De grote leugen over jouw website

,

De meeste zaakvoerders van kleine ondernemingen hebben de internetstrijd al verloren nog vooraleer ze er aan begonnen zijn. Omdat hun website een ramp is op vlak van marketing.

Het maakt niet uit of je website mooi is of niet. Een goede website heeft immers niets te maken met webdesign. Ik kan je tientallen prachtige websites laten zien, maar die ondernemingen overleven amper. Dat komt omdat de webdesigner en de zaakvoerders van die ondernemingen gewoon het verschil niet kennen tussen webdesign en webmarketing.

De grote leugen over jouw website

Dit is wat de meeste zaakvoerders van kleine ondernemingen geloven:

Als je een site opzet met een uitgekiend design en een dertigtal pagina’s met waardevolle inhoud, dan stromen de klanten naar je toe. Dan schieten jouw verkoopcijfers de lucht in. Het is een beetje als een toplocatie in een drukke straat, maar op het internet.

Webdesigner houden krampachtig vast aan deze overtuiging. Het is ook niet echt hun fout: het blijven webdesigners, geen webmarketeers.
Wil je meer weten over internetmarketing, op maat voor zaakvoerders van kleine ondernemingen, kom dan naar de Businesslab Kick-off.

Het idee dat je onmiddellijk iets kan verkopen aan een nieuwe bezoeker van je website is onjuist.

Vind je het zelf ook geen gek idee dat iemand die 30 of 40 seconden geleden nog nooit van jou had gehoord, op je website komt en direct koopt? Of zijn geld bovenhaalt? Jou belt om klant te worden?

Minder dan 8 seconden

Ruim 50% van de bezoekers blijft minder dan 8 seconden op een website. Ze verlaten de website nog voor ze naar beneden gescrold hebben!

Dit wil dus zeggen dat als je je website niet op de juiste manier aanpakt, je al meer dan de helft van je potentiële klanten kwijt bent. En de kans dat ze nog terugkomen op je website is zo goed als nihil.

Stop

Surfen op het internet is net als door een shoppingcenter rijden tegen 60 kilometer per uur.

Jouw eerste uitdaging is dus: ervoor zorgen dat je de bezoeker tot stilstand krijgt. Als je de bezoeker niet tot stilstand krijgt om hem daarna de kans te geven om actie te ondernemen, dan is je website waardeloos. In het artikel “Website bezoeker stoppen in 4 seconden” vertel ik jou hoe je het best aanpakt om de bezoeker tot stilstand te brengen.

Je website als marketing machine

Tijdens de Businesslab Kick-off deel ik met jou wat je moet doen om een van je website een marketingmachine te maken. Klik hier voor info & tickets. Tot dan!

Ik duim voor jouw succes.

Xavier.

 

PS: Deel dit bericht met je vrienden en collega’s. Ze zullen je dankbaar zijn.