Back to the future – De toekomst van marketing (3)

toekomst van marketing - de kracht van drukwerk - businesslab

toekomst van marketing - de kracht van drukwerk - businesslab

In de vorige artikels over de toekomst van marketing heb je ontdekt

In deze ondernemerstip wil ik je laten nadenken over een essentieel (vergeten) aspect van jouw marketing:

De kracht van drukwerk

De tijd dat de bezoeker van je website met plezier op de knop “Abonneren op nieuwsbrief” drukte is voorbij.
Heel wat nieuwsbrieven verzonden via email worden niet meer geopend. Laat staan dat ze nog gelezen worden. We krijgen allemaal honderden emails per dag en opvallen tussen de rest is een steeds moeilijker opdracht.

Nieuwsbrieven gedrukt op papier en verzonden met de post zijn daarentegen niet te kloppen op middellange en lange termijn als je het hebt over de vergeten goudmijnen in jouw business:

  • klantenretentie (het behouden van je klanten)
  • doorverwijzingen (de beste bron van nieuwe klanten).

Een nieuwsbrief van inkt en papier creëert meer waarde en valt vooral veel meer op dan een email.

Succesvol ondernemen is altijd een aantal zaken doen dat de anderen niet doen.

Drukwerk en postzegels zijn hier een voorbeeld van. Een email is zo gemakkelijk en bijna gratis om te verzenden. Gedrukte informatie vraagt inspanning en investering. Dit is precies de reden waarom jouw concurrent het niet ziet zitten om te doen.

Durf te investeren in drukwerk om je klanten te “soigneren”. Iedere zaakvoerder van een kleine onderneming is in staat om maandelijks of tweemaandelijks een 4 pagina nieuwsbrief uit te rollen. De Gazet van de Businesslab Tribe is hier een mooi voorbeeld van…

Neem je rekentoestel erbij en zie wat je klanten je waard zijn. Je zal heel snel beseffen dat dit misschien wel jouw beste marketinginvestering ooit wordt.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *