegel.
    Hierin moet ik een zo optimaal mogelijk zicht hebben op alles wat achter mij gebeurt.
  • En tot slot: Klikvast

De deur vliegt dicht. Mijn houding, de stand van mijn zetel en mijn spiegels zijn goedgekeurd.

Ik draai de contactsleutel om. En geniet de rest van de dag van ‘mijn’ witte bolide…

Zalig is het om er in een comfortabele houding tegenaan te gaan.
Ik heb zicht op alles wat ik achter me laat en ik ben voorbereid op elke hindernis die mijn pad kruist.

De auto-slipschool heeft mij heel veel lessen geleerd. Maar …

Hoe zit het bij jou in de zaak?
Zit jij mooi recht en ontspannen? Met perfect zicht op wat komt?
Of lig je achteruit en zie je nauwelijks de baan? En wat er rond jou gebeurt?

Hoe goed ”voel” jij je bedrijf? Voel je het met je hele lichaam?
En hoe snel weet jij of er iets mis loopt?

Run jij je business zoals ik dat vroeger jarenlang deed? Met de natte vinger?
En neem je beslissingen op basis van veronderstellingen?

Of heb je een dashboard met een aantal heel duidelijke KPI’s (Key Performance Indicators)?
En heb je zicht op wat er voor, naast en achter jou gebeurt?

Laat het ons hieronder weten hoe stevig en comfortabel jij in je ondernemersstoel zit.
Of welke tips jij nog hebt.

We kunnen alleen maar leren van elkaar.

PS: Lees hier deel 1 en deel 2 van ‘Slipschool voor ondernemers

Deel 1: “Slipschool voor ondernemers
Deel 2: “Laat nooit je stuur los

Laat nooit je stuur los

Slipschool voor ondernemers – deel 2

Laat nooit je stuur losVorige week vertelde ik je hoe ik leerde dat je je wagen bestuurt met je ogen.

Veel meer dan met je handen.

Deze waardevol les in het dagelijkse verkeer nam ik mee naar mijn onderneming.

Ook in het runnen van mijn zaak ben ik tot de vaststelling gekomen dat je bedrijf de richting in gaat waar je je focus op legt.

Daarom is een duidelijke visie en een duidelijke strategie van primordiaal belang voor je onderneming. Hoe kan je je anders focussen?

Tijdens het volgende 2-daags seminar Businesslab geven we je de sleutels om de visie van je business uit te tekenen.

Les 2: Laat nooit je stuur los

In het klaslokaal van de slipschool blijft de monitor onze kleine, ongeduldige groep uitdagen.

Hij staat vooraan met een stuur in zijn handen.
Glimlachend vraagt hij wie naar voor wil komen om te demonstreren hoe hij een scherpe bocht naar rechts of naar links zou nemen met het stuur.

Deze keer blijf ik wijselijk zitten. Ik heb mijn les geleerd :-)

De vrijwilliger begint aan zijn demonstratie en “baaam”. Het stuur ligt op de grond!
Blijkbaar zijn wij er ons niet van bewust dat we bij het draaien naar links of naar rechts,
ons stuur even loslaten. Door de draaibeweging moeten we ons stuur herpakken en dan gebeurt het: We laten ons stuur los.

Dit vermijdt je best te allen tijde. Zorg er dus voor dat je altijd met één hand het stuur vast hebt. Eén oneffenheid in het wegdek kan je anders met gemak van de baan gooien.
Draai je naar rechts, dan blijft je linker hand in de positie 9u terwijl je rechter hand het stuur links ”gaat halen”.
Draai je naar links, blijft je rechter hand op 3u staan. Je linker hand het stuur gaat halen naar rechts.
En in het midden van de bocht, let je er vooral op dat je je handen in 9u15 positie houdt. Zou kan je heel snel bij een onverwachte hindernis een halve toer naar links of naar rechts draaien.”

Blijf jij altijd aan het stuur van je onderneming?
Of laat je (soms) de omgeving en de omstandigheden de controle overnemen?

Pas je je prijs aan als je merkt dat van jouw concurrent goochelt met lage prijzen, terwijl je net paar zwakke weken achter de rug hebt,
of blijf je in je vertrouwen staan en verzorg je extra je klanten?

Begin je te twijfelen aan je dienstverlening wanneer een klant overstapt naar een concurrent of uitschrijft op je nieuwsbrief?

Een ondernemer die zijn handen steeds aan het stuur houdt, blijft in zijn kracht staan. En laat zijn omgeving voor wat het is. Hij is gefocust op zijn doel.

Wanneer liet jij voor het laatst je focus los en liet je het stuur over aan de omgeving?
En wat gebeurde er toen?

Laat mij hieronder weten wanneer jij het stuur van je zaak hebt losgelaten en beslissingen hebt genomen op basis van reacties uit je omgeving in plaats van je te houden aan je eigen visie en strategie.

Of schrijf in een reactie welke zaken jij in de gaten houdt om je focus te houden en te weten waar je staat met je business.

Leren van mekaar maakt onze rit nog zo fijn. Op die manier leren we niet alleen bij, maar voelen we ons ook niet meer alleen.

In één van de volgende blogberichten vertel ik je over les 3.

Tot dan,

Xavier

PS: Lees hier deel 1 van ‘Slipschool voor ondernemers

Deel 1: “Slipschool voor ondernemers

Wat is een tekst zonder opsommingslijsten?

Je kent ze wel: de lijstjes in een webtekst waarin allerlei zaken opgesomd staan. Genummerd of met bullets. Lang of kort. In het midden van de tekst of eerder op het einde.

Gebruik je geen of niet vaak bullet points in je copywriting?
Maak er een nieuwe gewoonte van. Want lijstjes zijn krachtig. Ze sommen de voordelen en kenmerken van jouw unieke aanbod op. 

Betere copywriting werkt  met opsommingen:

  • Ze trekken de aandacht.
  • Ze breken je tekst.
  • Ze zijn makkelijk leesbaar.
  • Ze geven je de essentie.

De bullet points zijn wat mensen lezen wanneer ze snel door de tekst willen gaan. Op die manier weten ze dadelijk wat ze mogen verwachten van jouw product.

Vele ondernemers gaan helaas soms ook te ver. Ze zetten alles in bullet points. Zo worden de zinnen te lang en te saai. Resultaat: ze worden alweer niet meer gelezen.

Schrijf doeltreffende bullet points

Zorg ervoor dat je bullet points als titels opgebouwd worden. Informatief én overtuigend. Draai niet rond de pot. Ga naar de essentie. Jij wil geen tijd verliezen, je lezer wil dat ook niet.

Weet dat een verkooptekst altijd beter scoort wanneer bullet points efficiënt gebruikt worden.

Hoe gebruik ik bullet points?

10 tips voor krachtiger verkoopteksten.

  1. Gebruik een goed zichtbaar puntje of een nummering.
  2. Maak ze niet te lang. Maximum 2 à 3 lijnen per item.
  3. Zorg ervoor dat je zowel de kenmerken als de productvoordelen opsomt.
  4. Overdrijf niet met gele (fluo) markering.
  5. Zet per item alleen de sleutelwoorden in het vet.
  6. Laat een dubbele afstand tussen elk item zodat het geen warboel wordt.
  7. Vermijd paginalange lijsten. Dit werkt vervelend en ziet eruit als gewone tekst.
  8. Laat de opsomming inspringen in je pagina.
  9. Gebruik ideaal maximum 7 items.
  10. De inleidende zin is een essentieel onderdeel van het lijstje.

Bullet points gebruik je in emails, blogartikelen, berichten, reclamebanners, video, powerpoint presentaties.

Maak het gemakkelijk voor je (potentiële) klant. Gebruik opsommingslijstjes of bullet points.

Vond je dit een waardevol artikel? Laat hieronder je reactie na en DEEL dit artikel dan met jouw kennissen en collega’s.

Ik duim voor jouw succes,

Xavier Debaere

Ondernemers-kijken vooruit-Business-Lab

Deel 1

Net 18 jaar…

Dankzij enkele uren rijschool heb ik mij door de hindernissen van het verkeer weten te wringen.slipschool voor ondernemers business lab

Ik ben geslaagd voor mijn praktisch rijexamen en de theoretische versie “Verkeersborden-leer”.

