Check List 21 Tips voor een betere website

Verleden week had ik het met jou over de 3 gevaren van een grijze website.
Een one-fits-for-all website.
En vandaag deel ik graag met jou de 5 fundamentele vragen die je jezelf best stelt om juist te vermijden dat je zo’n grijze one-fits-for-all website hebt.

Bestel hier het e-boek 21 blunders bij het opstellen van een website om meer te weten.

1. Doelgroep

De eerste belangrijke vraag ‚ÄĒ die trouwens in gans jouw marketing van toepassing is ‚ÄĒ luidt als volgt:

  • Wie is jouw doelgroep?
  • Wie is jouw ideale bezoeker?
  • Wie wil je aantrekken met je website?

Zorg dat dit heel duidelijk is. Voor jou én voor de bezoeker die op jouw website komt.
Zo voelt die zich onmiddellijk aangetrokken of zet hij dadelijk zijn zoektocht voort wanneer hij niet in jouw doelgroep zit.

2. Voordelen voor de bezoeker

De tweede vraag die er onmiddellijk aan bij aanleunt is:

  • Wat wil die specifieke bezoeker zien of lezen op jouw website?
  • Welke zijn de kenmerken van jouw product of dienst die hij wil terugvinden?
  • En vooral: Welke zijn de voordelen die hem zullen¬†aaspreken?

Zorg ervoor dat deze zaken heel duidelijk terug te vinden zijn op je site.

3. Doelstelling van je website

Een mooie website hebben, is niet voldoende. Je website maakt deel uit van je marketing machine. Stel jezelf de vraag:

  • Welke is de doelstelling van mijn website?
  • Wat wil ik bereiken met mijn website?
  • Wil ik dat de bezoeker me opbelt? Dat hij een offerte aanvraagt? Of dat hij rechtstreeks koopt via mijn¬†webshop?

Zorg ervoor dat dit duidelijk is. En voor jou, én voor je bezoeker.

4. Aanzetten tot actie

  • Wat heeft jouw bezoeker nodig om over te gaan tot actie?
  • Wat wil hij lezen? Wat wil hij horen? Wat gaat hem echt aanzetten om over te gaan tot actie?

Gebruik de juiste taal en de juiste argumenten die ervoor zorgen dat je bezoeker ingaat op je call-to-action.

5. Call-to-action

De vijfde en laatste vraag voor vandaag is fundamenteel. Anders gebeurt er gewoon niets.
De bezoeker kan jouw website best leuk vinden, maar als hij geen actie onderneemt, dan is alle moeite voor niets geweest. :-(
Dus:

  • Welke actie, heel specifieke actie wil je dat de bezoeker onderneemt?
  • Moet hij klikken op een button? Dan zeg of vraag je het gewoon. Schrijf dan: klik hier.
  • Of moet hij¬†bellen? Zorg er dan voor dat je telefoonnummer heel duidelijk¬†vermeld staat en schrijf erbij: Bel me vandaag nog!

Maak het je bezoeker zo gemakkelijk, dat hij heel precies weet wat hij moet doen.
En zorg ervoor dat er slechts één call-to-action per webpagina is.

Wil je nog meer weten over de ideale website?
Over een website, als perfecte schakel in jouw marketingmachine?
Kom dan naar de Businesslab Kick Off, hét seminar voor doorgroeiondernemers.