Direct meer winst boeken met het geheim van Disney

onderneming-groeien-vraag-miljoen-businesslab

Vorig jaar verwelkomde Disneyland 16,5 miljoen bezoekers. Iedereen is welkom in het pretpark.
Maar enkel een beperkt groepje van 12 mensen kan genieten van een extreem exclusieve avond. Het is een van de geheimen van Disneyland. En daarvan kan jij heel veel leren voor jouw business…

Dessert op het dak

Voor een bedrag van maar liefst 15.000 dollar biedt Disney een diner aan in het 21-Royal restaurant. Het is een geheim restaurant, dat gelegen is boven de attractie van Pirates of The Caribbean. Een theatrale suite, die oorspronkelijk bedoeld was als privéverblijf voor Walt Disney en zijn vrouw Lillian.

Tijdens de aperitief (het Amerikaanse cocktail hour) kunnen de gasten op hun eentje op ontdekkingstocht gaan door het verblijf. In elke kamer staat hen een verrassing te wachten. Er zijn opgeleide gidsen aanwezig om de gasten meer info te geven over de geschiedenis van het verblijf.

Ook de privétuin op het dakterras is tijdens de aperitief toegankelijk voor de bezoekers. Op het einde van de avond worden de gasten er verwacht voor de koffie en het dessert, terwijl ze genieten van het schitterende vuurwerk.

Tussen de aperitief en het dessert door, verorberen deze 12 gasten een 7-gangen-menu met aangepaste wijnen, gepresenteerd door de twee chefs en de sommelier. Zij vertellen tijdens elke gang een verhaal over de geheimen van Disney.

“Maar mijne business is anders”

Natuurlijk reageer jij nu onmiddellijk dat jij met je onderneming Disney niet bent.
Ik stel je gerust: ik ook niet.

Op een simpelere, meer bescheiden manier dan Disney heeft Businesslab de Vision Day uitgewerkt.

Wie één van de groepstrajecten van Businesslab volgt, kan één dag lang met An en ik alleen aan tafel zitten. Deze one-on-one coaching is exclusief en niet voor iedereen toegankelijk. Stuur een e-mail naar Saartje (info@businesslab.be) om de voorwaarden te ontvangen.

Daag jezelf uit. Waarop zit een (klein) deel van je klanten te wachten? Op welke manier verwacht men van jou om iets toe te voegen aan jouw onderneming, iets dat zo exclusief is? Iets dat niet voor iedereen is.

Sommige van jouw klanten (en vooral de kapitaalkrachtige) zijn niet eens geïnteresseerd in jouw standaard aanbod.

Wat unieks en exclusiefs wordt er van jouw kleine onderneming verwacht dat er bijkomt in het aanbod?

Vraag van 1 miljoen

Wel, dat is een vraag die 1 miljoen euro waard is.
En in plaats van die vraag aan jou voorbij te laten gaan…

Waarom ga je deze uitdaging niet aan? En werk je niet hard om die vraag te beantwoorden?

Dit is een interessante vraag om mee aan de slag te gaan.
Hoe komt de uitbater van een pretpark, dat gebouwd werd voor kinderen, erbij om plots diners te verkopen aan 15.000 dollar? Of huwelijken aan 180.000 dollar?

Die beslissing viel zeker niet vanuit het denken van de onderneming waarin ze TOEN werkten.

Ik wil dat je bij het volgende eens stil staat:

Als jouw onderneming vandaag dezelfde is als 5 jaar geleden, dan heb je waarschijnlijk over 5 jaar geen onderneming meer.

Toen Disneyland het pretpark opende, was het bedrijf actief in de amusementsector. Dat is vandaag ook het geval. En dat zal altijd het geval blijven.

Maar kijk eens naar al die andere sectoren waarin ze zich hebben ingewerkt en waarin ze zich blijven nestelen. Disneyland heeft een spinnenweb van verschillende sectoren rond zich geweven.

Dus hoe zit het met jou?

Ik ben benieuwd

Hoe ga jij anders naar jouw zaak kijken en ervoor zorgen dat je een buitengewone (en dure) ervaring levert aan topklanten?

Vertel het mij hieronder in een reactie in het commentarenveld.

Laat je inspireren door de commentaren van anderen. Ze brengen jou zeker op ideeën. Dat is ook de kracht van het Businesslab-netwerk en de Businesslab Tribe.

Het enige wat je moet doen, is hieronder een reactie plaatsen met jouw naam en voornaam. Je e-mail wordt niet zichtbaar.

Ik duim voor jouw succes!

Xavier

PS: Wil je meer weten over hoe je jouw onderneming doet groeien, terwijl je tegelijk meer vrije tijd overhoudt?
Kom naar ons volgende event: www.businesslab.be/vroegevogel

2 antwoorden
  1. Andy van yper
    Andy van yper zegt:

    Toen ik 5 kaar geleden begon redeneerde ik toen we gaan alles op gemak bekijken het is goed zoals het is met personeel werken hoeft niet het is niet de bedoeling om een groot bedrijf te worden . Nu 5 jaar later denk ik daar toch heel anders over . Ik heb een groot voordeel tegen over mijn concurrenten loodgieters eleltriciends ventilatie installateurs
    Dat is dat wij het totaal pakket aanbieden wij doen alles qua technieken (sanitair cv elektriciteit domotica ventilatie ) in een woning kantoor appartementsgebouw particuliere en industriële markt . Dat loet mijn sterk punt worden 1 aannnemer 1 aanspreekpunt

    Beantwoorden
  2. Charlotte
    Charlotte zegt:

    Ik ben ervan overtuigd dat de combinatie voeding en psychologie heel logisch is. Heel veel mensen die vastzitten in bepaalde gewoonten, hebben baat bij een consultatie bij mij. Ik ben er 200 % van overtuigd, alleen is dit bekend in Nederland en (nog) niet in België. Hoe pak ik dat aan? Mensen overtuigen van mijn ideale combinatie?

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *