4 Volgende lessen van Seth Godin

Purple Cow - Seth Godin

Hier zijn de eerste vier vragen die iedere ondernemer zich moet stellen over zijn product of dienst:

  • Purple Cow - lessen van Seth GodinFlirt ik met de grenzen?
  • Neem ik voldoende risico?
  • Is mijn product niet stervend?
  • Ik verkoop toch niet aan de massa?

Wat antwoord jij hierop? De antwoorden vind je in dit artikel terug. Ze bepalen hoe makkelijk jouw product of dienst zichzelf verkoopt.
En dat is wat we willen: een product dat zichzelf verkoopt.

Hieronder deel ik met jou nog vier extra tips die ik kreeg van Seth Godin.

Godin schreef er trouwens een heel boek over: “Purple Cow”. Over hoe jij jouw product of dienst écht merkwaardig, opmerkelijk en opvallend maakt.

Je wil geen middelmatig maar wel een opmerkelijk product!
Een goed product is al lang niet genoeg meer. Het moet opmerkelijk zijn.

Tijdens ons tweedaagse ondernemerstraining Businesslab krijg je de concrete sleutels mee om ook jouw product of dienst opmerkelijk te maken.

Les 5: Bepaal wie je meest winstgevende klanten zijn.

Jouw advertenties, producten of diensten hoeven niet tegemoet komen aan de massa. Onderzoek wat de gemeenschappelijke kenmerken zijn van je meest winstgevende doelgroep en focus je hierop. Negeer diegene die deze kenmerken niet bezitten.

Jouw advertenties en jouw producten dienen tegemoet te komen aan die klanten die jij zelf kiest. Het zijn de klanten die voor jou het meest rendabel zijn en die voor jou hun verhaal willen doen. Het worden echte evangelisten.

Les 6: Profiteer van de crisis

Het is makkelijker een merkwaardig, opmerkelijk en opvallend product in de markt te zetten tijdens de crisis of de economische recessie want iedereen is dan bang om zijn kop boven het maaiveld uit te steken.

In feite is het NU de perfecte tijd om actie te ondernemen. Terwijl anderen angstvallig afwachten hoe het tij zal keren, weet jij dat het tij zal keren. Beter nog, jij keert het tij!

Les 7: Je hoeft geen genie te zijn.

Om een merkwaardig, opmerkelijk en opvallend product in de markt te zetten hoef je geen genie of super creatieveling te zijn. Je moet alleen de juiste “mindset” hebben. De juiste inzichten.

Je moet beseffen dat je eigenlijk geen keus hebt. Dat groeien in je onderneming en nieuwe producten lanceren je enige mogelijkheid op vooruitgang is. En dat niets anders werkt.

Halve strategieën of halve methodes werken niet. De enige manier om te groeien is vandaag beter te zijn dan gisteren. Zo simpel is het.

Les 8: Wees geen one-hit wonder.

Zodra je een hit hebt gemaakt, is het tijd om een nieuw merkwaardig, opmerkelijk en opvallend product in de markt te zetten.

Doe het elke keer opnieuw.

Rust dus ook hier niet op je lauweren. Wie scoort/scoorde en er prat op gaat dat dit succes eeuwig blijft duren wordt sowieso ontgoocheld.

Blijven doorgaan is dus de boodschap. Maar is dit niet hét kenmerk van de ondernemer? :-)

 

Zo! Een hele boterham.
Je laten opvallen en streven naar opmerkelijkheid, is écht geen zonde.

In zaken zou het eigenlijk een vereiste moeten zijn.

Ben jij er klaar voor om jouw dienst of product opmerkelijk te maken?
Kom dan proeven van het Businesslab. Je ontdekt stap voor stap hoe je ondermeer deze lessen van Seth Godin in jouw zaak implementeert. Je krijgt tal van tips en systemen die jouw business (terug) op de rails zetten. Je ontmoet gelijkgestemde ondernemers die net als jij meer winst en meer vrije tijd willen creëren.

Schrijf je vandaag nog in. De plaatjes raken vlug bezet.

Ondertussen duim ik voor het succes van jouw opmerkelijk product.

An

PS 1. Inspireer anderen en vertel in het commentarenveld hieronder welke producten of diensten jij opmerkelijk vindt.

PS 2. Deel dit artikel ook met je vrienden en collega’s op jouw sociale netwerken. Ik weet zeker dat je ze hiermee gelukkig maakt.

1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] zijn maar enkele van de talrijke reacties op het vorige blog die kreeg per mail. (Ssst … Eigenlijk verkies ik dat je commentaar achterlaat hieronder. Zo […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *