Van een gewone naar een buitengewone business

Van een gewone naar een buitengewone business

Overal is er koffie. Je kan nog geen 500 meter stappen, zeker in Amerika, of er is koffie beschikbaar.

En wat gaan wij doen bij Starbucks?

We gaan koffie verkopen waarvoor we 6 of 7 euro voor vragen.

We gaan die koffie in een kartonnen beker verkopen met een papiertje er rond zodanig dat de mensen hun vingers niet verbranden.

We gaan de traagst mogelijke, jonge gasten aanwerven zodanig dat het heel lang duurt vooraleer je koffie krijgt. Zo schuiven de mensen op zijn minst een halfuur aan.

We gaan het menu zo uitgebreid maken en de mogelijkheden zo ingewikkeld maken dat je een masterdiploma nodig hebt om een beslissing te nemen binnen de 30 minuten over welke koffie je zal drinken.

Dit is wat de buitenwereld ziet. Dit is het concept dat de concurrenten hebben gezien. Starbucks denkt veel verder.

Starbucks heeft al lang begrepen dat ze niet in de business van de koffieverkoop zitten.

Starbucks creëert de ambiance van de Parijse bistrot (of dat doen ze hun klanten toch geloven :-) ) .

De concurrenten geloven nog steeds dat Starbucks in de business van het koffie verkopen zit. En ze zijn allemaal nog steeds op zoek naar een manier om hun koffie te verbeteren. Ze geloven dat ze Starbucks zullen verslaan door betere koffie aan te bieden aan hun klanten.

Daar gaat het niet om. Starbucks heeft van een gewone business, koffie verkopen, een buitengewone business gemaakt.

Wat kan jij doen met jouw zaak om jouw business naar een totaal nieuw niveau te brengen? Naar iets totaal anders, iets die een geheel andere waarde creëert.

Net als Businesslab gedaan heeft met opleidingen en coaching.

Ervaar Businesslab. Klik hier en bestel vandaag nog jou ticket voor Business Kick-off!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *