Doorverwijzingen-businesslab

Doorverwijzingen-businesslabVandaag wil ik het hebben over wat wellicht de krachtigste marketingstrategie van de wereld is.

Mond tot mond aanbevelingen zijn een ongelooflijke doeltreffende manier van marketing doen.

Wat andere mensen over jou vertellen is zo veel geloofwaardiger dan wat je over jezelf vertelt.

Daarom zijn getuigenissen ook zo belangrijk.

Mond tot mond marketing

Doorverwijzingen zijn het leukste aan de mond tot mond reclame.

Iemand vertelt je: “Deze persoon of onderneming heeft mijn probleem opgelost… Neem contact met hen op zodat ze ook jouw probleem oplossen.”

We zijn allemaal dol op doorverwijzingen. Eigenlijk zouden we allemaal, het liefst van al, door middel van doorverwijzingen, zo veel mogelijk business binnen halen.

En toch valt het mij op hoe weinig zaakvoerders van kleine ondernemingen proactief bezig zijn om doorverwijzingen te krijgen.

Het lijkt mij onverantwoord. Zeker in de huidige economie.

5 tips voor meer gratis doorverwijzingen

Hier zijn 5 basisprincipes om zo veel mogelijk gratis doorverwijzingen te verkrijgen:

  1. Je klanten moeten vanaf dag 1 weten dat doorverwijzingen een essentieel onderdeel van je bedrijf zijn. Je windt er geen doekjes rond dat je van hen verwacht dat ze je gaan aanbevelen als ze tevreden zijn van je diensten. Lijkt dit voor jou “erover”? Misschien wel maar probeer het. Je zal versteld staan van de resultaten.
  2. Krijg je nu al klanten binnen via doorverwijzingen zonder ze te vragen? Super. Vanaf nu, vraag je om doorverwijzingen. Je zal er twee of drie keer meer hebben! Vraag ze persoonlijk, via mail, via telefoon, het maakt niet uit. Maar vraag ze. En blijf ze vragen.
  3. Klanten doen jou inderdaad een gunst door iemand door te verwijzing. Maar verlies niet uit het oog dat we het allemaal ook heel LEUK vinden om iemand door te verwijzen.
    Vind je het niet tof om die geweldige film die je net gezien hebt aan te bevelen aan je vrienden of familie? Jouw klanten willen niets liever dan dat iemand anders diezelfde fijne ervaring krijgt als hen. Dit is één van de redenen waarom vragen naar doorverwijzingen veel beter werkt dan de meeste denken.
  4. Vergeet je klanten niet te bedanken voor hun doorverwijzingen. Geef ze een belletje. Schrijf een kaart en geef hen een cadeau.
  5. Zorg dat je een systeem uitbouwt om doorverwijzingen te verkrijgen. Laat doorverwijzingen niet afhangen van toeval, en geluk hebben. De Ultieme Doorverwijzing Machine leert je hoe de nieuwe contacten door doorverwijzingen blijven binnenstromen.
    Dag na dag. Week na week.

En om af te sluiten: Doorverwijzingen zijn vitaal in je marketing, zeker in deze uitdagende economie van vandaag. Mensen gaan veel voorzichtiger om met hun geld. En een aanbeveling zorgt voor vertrouwen.

En omdat doorverwijzingen vaak gratis zijn, denkt de modale zaakvoerder van een kleine onderneming dat doorverwijzingen te mooi zijn om waar te zijn.

Mijn advies is dat je beter nooit modaal bent als zaakvoerder van een kleine onderneming!

Laat hieronder ook in het commentarenveld jouw ervaringen met ‘doorverwijzingen geven’ of ‘krijgen’ achter. Je helpt er andere ondernemers mee.Doorverwijzingen

Wil je nog meer tips die je vooruit helpen?
Dan is De Ultieme Doorverwijzing Machine een echte aanrader.

Ik duim voor jouw succes!

Xavier

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *