Educatiemarketing: alles start met geven

,
Word een expert met educatie marketing

Word een expert met educatiemarketing

Veel eenmanszaken en kleine ondernemingen zetten hun marketing nog steeds in als pure reclame, of als pitch. Dat betekent: ze focussen zich op snelle verkoop. Niet slim! Ze zouden hun marketing beter inzetten als een vorm van educatie. Want mensen willen geen reclame meer ontvangen. Informatie, dat wel. Mensen willen letterlijk opgevoed worden. Ga aan de slag met educatiemarketing.

Start met geven en help mensen!

Educatiemarketing is een krachtig marketingconcept dat sceptische klanten verandert in geïnformeerde kopers. Want tegenwoordig ontwijken consumenten verkopers en reclame, maar ze omarmen informatie die hen helpt.

Wat je ook doet, je hebt eerst de aandacht nodig van je doelgroep. Dat doe je met interessante en waardevolle informatie. Eens je die aandacht hebt, kan je allerlei verkooptechnieken inzetten om de verkoop te realiseren.

Door educatiemarketing toe te passen, en je potentiële klanten waardevolle informatie aan te bieden, win je hun vertrouwen. Je ruilt de reclameboodschap in voor een educatieve boodschap. Je wordt een expert in plaats van ‘een verkoper’.

Word een expert in plaats van een verkoper.

Educatiemarketing geeft je klanten die informatie die ze nodig hebben om jouw boodschap te begrijpen. Zo waarderen ze jouw product, dienst en merk. Het vult de traditionele marketing en sales aan en komt ten goede aan jouw klanten, jouw werknemers en jouw merk.

Educatiemarketing maakt deel uit van relatiemarketing waar we het uitvoerig over hebben in dit webinar.

Mensen bieden tegenwoordig heel vlug weerstand bij het horen van vlotte, soms ingestudeerde verkooppraatjes. Terecht, denk ik. Anderzijds luisteren mensen graag naar een expert of deskundige die waardevolle informatie deelt, en hen zo helpt een goede aankoopbeslissing te nemen.

Educatiemarketing: hoe zet je het in?

Een goede educatiemarketingstrategie is een ijzersterk tool. Het begint met het inleven in je doelgroep.

Stel jezelf de volgende vragen:

  • Welk gesprek voeren je potentiële klanten bij zichzelf?
  • Wat vragen ze zich af?
  • In welke situatie bevinden ze zich?
  • Welk welke uitdaging(en) worden ze geconfronteerd?
  • Wat vinden zij interessant?
  • Welke behoefte(n) hebben ze?
  • Met welke informatie kun je hun aandacht krijgen?

Het geheim van krachtige educatiemarketing zijn de antwoorden op deze vragen. Gebruik zeals basis voor jouw marketing boodschap.

Wil je hierover meer leren? Wil je een krachtige marketingboodschap maken zodat jij makkelijk een stroom aan nieuwe klanten aantrekt? Registreer je dan vandaag nog voor de volgende Businesslab Kick-off, de businesscoaching voor eenmanszaken en  zaakvoerders van kleine ondernemingen in Vlaanderen.

Ik duim voor jouw succes!

An

Heb je nog vragen of opmerkingen? Laat deze hierachter in het commentaarveld hieronder.
Vond je dit bericht waardevol? Deel dit bericht dan op jouw social media door hieronder op de knoppen te drukken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *