Lees hieronder verder en kom te weten hoe ook jij,
jouw zaak saboteert. Zonder dat je het weet. 😞
Beste ondernemer,
Onlangs vertelde een ondernemer me het volgende: "Hoewel we niet echt getroffen zijn door Covid-19 is mijn zaak gestopt met groeien. Hoe komt dat?"
Wel, ... er zijn tal van redenen waarom een zaak stopt met groeien. Daarom is het juiste antwoord geven, niet evident.
Wat ik je wel kan vertellen, is dat er één reden heel vaak terugkeert. Bovendien is het een reden die bijna nooit wordt aangehaald. Je moet weten: wat de grootste kracht van een onderneming zou moeten zijn, keldert vaak de groei in een onderneming omdat het niet of nauwelijks bestaande is.
Begrijp je? Neen?
Wel,... zaakvoerders van kleine ondernemingen zijn doorgaans een krak in hun vak. Ze creëren een topproduct of een topdienst en ze weten perfect hoe ze de dagelijkse brandjes moeten blussen.
Laat ons kijken naar de ondernemer hierboven. Hij is goed in zijn vak en mogelijks zelfs beter dan zijn concurrenten. Hij weet precies wat er zich afspeelt binnen zijn onderneming. Hij maakt offertes, hij onderhandelt, hij geeft advies aan medewerkers en aan klanten, hij springt bij waar nodig, etc.
Minstens 30u per week is hij met klanten bezig zonder nog de uren te tellen, die hij nodig heeft om de hele papierwinkel op orde te krijgen. En dat is nu precies waar het allemaal fout loopt. Wat de grootste sterkte van de onderneming en de ondernemer zou moeten zijn, is vandaag zijn grootste zwakte.
Zolang hij gelooft dat het tij wel zal keren, als hij maar nog beter wordt, in alle bovenstaande taken en zolang hij gelooft dat hij door harder te werken (terwijl hij nu al op zijn tandvlees zit) de zwakste schakel van zijn onderneming zal goed maken, dan ...
...groeit hij nooit.
Ja... Marketing!
Ik moet het je niet vertellen, het is al lang geen geheim meer dat veel kleine ondernemingen het niet zo hebben met “marketing”.
Velen hebben er zelfs een degout van.
En dat is nu net de voornaamste reden waarom hun onderneming vandaag niet (meer) draait of (meer) groeit.
Dat is de voornaamste reden waarom zovelen vandaag tegen een glazen plafond aanlopen. Ook al ging het vanaf de start heel erg goed, nu draait alles gelijk vierkant. En de groei blijft steken.
De haat-liefde relatie die eenmanszaken en kleine ondernemingen hebben met dat Amerikaanse begrip "marketing," zet een stop op de winst en de omzet die ze zo graag willen behalen.
Tijd, geld en energie steken, in het nog beter worden in datgene waar je vandaag al zo goed in bent, mag toch GEEN excuus zijn om jouw marketing aan te pakken.
We zien dat het voor ons, een zo goed als onmogelijke taak is, om ondernemers te laten inzien of te overtuigen dat minder inzetten op het dagelijks blussen van brandjes in hun onderneming, leidt naar meer groei, meer winst en meer vrije tijd.
Laat staan dat we ze overtuigen om minder direct contact te hebben met hun klanten. ☹️ En als we er dan wel in slagen om het hen te laten inzien, dan worden sommigen nog meer gefrustreerd omdat ze er niet in slagen om minder brandjes te blussen. 😢
Zo kunnen ze blijven doen waar ze vandaag al zo goed in zijn én TOCH genieten van de voordelen die verbonden zijn aan het doen van marketing.
Ja. Echt. Het kan.
Genieten van de voordelen van aan marketing te doen én toch blijven doen waar ze nu mee bezig zijn.
Hoe?
Wel, door één van de belangrijkste facetten van hun onderneming in hun onderneming uit handen te geven.
Neen, niet los te laten. Niet in de steek te laten. Maar uit handen te geven.
Dat wil zeggen dat ze gaan samenwerken met een marketingonderneming, die al weet wat zij van marketing nodig hebben. En die tegelijkertijd ervoor zorgt dat deze marketing op de goede manier wordt gedaan. Rekening houdend met de noden en de doelen van hun zaak.
Want zeg nu zelf...
Facebook- en e-mailmarketing is makkelijk voor een “Marketing Geek*”...
*Marketing Geek= iemand die gepassioneerd is door marketing.
Maar die Marketing Geek heeft misschien een totaal ander begrip van wat succes is dan jij. En bovendien kent hij misschien niets van kleine ondernemingen af.
En dat is het nu net.
Het gaat hem niet over marketing aan zich. Maar veel meer over jou. En over jouw klanten. Het gaat hem over wat jij wil en wat belangrijk is voor jou, jouw klanten en jouw onderneming.
Niet?
Wel. Ik ervaar rust als ons Businesslab Media Team elke maand opnieuw een vast aantal aan nieuwe, warme contacten of nieuwe potentiële klanten binnenhaalt, waarvan we weten dat ons sales team (of wijzelf) minstens 30% converteert in kwalitatieve, aangename, goed betalende klanten.
Deze laatste cijfers bepalen welke en hoeveel nieuwe webpagina's we (kunnen) maken, welke e-mails we schrijven en naar wie we ze moeten zenden (en dit volledig automatisch).
Zo weten we ook hoeveel we mogen spenderen aan Facebookadvertenties, hoe deze advertenties eruit moeten zien en wat we moeten aanpassen met de steeds vernieuwende regels van Google, Facebook, Instagram of YouTube.
Wanneer ook jij deze rust wil ervaren, zal je wel snappen, dat het uit handen geven van jouw marketing, veel meer een partnership is, dan zomaar wat freelance werk.
Als meer klanten en meer vrije tijd voor jou als muziek in de oren klinken, klik dan hieronder en maak een afspraak met ons Businesslab Media Team.
Mijn voorstel naar jou is om vandaag dit partnership met je op te starten. Of om samen met jouw marketing van start te gaan. (Eindelijk... 😏)
Zo versterken we samen, aan wat vandaag jouw grootste zwakte of jouw zwakste schakel is. Dat ene iets wat heel waarschijnlijk het enige ding is, dat je tegenhoudt om jouw zaak naar het volgende level te brengen (of terug naar het level van pré-corona mocht je nu worden tegengehouden door Covid-19).
Klik dan hieronder op de groene knop en plan een afspraak in met een topper van het Businesslab Media Team.
Om de kwaliteit te bewaren, kunnen we momenteel maximum 10 nieuwe partnerships per maand opstarten. Deze maand zijn er reeds 6 ingevuld. Wees er dus snel bij als je in 2021 met een hoop nieuwe klanten wil starten.
"Dit was voor mij de ideale oplossing. Bij aanvang had ik wat weerstand tegenover het “Done For You” – pakket, gezien de voor ons wat technische black box. Echter heb ik, na een kort gesprek met het Businesslab Media Team, snel de beslissing gemaakt om op hun kennis en expertise te vertrouwen, waar ik op vandaag nog geen seconde spijt van heb!
Dankzij het toepassen van de best practices van Businesslab Media en de "Done For You"-formule waar ik voor koos in de plaats van de conventionele leadmagneet, heb ik op korte termijn meer dan 50 kwalitatieve leads voor minder dan €4 per lead binnengehaald. Het contact met Businesslab Media loopt ook heel vlot. De communicatie verloopt zowel snel als professioneel. Dankzij het “Done For You”-formule vindt mijn ideale klant zijn weg naar mijn website, waardoor de aanvragen binnenstromen!”
Luc De Laruelle - Huizencoach - Sint-Niklaas
Businesslab Media gebruikt onder andere
Businesslab Media staat voor
© 2020 BUSINESSLAB | DISCLAIMER | PRIVACY