de kern achter goede naambekendheid

Ik weet dat elke ondernemer naambekendheid wil. Want stel je voor dat iedereen in jouw dorp, jouw stad, jouw regio of jouw land over jouw onderneming spreekt. Hoe fantastisch zou dat niet zijn…Maar het is niet naambekendheid dat jouw onderneming succesvol maakt. Er is iets véél belangrijkers…

Ik geef je een voorbeeld.

Je wil graag een nieuwe boormachine bij de lokale handelaar. Je belt je broer ’s morgens om wat info, want zelf ken je er
weinig van. de kern achter goede naambekendheidJe kent enkel boormachine Skippy, een merk dat erg veel adverteert, en waardoor iedereen Skippy al jaren kent.

“Nee”, zegt je broer. “Je neemt beter geen Skippy, die batterij gaat niet lang mee. Boormachine Flipper is  veel beter!”

Je gaat naar de handelaar, die je boormachine Skippy voorstelt. Je vraagt of hij ook Flippers heeft. De handelaar toont je een Flipper, en zegt: “Het zijn praktisch dezelfde boormachines, alleen is Flipper minder bekend.”

De verborgen goudmijn

En nu komt het…

Grote kans dat je met een Flipper naar huis gaat. Ook al ken je Skippy al 30 jaar, en Flipper pas van deze morgen.

Naambekendheid is dus fantastisch, maar de bron van bekendheid is veel belangrijker.

Ga na: waar kent men je dienst of product van? Hoe kent men jouw onderneming?

Stel nieuwe klanten daarom steevast de vraag: “Kent u iemand die ons al kent? Heeft iemand u naar onze zaak doorverwezen?”

Als ze “ja” zeggen, schiet dan onmiddellijk in actie. Doe iets met die doorverwijzers! Je hebt een goudmijn rondlopen, die niets kost!

Die mensen zijn ambassadeurs. Ze zijn evangelisten, fans, mensen die over jou spreken. Met hen MOET je gewoon twee dingen doen:

  • Ze inzetten
  • Ze belonen

Ontdek hier 21 strategieën voor meer doorverwijzingen.

De kern van goede naambekendheid

Doorverwijzers inzetten en belonen: dat is de kern achter goede naambekendheid.

Beloon een doorverwijzer met een korting, of een bloemetje. Zo is hij gebonden aan jouw onderneming, en zal hij andere mensen naar jouw zaak doorverwijzen.

En zet doorverwijzers in. Stimuleer ze om andere mensen warm te maken voor jouw onderneming.

Als er in jouw zaak 50 mensen zijn langsgekomen, stuur ze de dag erna een boekje op met info. En steek er een briefje bij: “Geef dit boekje gerust door aan iemand die je kent, als je deze info de moeite vindt.” Op die manier werken jouw klanten voor jou. Helemaal gratis ;-)

Nu is het aan jou! Hoe zet jij je doorverwijzers in?

Hulp nodig? Hier is het systeem dat het Businesslab gebruikt: De Ultieme Doorverwijzing Machine.

 

pursuit of happiness

Zonder inspiratie wordt het leven vlug een sleur. En dat geldt ook voor het ondernemen: voor je het weet, blus je de hele dag brandjes en loop je vast. Inspiratie staat gelijk aan positivisme. Inspiratie is de brandstof van succesvol ondernemen.

Zelf kijken Xavier en ik niet naar tv. En we luisteren bewust niet naar het nieuws. Dat bespaart ons ontzettend veel negativisme en lege input.
Wel pikken we graag een goede film mee, die we zelf kiezen. Hier geven we je een topper mee uit ons voorkeurslijstje van inspirerende films.

The Pursuit of Happyness

The Pursuit of Happyness (2006) is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Chris Gardner, die is uitgegroeid tot een internationale, inspirerende spreker. Het personage van Chris wordt vertolkt door Will Smith.

pursuit of happiness

De echte Chris Gardner op het podium.

Dakloos zonder toekomst.

The Pursuit of Happyness is een verhaal over nooit opgeven.
Verkoper Chris Gardner ervaart heel wat uitdagingen. Zijn producten raakt hij zelfs niet aan de straatstenen kwijt, waardoor hij in ernstige financiële moeilijkheden komt. Als zijn vrouw van hem weggaat, blijft Chris dakloos achter in de straten van San Francisco. Samen met zijn vijfjarig zoontje.

Blijf dromen.

Chris zet alles op alles om zijn zoon een betere toekomst te geven. Per toeval ontmoet hij een superrijke man. Hij vraagt de man hoe hij zo rijk is geworden.

Het antwoord van die man zet hem aan om (terug) te gaan dromen en die droom ook na te streven. Chris doorstaat tal van uitdagingen en hindernissen, zonder opgeven. Op een buitengewone manier blijft hij geloven in zichzelf. Zo ervaart hij elke dag de liefde en het vertrouwen van zijn zoontje.

Uiteindelijk lukt het Chris om alle obstakels uit de weg te ruimen, en hij groeit uit een legende van Wall Street.
Enkele inspirerende zinnen uit de film:

  • “Don’t ever let someone tell you you can’t do something. Not even me.”
  • “If you want something in life, reach out and grab it.”
  • “If you have a dream, you have to protect it.”

 

We zijn er zeker van dat ook jij ontroerd zal zijn door dit verhaal, waarin Chris samen met zijn zoon de strijd aangaat om zijn droom na te jagen.
In mijn beleving is het één van de meest hartverwarmende en motiverende films voor ondernemers.
Veel kijkplezier!
An

schrijven voor je klant

Sommige boeken lees je graag. Bij andere hou je het na drie pagina’s voor bekeken.

Sommige Facebook-posts doen je glimlachen. Bij andere heb je het na drie woorden al gehad.

De inhoud is nochtans dezelfde…

5 Schrijftips voor ondernemers

Wat jou doet verder lezen, is de schrijfstijl.

Toch merk ik dat veel ondernemers daar geen belang aan hechten. Ze blijven kost wat kost bij hun traditionele, formele ‘zakentaal’.

Je kent dat wel, die mails die beginnen met “Geachte heer” en geschreven zijn in verouderde en moeilijke zinnen.

 

Ik vrees dat je een potentiële klant daar niet mee over de streep zal trekken…

Ik geef je 5 schrijftips mee, die je (potentiële) klanten aan jouw onderneming zullen binden!

 

  1. Mensen trekken mensen aan

Mensen zijn op zoek naar andere mensen. Liefst gelijkgestemden, mensen waarmee ze een connectie hebben of waarmee ze iets gemeenschappelijk hebben.

Daarom zal je lezer NIET reageren op een afstandelijke Facebook-post die niets zegt. En zal hij WEL reageren op een post met emotie, met menselijke waardes.

Toon dus in je posts, je blogs of je mails wie je bent!

  1. Patronen zijn saai

Wij, mensen, laten ons graag laten verrassen. Dat is gewoon zo.

Als je lezer gewoon raakt aan jouw manier van schrijven, dan is de kans groot dat hij jouw info ‘uitsluit’, dat hij jouw info blokkeert. Hij zal je mails niet meer openen, ook al is de info die je hem wil brengen erg relevant.

Blijf daarom je lezer verrassen. Zet iets spannends, iets prikkelends als onderwerp van je mails. Wat het erg goed deed bij ons was een mail met als titel “Dju…”. Origineel hé ;-)

Probeer ook in je teksten te mixen tussen korte en lange zinnen, vraagtekens, uitroepingstekens… Zo blijft je lezer geboeid.

  1. Geen ‘businesstaaltje’schrijftips

Laat stijve en onpersoonlijke formuleringen achterwege. Ze werken gewoon niet.

Gebruik een taal waarmee jij jouw klant ‘in het echt’ zou aanspreken.
Dan zeg je toch ook niet: “Geachte heer Deltour, hoe kan ik u mijn diensten verlenen?”

Je zegt wel: “Hallo Pol, hoe kan ik je helpen?”
Dat is even duidelijk en beleefd als die stijve variant. En je klant voelt zich ’thuis’ bij jou.

  1. Verdrink niet in details

Je wil duidelijk zijn, zodat je lezer alles begrijpt. Dat is oké!

Maar overdonder je lezer niet met te veel info. Dan verliest hij het overzicht, en stopt hij met lezen.

Hou het kort en simpel. Een gouden regel: schrijf een e-mail of een blogbericht met maar één boodschap.
Bij twee boodschappen, of twee website links, is je lezer al snel verward.

  1. Goed is goed genoeg

Je tekst hoeft niet tot in de puntjes perfect te zijn. Onthou: good is good enough. Of: goed is goed genoeg.
Geloof me maar: je klant apprecieert het als hij jou hoort ‘spreken’ in je tekst.

Dat geldt ook voor sociale media, zoals Facebook. Verdoe geen kwartier om een leuke post te schrijven. Zeg wat je wil zeggen. Veel kan er niet fout gaan ;-)

 

Hoe wij schrijven toont hoe we zijn: praktijkgericht en doelbewust! Wil je meer te weten komen over onze manier van werken, maar ook over marketing, prijszetting en communicatie? Schrijf je dan nu in voor de 2-daagse Businesslab Kick-off!

En wees er snel bij: er zijn nog enkele GRATIS TICKETS beschikbaar!

Wil je ons thuis ontmoeten, achter je pc of tablet? Registereer je dan voor onze gratis webinars!

Ik duim voor jouw succes!

An

Vier je succes!

Fouten, blunders, missers, successen, overwinningen, doorbraken… Het is een must om er met de jaarwisseling even op terug te blikken. Tenminste, als dit ervoor zorgt dat jij er iets van leert. Anders heeft het weinig zin. In tegendeel…

Leer met de builen en de blutsen

Terugblikken op fouten zonder er verder over na te denken zorgt voor zelfbeklag en demotivatie. Terugblikken op successen zonder er verder over na te denken zorgt voor ijdele hoop of ontgoocheling in de toekomst.

Fouten maken is niet hetzelfde als fout zijn.

Naar blunders kijken is niet altijd zo makkelijk. En er verantwoordelijkheid voor nemen nog minder.

Het is makkelijker om een ander de schuld te geven en jezelf met allerlei praatjes en excuses van enige schuld vrij te pleiten.

Vergeet nooit:

Het zijn niet de fouten die je maakt, die bepalen wie je bent. Het is de manier waarop jij met de fouten omgaat die bepaalt wie je bent.

Wil je van onze fouten en successen leren?

Schrijf je dan vandaag nog in voor de Businesslab Kick-off, het netwerk- en marketingevent voor zaakvoerders van kleine ondernemingen. Op de Businesslab Kick-off leer ik je hoe jij beter omgaat met blunders en missers zodat jij met jouw onderneming snel meer wVier je succes!inst en meer vrije tijd creëert. Boek vandaag nog een gratis ticket.

En vergeet ondertussen ook niet om jouw bereikte successen te vieren.

Hieronder alvast 19 ideeën om ermee aan de slag te gaan.

Succes! :-)

 

  1. Deel je succes met vrienden, familie en collega’s.
  2. Blik terug op de weg die je nam.
  3. Schrijf je succes op, lijst het in en hang het zichtbaar op.
  4. Bedankt iedereen die jou steunde.
  5. Deel je succes op social media.
  6. Accepteer en geniet van alle complimenten.
  7. Help iemand anders om een soortgelijk succes te behalen.
  8. Doe een vreugdedansje.
  9. Neem een dagje vrij.
  10. Ga lekker uit eten.
  11. Schrijf een blog over je succes en deel het met de wereld.
  12. Noteer alle complimenten die je krijgt.
  13. Koop iets leuks voor jezelf.
  14. Organiseer een feest(je).
  15. Trek je loopschoenen aan en loop zo hard je kan het blokje om.
  16. Beloon jezelf met je favoriete hebbedingetje.
  17. Boek een weekendje weg of ga op vakantie.
  18. Schrijf een brief aan jezelf.
  19. Deel je succes hier als reactie.

Klik op de video om te kijken…

Ben je een gedreven zaakvoerder van een kleine onderneming?
Wil je meer uit je business en je leven halen?

Klik dan hier om je kerstcadeau te openen

Juiste boodschap Business Lab

Complexe zaken makkelijk en eenvoudig maken:  dat willen we allemaal. Wie erin slaagt lijkt wel een genie!

Marketing is zoiets… De meeste zaakvoerders van kleine ondernemingen lopen er van weg: te complex, onbegrepen, intimiderend, “voor de grote jongens”… Niets is minder waar. Hier is mijn (geniale :-) ) definitie van marketing:

MARKETING is

  1. het maken van de juiste presentatie
  2. met de juiste boodschap
  3. aan de juiste mensen.

Hiermee kan je onmiddellijk aan de slag.

En je ziet ook direct wat er bij de meeste ondernemers fout loopt… Ze hebben geen juiste boodschap.

Jouw boodschap

De tragische realiteit is dat de meeste kleine bedrijven überhaupt GEEN boodschap naar buiten dragen.

Ze openen een restaurant, een drukkerij, een bloemenwinkel, een coachpraktijk, een boekhoudkantoor of wat voor bedrijf dan ook. Ze besteden massa’s energie aan hoe het er aan de binnenkant uitziet. Een mooie bureau, design stoelen, nieuwe computers, aangepaste lokalen… Daar ben je niets mee, als je geen klanten over de vloer krijgt!

Stop met je zorgen te maken over je naam en je uithangbord. Je deuren opendoen en wachten werkt niet!Juiste boodschap Businesslab
Denk eerder na over wat en hoe je met de markt gaat communiceren. Denk na over wie je bent, met welke mensen je precies wil werken en wat je voor die mensen wil en kan doen.

Een krachtige marketingboodschap is beknopt en duidelijk zeggen tegen de juiste markt : «Hier is wat wij doen en waarvoor wij staan en dat is de reden waarom je voor ons moet kiezen.»

Eigenlijk zou ieder bedrijf even opnieuw moeten beginnen met een blanco blad. En duidelijke antwoorden hebben op volgende vragen:

  • “Wat moet ik aan de markt vertellen?”
  • “Waarom is datgene wat ik zeg aantrekkelijk voor de markt?“

De antwoorden op deze twee vragen zijn goud waard.

 

Ik heb het vaak over Domino’s Pizza. Ze bouwden in een mum van tijd een imperium op met deze krachtige boodschap :

Verse en warme pizza’s geleverd aan uw deur in 30 minuten of minder – Gegarandeerd.

Wat is jouw eigen unieke, krachtige en dwingende boodschap?

De waarheid is dat je niet succesvol kunt zijn zonder. En OK, ik weet het. Het vraagt soms een serieuze inspanning en inzicht.

 

Schiet nu wakker en kom naar de Businesslab Kick-off, het gratis netwerk- en marketingevent voor zaakvoerders van kleine ondernemingen. Op de Businesslab Kick-off leer ik je hoe jij jouw marketing helder maakt. Schrijf je vandaag nog in!

Je krijgt alles wat je nodig hebt om een krachtige boodschap neer te zetten zodat je meer omzet draait en rust vindt in je zaak.

 

Ik duim voor jouw succes!

An

 

Heb je nog vragen of opmerkingen? Dan zijn die natuurlijk ook welkom op deze pagina! Gebruik hiervoor het commentaarveld hieronder.

