Toekomst van marketing Online Spelers gaan offline Businesslab

Toekomst van marketing Online Spelers gaan offline Businesslab

In mijn vorig artikel (Back to the future – De toekomst van marketing – Deel 1) lichtte ik al een eerste van mijn vier vaststellingen uit als het gaat over de nieuwe trends in marketing namelijk het toenemende belang van fysieke, tastbare producten versus de digitalisering waar (bijna) iedereen de mond van vol heeft.

Hier is mijn tweede vaststelling. Stof om even bij stil te staan:

De online spelers gaan offline

Stond je er al even bij stil dat Google, de nr 1 speler online, jou al jaren probeert te bereiken met… de post. Ze zenden jou een postkaart met een waardebon.

Een postkaart. Geen email!

Online maaltijden-leverancier HelloFresh contacteert zijn (potentiële) klanten met postkaarten. Geloof mij: dit is geen toeval. Deze mensen weten hoe een rekentoestel werkt en zijn er al lang achtergekomen dat investeren in postzegels meer opbrengt dan alleen maar gratis email-verkeer.

Toch iets om bij stil te staan wanneer je je volgende email-campagne uitwerkt.

Wil dit zeggen dat email dood is?

Zeker niet. Integendeel. Als je het tenminste correct gebruikt.

Punt is wel dat je vandaag, in onze met prikkels verzadigde wereld, meer moeite moet doen om gezien en gehoord te worden (lees om te verkopen) dan vroeger.

Dan lijkt het me evident dat het de combinatie is van verschillende mediakanalen die voor succes zal zorgen.

Papier en inkt voor Amazon

Grote Benelux online spelers Bol.com en Coolblue openen fysieke winkels. Ja, een locatie met muren, ramen en een dak.

Hetzelfde voor Amazon die boekenwinkels opent in de VS en eind dit jaar een op papier gedrukte catalogus met speelgoed zal verzenden.

Jeff Bezos, de geïnspireerde CEO van Amazon, onderschat de geloofwaardigheid en de kracht van de klassieke media niet. Sinds verleden jaar is hij de nieuwe eigenaar van één van de grootste kranten in Amerika: de Washington Post…

En jij?

Als jij die ondernemer bent die 100% wil inzetten op internet, hoop ik dat je er even bij stilstaat.

Diversifiëren is een begrip dat al zo oud is als de wereld en dat nog nooit zo actueel is geweest in de wereld van vandaag.

Verlies niet uit het oog dat nog steeds meer dan 90% van de aankopen offline gebeuren (in een echte winkel, hopelijk de jouwe :-).

Maak je, als zaakvoerder van een kleine onderneming, dus geen zorgen als je geen webshop hebt. Terwijl de ene ondernemer weken bezig is met het maken van honderden foto’s en die online te plaatsen – in de hoop dat iemand ze ziet (en op de knop drukt om te kopen), ben jij een verkoopgesprek aan te voeren met echte mensen en volg jij jouw klanten met de nodige aandacht op waardoor je ze echt blij maakt.
Vele toffer en vele lucratiever…

Een ander kijk op je zaak? Kom naar de Businesslab Kick-off.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *