5 tips voor meer vind-ik-leuks op Facebook

Meer vind-ik-leuks Facebook

Tegenwoordig is Facebook niet meer weg te denken uit het marketingverhaal. Een bedrijfspagina voor jouw onderneming is gewoon essentieel.

Een bedrijfspagina is echter niet voldoende. Ik zie het steeds maar opnieuw gebeuren: veel zaakvoerders van een kleine onderneming hebben een pagina, en houden het daarbij. Jammer!

Met een bedrijfspagina zonder inhoud trek je immers geen nieuwe klanten aan. De truc is om met Facebook jouw pagina, jouw boodschap, service of product bij de mensen te krijgen.

Maar… dat is erg moeilijk, als jouw bedrijfspagina weinig online aandacht heeft, en dus weinig vind-ik-leuks.

Misschien heeft jouw pagina 80 vind-ik-leuks. En die van jouw concurrent 800…

5 tips voor meer vind-ik-leuks op Facebook

“Hoe komt toch?!” denk je gefrustreerd. “Hoe krijg ik meer vind-ik-leuks op Facebook? Meer volgers?”

Wel, ik kan je meegeven dat er op die vraag geen pasklaar antwoord bestaat. En geloof me: marketeers hebben al véél euro’s en dollars uitgegeven aan dat onderzoek!

Wat ik je wel kan vertellen, is dat er twee redenen zijn waarom mensen een pagina liken:

  1. ofwel willen ze een merk steunen
  2. ofwel willen ze updates ontvangen

We kunnen ervan uitgaan dat mensen die interesse hebben in jouw onderneming, zitten te wachten op nieuwtjes, een korting, veranderingen… Je geeft hen dus beter nuttige informatie. Dat zal nieuwsgierigen overhalen om ook op de vind-ik-leukknop te duwen.

Met deze vijf tips garandeer ik je meer vind-ik-leuks, en meer volgers op Facebook!

  1. Spoor je volgers aan

Mensen op Facebook zijn soms een beetje lui. Spoor daarom je volgers aan om je post te liken.

Zet zoals iets als: “Like dit bericht als je meer te weten wil komen over adverteren op Facebook”. Zo herinner je je klanten eraan om jou regelmatig op te zoeken op Facebook.

  1. Hou de interesse

Welke post of welk onderwerp veel online aandacht zal krijgen, dat kan ik niet voorspellen. Dat hangt af van je doelpubliek.Meer vind-ik-leuks Facebook

Gewoon proberen dus, is de boodschap! Je hoeft niet bang te zijn. Enkel door te experimenteren kan je nagaan wat jouw publiek en jouw sector interessant vindt. En door die variatie in wat je online zet, blijven jouw volgers geïnteresseerd.

  1. Vertel een verhaal

Niet iedereen kent jouw onderneming, of weet met wat jij bezig bent. Wees daarom erg duidelijk:

  • Stel jezelf meermaals voor
  • Vermeld altijd de link naar je website
  • Herhaal bepaalde artikels of berichten die aantonen wat jouw onderneming doet.

Zo zijn mensen die je nog maar een weekje volgen ook ‘mee’ met je verhaal.

  1. Inspireer mensen

Je hebt ze vast en zeker al zien passeren, onze Inspirerende Gedachte. Elke dag posten we een motiverend citaat, dat aanzet tot denken of je even doet glimlachen.

Zo’n citaten, of quotes, zijn erg populair op internet. Mensen zijn snel geneigd om op die vind-ik-leuk knop te klikken, en zelfs om jouw quote te delen met hun vrienden.

  1. Vertel jouw sleutel tot succes

We moeten het niet onder stoelen of banken steken: we willen allemaal succesvol zijn. Zet daarom nuttige info online, die interessant is voor jouw doelpubliek en hen kan verder helpen.

Zo deelde één van onze Businesslab Tribers, die advies geeft bij renovatiewerken, een krantenartikel over een mogelijke nieuwe wetgeving. Erg goed: mensen appreciëren het als je waardevolle informatie deelt.

Ik duim voor jouw succes!

An

 

Bestel zeker ook ons boek ‘Succesvol met LinkedIn’, zodat je perfect weet met wie je best connectie maakt en je nieuwe klanten aantrekt.