Vond je dit bericht waardevol? Deel dit bericht dan op jouw sociaal media door hieronder op de knoppen te drukken.

blog-top-flop-businesslab

December is, met het nieuwe jaar in het vooruitzicht, de ideale maand om terug te blikken op het voorbije jaar. Hoe was jouw 2015?

Voor ons was 2015 een TOP-jaar. De doelen die we vooraf hadden vastgelegd, hebben we bereikt. Weliswaar, met vallen en opstaan, maar het is ons gelukt!

  • We hebben 5x onze zaal voor de Kick-off uitverkocht,
  • 75 mensen hebben zich ingeschreven voor ons groeitraject, de Business & Life Boost XL,
  • We hebben Sofie aangeworven,
  • En als kers op de taart… Kunnen we vanaf nu een week per maand vanuit Spanje werken!

Ja hoor, wij hebben een goed gevoel bij 2015!

Op naar 2016

Nu leggen we onze doelstellingen vast voor 2016… Na het reflecteren over 2015, gaan we na hoe we van 2016 een TOP-jaar kunnen maken. Hoe we onze onderneming NOG beter kunnen maken.

En jij? Welke doelstellingen heb jij voor 2016? Hoe zorg jij ervoor dat 2016 een TOP-jaar wordt?

Ben je klaar voor een nieuw jaar vol visie en ontwikkeling? Registreer je dan hier voor de webinar ‘Wordt 2016 voor jou een TOP, of een flop’. De webinar vindt plaats op donderdag 10/12/2015 om 12 uur.

wetten van het geld business lab

Geld is een raar beestje. Te vaak hebben zaakvoerders van kleine ondernemingen een haat-liefde relatie met geld.

Waarom? Het antwoord is simpel, maar niet altijd gemakkelijk op te lossen…

In ieder geval is de kwaliteit van je product of dienst niet voldoende om geld aan te trekken. In de eerste wet van het geld toonde ik je dat WIE je bent veel belangrijker is dan WAT je doet als we het hebben over omzet en winst draaien.

In een vorig artikel liet ik je zien dat geld zich niets aantrekt van moraliteit en ethiek. Faam en roem, daarentegen, trekken wel geld aan. Lees hier wat je kan leren van K3 en Jeroen Meus.

In dit blogbericht leg ik je de derde wet van geld uit. Ik leg je uit hoe je geld verdient door in jezelf te geloven en jezelf graag te zien. Want zaakvoerders van kleine ondernemingen hebben niet voldoende liefde voor zichzelf. De ondernemer gelooft niet genoeg in zichzelf.

Wat ben je waard?wetten van het geld business lab

Toen ik nog actief was in mijn reclamebedrijf viel het mij altijd op dat 98% van mijn concurrenten gewoon niet groeiden. Jaar na jaar waren ze met dezelfde kleine klanten bezig. Uitzonderlijk hadden ze een grote vis aan de haak, waar ze dan meestal nog niets aan verdienden.

Het probleem? Ze geloven onvoldoende in zichzelf en vinden het zichzelf niet waard om een correcte, grote factuur te maken.

Zo denk ik aan een veelvoorkomend scenario: je krijgt een bestelling binnen van een grote firma. Je maakt een offerte en komt op een prijs van € 10.000 wat voor jou een waanzinnig of onrealistisch groot bedrag is om aan reclameborden te spenderen.  Er is een stem in jezelf die zegt:”Je moet zot zijn om zoveel geld te besteden aan reclameborden.”

Dus maak je de prijsberekening opnieuw. Omdat je bovendien niet gelooft dat dit kan en dat jij dat waard bent, rond je alles af naar beneden. Want € 10.000 is toch een enorm bedrag… Uiteindelijk eindig je op € 8.500, wetende dat je zo goed als geen marge meer hebt.

Maar ach, ’t is een mooi project. Prestigieus en een uithangbord om mee uit te pakken… Bla bla bla.
Bottom line: je werkt onder je prijs.

Daarna stap je met je offerte naar de klant die je onzekerheid voelt. Hij ruikt dat je rond de pot draait als het op de prijs aankomt en hij hoort je zeggen: “’t Is wel een heel bedrag…”

Resultaat: je haalt de verkoop niet binnen. Of erger nog: de koper speelt in op je angst en je laat het een project voor € 8000.

Conclusie: geld vloeit enkel naar wie in zichzelf gelooft. Geld loopt weg van onzekerheid en twijfel.

Een van de deelnemers van ons groeitraject, Business & Life Boost, vernam onlangs dat een doorverkoper zijn diensten voor twee keer zo veel verkocht als de prijs die hij zelf rechtstreeks vroeg aan zijn eindklanten. Een mooi voorbeeld bij deze derde wet van geld. Hij schatte zichzelf niet hoog genoeg in. En anderen hadden dat gemerkt.
“Ik BEN véél meer waard dan ikzelf dacht.”

Wat hij IS en wat hij GELOOFT bepaalt zijn prijs en trekt het geld aan.

Wil je meer weten over prijszetting en hoe je jezelf in de markt zet, kom dan naar de Businesslab Kick-off.
Klik hier voor meer info en tickets.

Hoe beïnvloedt jouw waarde jouw prijszetting? Laat het ons weten hieronder in een reactie!

Geld kent zijn eigen wetten.

Het heeft zijn eigen geest, zijn eigen manier manier van denken en doen. In de blog van vorige week legde ik je de eerste wet al uit: je product is niet zozeer van belang, maar wel hoe JIJ jezelf positioneert in de markt.

Die kennis is echter niet genoeg om geld te doorgronden.

Kijk eens rond je, en leg vast hoe geld beweegt. Onderzoek voor jezelf wie geld bezit, wie het krijgt, waar het vandaan komt, naar waar het zich beweegt…

Dan merk je het al snel: de wetten van geld hebben niets te maken met ethiek en moraliteit. Tijdens de tweedaagse training Businesslab Kick-off heb ik het hier uitgebreid over. Klik hier voor meer info en gratis tickets.

Als dat zo zou zijn, dan zouden sommige mensen ongelofelijk rijk zijn.  Denk maar aan leerkrachten, brandweerlui, politieagenten… Drugdealers en pooiers zouden moeten arm zijn. Maar zo is het dus niet.

Niet moraliteit brengt geld in beweging. Faam en roem wél.

Faam en roem trekken geld aan 

Een goed voorbeeld: dit jaar gaat maar liefst 120 miljoen dollar naar de Amerikaanse familie Kardashian. Wat ze doen? Dat weet niemand. Waar ze goed in zijn? Nog veel minder.

Dat gigantische bedrag kon evengoed naar jou gaan, of naar een goed doel. Of naar 10.000 andere “goede” mensen.

Maar zo beweegt geld niet. En het herverdelen zal niets uitmaken. Geld belandt vroeg of laat opnieuw bij mensen met faam.

Zo verkocht Jane Fonda als eerste één miljoen DVD’s.

“Hoe deed ze dat?” vroegen andere coaches, die eigenlijk beter waren dan haar. En die slechts zes dvd’s per jaar verkochten…

Geloof me. Dat scenario gebeurt in elke sector. Zet enkele koks samen in een kamer, en laat de naam “Jeroen Meus” vallen. De  discussie over hem en zijn vaardigheden zal hoog oplopen. Maar … hoeveel boeken heeft hij al niet verkocht? Bovendien zit zijn restaurant altijd vol!
Zeker weten we zeker. Hij is niet dé beste kok van Vlaanderen en zijn er zeker betere koks dan Jeroen. Maar ook veel betere zangeressen dan de meisjes van K3.wetten van geld faam roem businesslab

Nu, terug naar jou. De vraag is: “Hoe kan jij voor hetzelfde effect zorgen? Hoe kan jij geld aantrekken, door beroemd te zijn?”

Je hoeft niet per definitie op tv te komen, of een celebrity te zijn. Het is voldoende om je als expert in jouw sector, in je eigen veld te profileren. Als mensen in jouw sector over je praten, als ze je als autoriteit beschouwen, komt het geld naar jou toe.

Wil je weten hoe je je als expert profileert? Hoe je jezelf als autoriteit positioneert? Schrijf je dan nu in voor de Businesslab Kick-off, ons gratis netwerk- en marketingevent voor zaakvoerders van kleine ondernemingen.

Ik duim voor jouw succes!

Xavier

de wetten van het geld business lab

Geld kent zo zijn eigen wetten.
En of je dat nu wil of niet? Jij zal daar niets aan veranderen. Vandaag niet, morgen niet, nooit niet.

En toch houdt dat idee heel wat zaakvoerders van kleine ondernemingen weg van overvloed. Ze blijven maar sakkeren over de redenen waarom hun concurrenten meer verdienen, hoewel hun eigen product eigenlijk beter is. Maar zolang ze blijven argumenteren met geld, blijven ze arm.

Een nutteloos gesprekde wetten van het geld business lab

Vergelijk argumenteren met geld als een gesprek met je hond.
Of je nu 500 g, 1 kg of 3 kg eten voor de neus van je hond plaatst, hij vreet het allemaal in één keer op. Je weet net als ik dat het geen zin heeft om in dialoog te gaan met je hond. Je kan hem met handen en poten uitleggen dat het verstandiger is om niet alles in één keer op te eten, om nog een beetje te  laten voor later als hij terug honger krijgt.
Je brave huisdier zal je vast met zijn grote ogen zitten aanstaren, je liefdevol aankijken met een wat scheve kop. Maar twee seconden na je gesprek, vliegt hij terug op zijn voerbak en likt hem volledig leeg.

Een nutteloos gesprek dus… Net zoals elk gesprek je hebt met geld. “Waarom komt het geld niet in mijn zakken terecht? Maar wel in de zakken van mijn concurrent?”

Geld heeft zijn wetten

Weet: geld verplaatst zich niet zomaar. Geld heeft zo zijn eigen redenen. Tijdens de tweedaagse training Businesslab Kick-off heb ik het hier uitgebreid over. Klik hier voor meer info en gratis tickets.

In dit artikel deel ik graag met jou één van de grote misverstanden rond het aantrekken van geld:

WAT je levert, heeft niets te maken met de hoeveelheid geld die je ontvangt.

Kijk maar even goed rond je. Hoe meer iemand verdient, hoe minder hij betaald wordt voor WAT hij levert of doet. De kwaliteit van zijn product of dienst speelt geen zo’n grote rol meer. De meeste inkomsten komen gewoonweg door WIE hij/zij is, en voor wat die persoon voor zijn markt betekent.

In mijn toenmalig reclamebedrijf was het niet anders. Mijn concurrenten en ik gebruikten dezelfde software, we hadden dezelfde leveranciers met dezelfde aankoopprijzen. En de meeste waren heel wat creatiever dan ik. Maar ze konden nauwelijks overleven in de regio waar ik actief was. Hoe dat kwam? Ik had mezelf zodanig weten te positioneren in de markt dat iedere klant het gevoel had dat hij bij mij moest zijn.

Je zal dus de volgende, verkeerde overtuiging moeten loslaten:

“Consumenten zijn allemaal rationeel ingestelde, verstandige en beredeneerde mensen. Als ik die consumenten een goed product of een goede dienst aanbiedt, dan hoef ik het niet meer te verkopen. De consumenten zullen wel automatisch tot de conclusie komen dat ik de beste ben. En dat ze niet anders kunnen dan bij mij kopen.”

De eerste wet van het geld is dat het zich verplaatst in functie van WIE iets verkoopt, veel meer dan WAT verkocht wordt.

Wil je weten hoe je jezelf in de markt positioneert als een autoriteit, en hoe je een schandalige voorsprong neemt op je concurrenten? Kom dan naar de Businesslab Kick-off.

>>> Klik hier voor meer info.

Ik duim voor jouw succes!