“Dankzij mijn kersvers rijbewijs ben ik geen gevaar meer op de baan.”

Dat was tenminste wat ik dacht…

Een paar weken later neem ik deel aan een wedstrijd. Ik ben één van de gelukkige winnaars en win een stage Automobielbeheersing.

Ik zie het helemaal zitten.

Een volledige dag in Spa-Francorchamps. Eén dag: slipschool.

Drie basisregels

Samen met 20 andere studenten loop ik ongeduldig het leslokaal binnen.

Pfff… Eerst nog wat theorie.

Ik wil achter het stuur van één van die Peugeots 205 GTI kruipen.

De monitor is een ervaren piloot. Hij maakt onmiddellijk duidelijk dat we pas naar met de auto’s zullen rijden wanneer we de drie basisregels onder de knie hebben.

Wat bepaalt er waar je naartoe rijdt?

De monitor kijkt de groep aan. Glimlachend vraagt hij welk lichaamsdeel ervoor zorgt dat je auto naar rechts of naar links draait.

Ik dacht: “Wat voor flauwe kul is dat hier nu? Het spreekt toch voor zich dat je met je handen je wagen bestuurt…”

Ik steek mijn hand op: “Met de handen, meneer!”

“Fout jonge man! Met je ogen!”

Basisregel #1 Kijk waar je naartoe wil

De man verklaart zich nader. Je handen (en je auto) volgen onbewust de richting waar je naartoe kijkt. Mocht iedereen dit begrijpen en dit trainen, dan vermijden we 80% van de ongevallen. Door te focussen op de uitweg, niet op het obstakel.

Stel: je ziet ineens een kind dat de straat overloopt zonder te kijken. Het enige wat je op dat moment ziet is … het kind. Welk verschil zou het maken mocht je je focussen op die vrije 5 meter links of rechts van het kind?

Als ondernemer heb ik mij ook jaren zitten blindstaren op de moeilijkheden, de obstakels, alles wat maakte dat het niet lukte. Ik bleef maar naar het probleem kijken met als gevolg dat ik letterlijk mijn bedrijf in de problemen stuurde. Tot ik mij deze les herinnerde. “Fout jonge man. Met je ogen”.

Vanaf dat moment ben ik me beginnen focussen op de opportuniteiten, op datgene wat er wel is en niet meer op datgene wat mij in de weg stond. Gemakkelijk was het niet, maar iedereen kan het leren. Jij dus ook.

In het Businesslab ontdek je hoe je je focust op datgene waar je naartoe wil, hoe je van je oude gewoontes afraakt en vooral hoe je nieuwe creëert om de rust te vinden in je zaak zodat je iedere dag kan doen wat je echt graag doet.

Volgende week heb ik het over de twee andere 2 basisregels:

  1. “Hoe houd je je handen op je stuur?”
  2. “Hoe zet je je zetel in de beste stand?”

Maar vooral … wat kan jij er als ondernemer van leren?

Vertel ons hieronder wanneer jij bleef vastzitten in het probleem in plaats van verderop te kijken.

Laat hieronder je reactie zodat andere ondernemers ook leren van  jou ervaring.

Laat mij weten van je vindt van mijn foto :-)

PS: Lees hier deel 2 van ‘Slipschool voor ondernemers

Deel 2: “Laat nooit je stuur los

Exclusief interview met Dirk Denoyelle, één van de 12 Lego ® Certified Professionals van de wereld.
Dirk is Lego® kunstenaar, cabarettier maar eerst en vooral ook ondernemer.

Bekijk het interview en ontdek:

  • wat succes voor hem betekent.
  • zijn 3 tips voor het succesvol uitbouwen van je zaak.
  • zijn grootste zakelijke blunder en wat je er kunt van leren.

Laat hieronder je reactie.
Wat is succes voor jou? Wat zijn jouw tips naar slimmer ondernemen?

 

help je klanten kiezen - 1 2 3 principe

Heb je al gemerkt hoe moeilijk we het hebben wanneer het erop aankomt om keuzes te maken?

Verleden week stuurde ik mijn zoon Louis naar de supermarkt om de hoek om een tube tandpasta.

Toen hij terugkwam stelde Louis mij met de vraag: ”Hey papa, hoe doe jij dat om te kiezen tussen die tientallen verschillende soorten tandpasta? Ik wist echt niet welke ik moest meenemen. Ik was bijna terug gekeerd zonder.”keuzestress business lab

Hmm. Goede vraag. En voor die tandpasta had ik er nu ook niet dadelijk een pasklaar antwoord voor. Ik neem gewoonlijk ons gebruikelijke merk. Maar indien dat nieuw zou zijn voor mij, dan zou ook ik daar waarschijnlijk een tijd lang voor de rayon zijn blijven staan.

Je klant kan niet kiezen

Sommige winkelketens spelen daar handig op in. Aldi bijvoorbeeld. Vaak heb je maar één keuze per product. Een heel stuk makkelijker voor mensen die niet vaak (lees graag :-) de boodschappen doen.

Wanneer er veel keuzes zijn krijgen mensen heel snel de indruk dat de zaken ingewikkeld, moeilijk of complex zijn.

Als ondernemer hebben we vaak de overtuiging dat we moeten zorgen voor een zo ruim mogelijke keuze. „Dan kan onze klant écht kiezen.”
Maar de waarheid is dat jouw klant heel moeilijk of niet kan kiezen!

Het 1-2-3 Principe

Een aantal grote merken hebben dit heel goed begrepen. En spelen er handig op in.

  • Senseo® koffiemachine: een kleine koffie of een grote koffie
  • iPhone®: slechts één knop

Ze passen het 1-2-3 principe toe:
1 knop voor 2 keuzes binnen de 3 seconden

De meest bezochte website ter wereld past het nog drastischer toe: Google is een wit blad met één keuze: Zoek

Pas jij ook al het 1-2-3 principe toe in jouw bedrijf?
Of wat zou je kunnen doen om de keuze van jouw klant te beperken en zo zijn aankoopbeslissing te vergemakkelijken?

Enkele ideeën zouden kunnen zijn:

  • Je aanbod verminderen,
  • Je keuze mogelijkheden op je website beperken,
  • Slechts één product tijdelijk in de kijker zetten…

Heb je toch een breed assortiment?

Laat dan je klant kiezen tussen 2 of 3 mogelijkheden, een vervolgens opnieuw tussen 2 of 3, in plaats van dadelijk 12 verschillende opties aan te bieden.

Stel: Je biedt onderstaande 12 producten of diensten:
zwart-klein-rond,
zwart-klein-vierkant,
zwart-klein-driehoek,
zwart-groot-rond,
zwart-groot-vierkant,
zwart-groot-driehoek,
wit-klein-rond,
wit-klein-vierkant,
wit-klein-driehoek,
wit-groot-rond,
wit-groot-vierkant en
wit-groot-driehoek.

Vraag dan niet aan je klant om één van de twaalf te kiezen.

  1. Maar vraag hem eerst:
    Wit of zwart?
  2. Vervolgens:
    Groot of klein?
  3. En sluit af met:
    Rond, vierkant of driehoek?

Zo verminder je behoorlijk de keuzestress van je klant.

Denk hierover na. „Less is more…”

Deel hieronder in een reactie hoe jij het leven van je klanten vergemakkelijkt.

Ik ben benieuwd hoe creatief jij bent. 
Schrijf het in een reactie hieronder en help ook andere ondernemers die net als jij voor hun klant voor een unieke koopervaring willen zorgen.

email

Deze week kreeg ik een mailtje van Johan, die net gestart is met zijn onderneming. Johan vroeg ons hoe hij zijn nieuwsbrief het best verstuurt: “Is Outlook het beste programma voor het versturen van mijn wekelijkse nieuwsbrief?”

Het antwoord is erg eenvoudig: nee.

Outlook gebruik je om  persoonlijke berichten te verzenden, zoals een factuur, een offerte of een kort berichtje naar een klant.
Wanneer je een grote groep wil aanspreken, bijvoorbeeld je potentiële klanten, dan gebruik je beter e-mailsoftware.

Ik leg je meteen ook uit waarom dat belangrijk is. In die e-mailsoftware staat altijd een uitschrijflink onderaan de mail. Zo’n uitschrijflink is erg belangrijk wanneer je mailings uitstuurt. Met een uitschrijflink ben je wettelijk in orde.

Probeer Kartra.be, de ideale software om emails te verzenden en landingspagina’s te maken.

Veel succes!

Xavier

Heb je nog een vraag rond e-mail marketing?
Stel ze gerust hieronder, in een volgend blogbericht beantwoorden we ze graag!

Een tijdje geleden was ik gedurende een hele week te gast bij CERAN BELGIUM te Spa waar ik kon genieten van een intensief taalbad Frans.

De unieke methode van CERAN, nam mijn spreekangst (in het Frans wel te verstaan. :-) ) helemaal weg. In een kleine groep gelijkgestemde mensen (één voor één mensen die net als ik vlotter Frans wilden spreken en over hun spreekangst wilden geraken) werden we begeleid.

Samen doorstonden we de moeilijke momenten.

Ja, echt. Op dinsdag had ik het serieus lastig. Maar dankzij de groep liet ik de moed niet zakken en ging ik verder. Ik werd opgetild in de positieve energie en vanaf woensdag ging het alleen nog maar vooruit.

Geloof het of niet… Voor het eerst ervoer ik dat Frans spreken ook leuk kon zijn. :-)

Het was dan ook niet alleen fijn om mezelf te zien groeien. En te horen hoe ik steeds vlotter en vlotter uit mijn woorden raakte. Het was ook tof omwille van de vele nieuwe internationale contacten die ik er legde. Tsjechen, Nederlanders, Duitsers, Britten en zelfs iemand uit Los Angeles.

Mijn intensief taalbad was dan ook een goede kans om internationaal te netwerken. En over het belang en de kracht van netwerken in real life heb ik het al eens gehad. Het is en blijft van kapitaal belang en het is en blijft nog steeds de meest effectieve manier om in contact te komen met anderen.

Door in real life te netwerken word je niet alleen gekend, maar ook geliefd en mensen gaan je veel sneller vertrouwen. Mensen houden ervan om iemand in het echt te ontmoeten. Zo kunnen ze je zien en horen. Maar ook voelen en zelfs ruiken.

Ook online netwerken kan.

En dan lijkt LinkedIn me dan ook super handig.

LinkedIn helpt me bijvoorbeeld om in contact te blijven met de mensen die ik in real life ontmoette. Zo maakte ik dit na de training dadelijk connectie met mijn collega-deelnemers van CERAN en zo blijf ik steeds met ze verbonden. Vroeger waren dit contacten die je al gauw vergat.

Uit het oog is uit het hart, zo luidt het spreekwoord. En dat was ook zo.

Naast het in contact blijven met … heeft online netwerken met LinkedIn nog heel wat andere voordelen. Ik som er hieronder alvast nog een paar op:

Met of via LinkedIn

  1. Onderhoud je de relatie met je bestaande klanten.
  2. Ontmoet je zelf nieuwe prospecten.
  3. Creëer je evangelisten die aan anderen over jou gaan vertellen en je met de juiste prospecten in contact gaan brengen. M.a.w. mond-tot-mond reclame komt op gang.
  4. Leer je de juiste mensen kennen die je met de groei van je zaak kunnen helpen.
  5. Ontmoet je de juiste mensen om partnerships mee te vormen.
  6. Leer je nieuwe trends kennen.
  7. Krijg je meer zichtbaarheid als persoon of als organisatie.
  8. Open je deuren naar mensen die je op je eentje niet zou kunnen bereiken.

Heb je nog vragen? Aarzel dan niet om ze hieronder neer te pennen in het commentarenveld. Ik doe niets liever dan jou te helpen naar jouw succes.

Ik duim voor jouw succes!

An

PS. DEEL dit artikel a.u.b. met jouw netwerk, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.