In een vorig artikel had ik het over de verkeerde gedachte waaraan wegdesigners vasthouden. En daardoor zijn zaakvoerders van kleine ondernemingen overtuigd dat ze een stroom van nieuwe klanten aantrekken dankzij een mooie website. Lees “De grote leugen over je website“.
Mannen 8. Vrouwen 4.
Eens je een bezoeker op je site hebt, is je eerste grote uitdaging hem tot stilstand krijgen. Want surfen is net als door een shoppingcenter rijden aan 60 kilometer per uur.
Gemiddeld neemt een mannelijke bezoeker binnen de 8 seconden de beslissing om je website te verlaten of hem verder te verkennen. Vrouwen beslissen nog sneller: je hebt amper 4 seconden om ze te overtuigen om verder te klikken binnen je website.
De trend om heel snel te beslissen zet hem steeds verder door. Nu wordt maar liefst 50% van alle sites mobiel bekeken. Het beeldscherm is veel kleiner dan op een computer en er wordt dus ook minder informatie weergegeven.
Gevolg? De surfer beslist nog sneller om weg te gaan.
Stop hem!
Jouw bezoeker is op zoek naar informatie, niet naar webkunst!
Een grafische, moderne website met een mooie, grote foto zal zijn zoektocht naar info niet stoppen. Het zal zijn zoektocht gewoon vertragen, in het beste geval.
Je hebt een krachtige titel met een aanlokkelijke boodschap nodig, die:
- ofwel een antwoord is (of suggereert) op het probleem waarmee jouw bezoeker nu zit.
- ofwel de bezoeker intrigeert.
Hieronder een goed voorbeeld, onze homepagina:
Hieronder nog twee andere voorbeelden:
- Ontdek 10 ongebruikelijke technieken waarmee je onmiddellijk MEER klanten aantrekt en MINDER geld verliest.
- 18 Tips voor een businesskaartje dat verkoopt.
Niet onbelangrijk: niet iedere bezoeker hoeft te stoppen bij jouw website. De waarheid is zelfs dat heel wat voorbijgangers beter verder surfen, zonder stil te staan. Alleen de bezoeker die in jouw doelgroep zit, wil je vastpakken.
In een volgende ondernemerstip deel ik met jou waarom het zo belangrijk is dat alleen maar de juiste bezoeker stil staat bij je website. Je wil niet dat iedere bezoeker actie onderneemt op je website. Ik zal je ook laten zien hoe je het aanpakt om de bezoeker te filteren.
Loop je vast in je zaak omdat je geen klanten aantrekt met je website? En omdat je niet de winst draait die je wil, hoewel je je kapot werkt?
Kom naar de Businesslab Kick-off en ontdek in minder dan 48 uur de ongebruikelijke kleine stappen (die je concurrent niet weet) die je direct meer winst en meer vrije tijd opleveren.
Klik hier voor meer info.
Ik duim voor jouw succes!
Xavier.
PS: Deel dit bericht met je vrienden en collega’s. Ze zullen je dankbaar zijn.