bepaal-je-doelpubliek

Aan marketing doen zonder concreet doelpubliek voor ogen te houden is als darts spelen zonder doel. Elke pijl die je gooit is … Niet raak! Wil je iedereen als klant? Dan krijg je niemand. Helaas. Doelpubliek kiezen Ik durf erop te wedden dat ook jij nummer 1 of nummer 2 wil zijn in wat je […]

time-management-businesslab

Klanten zijn vervang- of vernieuwbaar. Geld is vervang- of vernieuwbaar. Het ENIGE wat niet vervang- of vernieuwbaar is, is de minuut die net gepasseerd is. Hij is weg. Voor altijd. Je kan hem op geen enkele manier terugkrijgen. Je kan hem niet vervangen, niet vernieuwen. Time Management is een TOP prioriteit Tijd zou daarom een TOP […]

wet-van-het-vacuum-businesslab

Elk mens, en dus ook elke ondernemer, heeft elke dag 24 uur ter beschikking. “Slechts 24 uur” of “jammer genoeg maar 24 uur”, hoor ik je denken. De agenda van de ondernemer ’s Morgens staan veel ondernemers op met erg veel goesting om er een lap op te geven. Jij ook? Maar tegen de middag loop […]

grootste les van Starbucks

Starbucks opent 12 000 extra winkels. Starbucks, ondertussen een imperium, verkoopt iets waarvoor mensen hun wagen uithalen, parkeerplaats zoeken, in de rij aanschuiven en ruim vijf euro betalen. De koffiereus verkoopt iets wat hun klanten zelf hadden kunnen maken voor minder dan 25 cent, mochten ze drie minuten vroeger opstaan. Als je het zo bekijkt, is […]

tips financien businesslab

Geld over houden of in het rood staan? Ai, voor sommigen een pijnlijk thema. Of toch minstens een thema met een enorm taboe. Stel je eens voor: Je staat aan de kassa van het grootwarenhuis met een overvolle kar. En wanneer de dame aan de kassa -kan ook een heer zijn- het bedrag uitspreekt neem jij […]