Gratis online masterclass:13 slimme acties voor kleine ondernemingen om snel betere klanten aan te trekken.

 

Gratis: 57 valkuilen waardoor zaakvoerders van een kleine onderneming slaaf blijven van hun zaak

Geen verkoop zonder vertrouwen

Dit weekend in Ieper, prachtig weer voor de “batjes”.
En bij de batjes zetten alle handelaars hun rekken buiten, voor de winkel.

En als ik, samen met An, door de straten loop valt het mij op dat de meeste handelaars achter hun rekken staan. Ze wachten gewoon tot de voorbijganger, de potentiële koper, tot bij hen komt.

Waarschijnlijk in de overtuiging dat de korting op het product voldoende is om de portefeuille van de voorbijganger boven te halen.
Of misschien met de gedachte dat het product niet verkocht hoeft te worden: het verkoopt van zelf…

Eerst geven

Anderzijds hebben we ook een aantal ondernemers gezien die het anders aanpakken… Slimmer.

Die ondernemers staan vóór hun rek. Die stappen naar de voorbijganger toe.
Ze beginnen gewoon te babbelen. Ze laten een stukje kaas proeven, een stukje charcuterie, of een glaasje wijn…

Zij bouwen vertrouwen op. Nog voor de verkoop plaats vindt, geven ze eerst.

En ik ben nu benieuwd naar wat jij geeft aan je klant, vooraleer je tot verkoop over gaat.

Wat doe jij?

Laat het hieronder in een reactie achter. Ik ben heel benieuwd.

Deel het met ons, deel het met de andere ondernemers zodanig dat we allemaal kunnen groeien en meer klanten kunnen aantrekken.

Gratis: 57 valkuilen waardoor zaakvoerders van een kleine onderneming slaaf blijven van hun zaak