Je hebt een interessant gesprek met een klant die feedback geeft over jouw onderneming en toch weet je niet altijd wat daarmee te doen.

In aflevering 43 van de Businesslab podcast kijk je mee over de schouder van het team tijdens de teammeeting. Ik kaart er een situatie aan waar we niet genoeg hebben doorgevraagd en daardoor waardevolle feedback kwijtspeelden.

We vergeten vaak door te vragen tijdens belangrijke gesprekken. Op die manier blijven we uiteindelijk achter met vragen als: wat bedoelt hij daarmee?

En daar heeft niemand iets aan.

Vrag daarom door tijdens een gesprek. Als je niet helemaal denkt door te hebben waarom een persoon iets zegt of een bepaalde opmerking geeft, vraag je meer duiding door:

  • De vraag te herhalen
  • Te vragen wat deze persoon daar juist mee bedoelt

Op die manier krijg je automatisch meer duiding en komt naar boven wat het achterliggende gevoel of verhaal is. Daar kan je dan op inspelen en nog bijkomende vragen stellen. Zo kan je de persoon in kwestie confronteren, kan je begrip tonen of meer informatie geven. Tegelijk eindig je met concrete en bruikbare feedback voor de toekomst.

Ik duim voor jouw succes 👍

An

P.S. Als deze manieren en strategieën om een onderneming te runnen jouw interesseren, kom dan verder live met ons kennismaken. De eerste stap is de Businesslab Kick-off. Klik hier en reserveer jouw stoel! Let op, de plaatsen zijn beperkt.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *