Wanneer adverteren?

,
Walvis

In welke business je ook actief bent, een kleine klant-vis kan ineens een klant-walvis worden. Als je het gedrag van je klanten goed in de gaten houdt, zal je een aantal terugkerende patronen identificeren die ervoor zorgen dat plots hun portefeuille helemaal openstaat.

Walvis

WalvisDaarom is het belangrijk dat je klaar bent met de juiste boodschap voor hét juiste moment. 
Je kleine klant-visje die al maanden lang geen oor of oog heeft voor je product of dienst schiet ineens wakker. Er is iets veranderd. In zijn omstandigheden en in zijn gedrag. En ineens wordt hij een hongerige walvis voor jouw product of dienst.

Let wel op! Dit blijft niet duren. Een dag, een week of een maand later kan de honger al voorbij zijn.

Het is belangrijk dat jij weet wanneer je klant het meest gewillig is om bij jou te kopen. Waarom zou je het hele jaar door adverteren en al jouw klanten aanspreken als je weet dat de kans tot verkoop het hoogste is in de week van hun verjaardag? Dan communiceer je best massaal in de week van de verjaardag van die individuele klant. Heel doelgericht dus.

Wil je meer weten hoe je je perfecte doelgroep samenstelt? Kom dan naar het Businesslab, een uniek seminar voor (slimme) zaakvoerders van kleine ondernemingen die meer winst en vrije tijd willen.

Hieronder geef ik je een drietal levensomstandigheden waardoor klant-visjes plots klant-walvissen worden:

Huwelijk: Een groot feest of intieme happening. Maakt voor ons niet uit. Ter gelegenheid van een huwelijk, gaat er veel geld over de toonbank in korte tijd. Zeker voor een tweede (of derde) huwelijk of als een ouder iemand met een jonger iemand trouwt.

Scheiding: Ook hier krijgt de bankkaart het warm. Dit is een klassieke voorbeeld van een tijdelijke walvis. De maanden ervoor was er niets aan de hand. En zes maanden daarna is de storm terug gaan liggen. Wie pas gescheiden is, wordt vaak ineens lid van een fitness-club. Ze boeken een afspraak bij de tandarts, de schoonheidsspecialiste of de kapper. Ze willen er beter uitzien. Door de scheiding en het nieuwe status van vrijgezel is hun prijsperceptie compleet gewijzigd. 
Gek, maar eens ze gescheiden zijn, willen heel wat mensen er beter uitzien dan toen ze gehuwd waren.

Een huis kopen: Deze ligt een beetje voor de hand. Nieuwe huis-eigenaars zijn al langer het doel van marketeers. Een nieuw huis vraagt nieuwe meubelen, een binnenhuisinrichting en al de toestellen die erbij horen.

Wil jij nog meer van deze gebeurtenissen kennen? Kom dan naar het Businesslab. Ik vertel er je graag meer over.

Dit zijn maar een 3-tal momenten in het leven van een mens die zijn gedrag totaal doet veranderen. Zorg daarom dat je erbij bent. Communiceer met de juiste mensen op het juiste moment. Zo haal je het meeste uit je marketingbudget. Je verkoopt niet alleen meer , maar ook makkelijker want je klant is hongerig.

Slimme marketing is vaker doen, wat een andere niet doet.


Laat me hieronder in een reactie ook weten welke tijdsgebonden acties jij implementeert in je business. Ik ben benieuwd.

1 antwoord
  1. Katrien
    Katrien zegt:

    Bedankt voor de tip van mailings te versturen in de week van je verjaardag. Dat komt in een schoonheidssalon zeker van pas!

    Jammer dat ik vanavond niet kan deelnemen aan het webinar.. ik werk op maandag en dinsdag tot 21.30u. Misschien past het wel een volgende keer.

    Veel succes nog met Businesslab!

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *