Doelgroep kiezen. Niche bepalen. Business Lab

Je doelgroep (durven) kiezen is één van de successleutels om de business van je droom uit te bouwen. Om twee essentiële redenen: Omdat je zou doen wat je graag doet, en met de mensen die je graag hebt. Zo krijg je voldoening en energie. En is business fun! Om je te positioneren als expert en […]

3 strategieën om je prijs te verhogen

Heel wat kleine ondernemingen zijn niet winstgevend. Hoe komt het toch? Dat deze flexibele bedrijven maar al te vaak verliesboeken? Waarom hebben die éénmanszaken en kleine zelfstandigen het zo moeilijk om hun facturen te betalen op het eind van de maand? Ze verkopen hun diensten en producten niet aan de juiste prijs. Hun prijzen zijn […]

Iedereen is ervan overtuigd dat netwerken belangrijk is en dat is ook zo. Want netwerken heeft heel veel voordelen: Je kan … nieuwe prospecten ontmoeten. doorverwijzingen krijgen. ambassadeurs creëeren die mond op mond reclame gaan doen voor jou. de juiste mensen leren kennen om samenwerkingsverbanden te smeden voor jouw onderneming. nieuwe ideeën, nieuwe inzichten en nieuwe kennis opdoen. plezier […]

Communiceren met jouw medewerkers, je klanten of je leveranciers… soms lijkt het niet altijd van de poes. Voor elke communicatie, voor elk gesprek heb je de slaagkansen slechts voor 50% zelf in de hand. Communiceren doe je (minstens) met twee. Een gedeelde verantwoordelijkheid dus. Als je wil slagen in je communicatie, is het belangrijk de […]

Kracht Master Mind Denktank Brainstormen Business Lab

Vandaag kreeg ik een vraag van Didier. Didier, die vroeg zich af wat brainstomsessies nu precies waren. En hoe dat precies in zijn werk ging. Brainstormsessies, dat noemen we ook wel eens denktankvergaderingen of zoals Napoleon Hill het noemde in zijn boek «Denk Groot En Wordt Rijk », master  mindsessies. Nu, wie is Napoleon Hill? Eigenlijk […]