Website bezoeker stoppen in 4 seconden

je hebt maar 4 seconden om je bezoeker te stoppen

In een vorig artikel had ik het over de verkeerde gedachte waaraan wegdesigners vasthouden. En daardoor zijn zaakvoerders van kleine ondernemingen overtuigd  dat ze een stroom van nieuwe klanten aantrekken dankzij een mooie website. Lees “De grote leugen over je website“.

Mannen 8. Vrouwen 4.

Eens je een bezoeker op je site hebt, is je eerste grote uitdaging hem tot stilstand krijgen. Want surfen is net als door een shoppingcenter rijden aan 60 kilometer per uur.

Gemiddeld neemt een mannelijke bezoeker binnen de 8 seconden de beslissing om je website te verlaten of hem verder te verkennen. Vrouwen beslissen nog sneller: je hebt amper 4 seconden om ze te overtuigen om verder te klikken binnen je website.

De trend om heel snel te beslissen zet hem steeds verder door. Nu wordt maar liefst 50% van alle sites mobiel bekeken. Het beeldscherm is veel kleiner dan op een computer en er wordt dus ook minder informatie weergegeven.
Gevolg? De surfer beslist nog sneller om weg te gaan.

website bezoeker stoppen

Stop hem!

Jouw bezoeker is op zoek naar informatie, niet naar webkunst!
Een grafische, moderne website met een mooie, grote foto zal zijn zoektocht naar info niet stoppen. Het zal zijn zoektocht gewoon vertragen, in het beste geval.

Je hebt een krachtige titel met een aanlokkelijke boodschap nodig, die:

  • ofwel een antwoord is (of suggereert) op het probleem waarmee jouw bezoeker nu zit.
  • ofwel de bezoeker intrigeert.

Hieronder een goed voorbeeld, onze homepagina:

homepage-businesslab-e-boek-21-geheiemen

Hieronder nog twee andere voorbeelden:

 

Niet onbelangrijk: niet iedere bezoeker hoeft te stoppen bij jouw website. De waarheid is zelfs dat heel wat voorbijgangers beter verder surfen, zonder stil te staan. Alleen de bezoeker die in jouw doelgroep zit, wil je vastpakken.

In een volgende ondernemerstip deel ik met jou waarom het zo belangrijk is dat alleen maar de juiste bezoeker stil staat bij je website. Je wil niet dat iedere bezoeker actie onderneemt op je website. Ik zal je ook laten zien hoe je het aanpakt om de bezoeker te filteren.

Loop je vast in je zaak omdat je geen klanten aantrekt met je website? En omdat je niet de winst draait die je wil, hoewel je je kapot werkt?
Kom naar de Businesslab Kick-off en ontdek in minder dan 48 uur de ongebruikelijke kleine stappen (die je concurrent niet weet) die je direct meer winst en meer vrije tijd opleveren.
Klik hier voor meer info.

Ik duim voor jouw succes!

Xavier.
PS: Deel dit bericht met je vrienden en collega’s. Ze zullen je dankbaar zijn.

3 antwoorden

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Het eerste (en het belangrijkste) dat je website moet doen, is jouw bezoeker doen stoppen. Je moet hem tot stilstand krijgen. Want surfen op het internet is net als door een shoppingcenter rijden aan 60 kilometer per uur. Hoe je jouw bezoeker doet stoppen, lees je in dit blogbericht. […]

  2. […] In “De grote leugen over je website” vertelde ik jou dat zaakvoerders van kleine onderneming overtuigd zijn dat ze een stroom van nieuwe klanten aantrekken dankzij een mooie website. Dit is fout. Het eerste wat je website moet doen lees je hier: de website bezoeker stoppen in 4 seconden. […]

  3. […] kans te geven om actie te ondernemen, dan is je website waardeloos. In het artikel “Website bezoeker stoppen in 4 seconden” vertel ik jou hoe je het best aanpakt om de bezoeker tot stilstand te […]

Reacties zijn gesloten.