Je klant is je grootste fan

één dag

Je klant is je grootste fan

Een klant behouden, is vijf keer makkelijker dan een nieuwe prospect overtuigen. Om een loyale klant te creëren is het belangrijk om een goede relatie met hem op te bouwen, toegevoegde waarde te creëren, klantvriendelijk te zijn en hem een aangename klantenbeleving te laten ervaren. Uiteraard verwacht hij dat de basis van jouw product of dienst van goede kwaliteit is. Terecht, maar daarmee creëer je nog geen toegevoegde waarde. Hoe je dat doet ontdek je in tijdens dit seminar.

Daarnaast staan we stil bij een juist en persoonlijke contact met jouw klant, de vereiste sociale vaardigheden om in te spelen op ieders persoonlijkheid, de kracht om positief om te gaan met een mogelijke ontevredenheid. Het zijn elementen die alweer bijdragen tot een stevige toegevoegde waarde. Wist je trouwens dat deze toegevoegde waarde je ook gouden kansen geeft om je verder te onderscheiden van andere partijen.

Stel jezelf deze vragen:

  • Matchen de wensen van je klant met die van jouw zaak?
  • Is de basis van van jouw product of dienst van goede kwaliteit?
  • Welke toegevoegde waarde biedt jij aan jouw klant?
  • Op welke manier maak jij je onderscheidend van de rest van jouw concullega’s?
  • Op welke manier doe jij aan klantenonderzoek of controleer jij jouw klantentevredenheid?

Verder zet je tijdens deze trainingsdagen de eerste stappen om jouw sociale vaardigheden verder te ontwikkelen:

  • Je ontdekt welke stijl van communiceren kenmerkend is voor jou en hoe jij best omgaat met de ander.
  • Je leert hoe je goed contact maakt of hoe je het verbreekt tijdens je communicatie.
  • Je leert hoe je communiceert op basis van objectieve waarnemingen.
  • Je ontdekt de kracht van enthousiasme in jouw communicatie.
  • Je leert conflicten te voorkomen en om te gaan met kritiek.

Klanten tevredenheid en klantvriendelijkheid maakt of kraakt je imago. Een goede ervaring vertelt je klant slechts één keer verder, een slechte ervaring tien keer. Geef je klant dus altijd een goed gevoel – ook als je hem zelf niet kunt helpen. Dit seminar zet je op weg met waardevolle inzichten, heldere praktijkvoorbeelden en concrete technieken.

Maak van je klant een bondgenoot

Ga nog een stap verder. Maak van je (vaste) klant een evangelist! Hij doet je marketing voor jou – gratis en voor niets. En je geloofwaardigheid schiet de hoogte in. Bovendien is hij vereerd dat hij zo belangrijk is voor jou. Hij blijft je bedrijf dus trouw! En jij groeit verder op de golven van je succes.

Inschrijven?

Deze trainingsdag maakt deel uit van het Business Boost Groeitraject.

Neem contact met ons op.
Of beter nog: Neem eerst deel aan de Businesslab Discovery Days, de ondernemerstraining in Vlaanderen voor zaakvoerders van kleine ondernemingen. Reserveer snel je plaats. Het aantal deelnemers is beperkt.