Mensen bezoeken je website, surfen door enkele pagina’s en je ziet ze nooit meer terug.Web Optimization

Maar je concurrent wel…

“Waaw, ik heb 5000 bezoeken gehad op mijn website deze maand.”

So what? En verder?

Als je niet weet wie je website bezoekt, is je website waardeloos. Wat moet je met die 5000 bezoekers?

De enige zekerheid die je hebt als een bezoeker op je site komt, is dat hij je site ooit verlaat.
Soms al na enkele seconden.

En de kans is (heel) klein dat hij ooit terugkomt.

Kijk maar naar je eigen surfgedrag. Hoe vaak, ga jij spontaan terug naar een zelfde website?

Websitebezoek zonder actie.

Een bezoeker van je website waarvan je de gegevens niet hebt gevraagd is een gemiste opportuniteit. Net als de potentiële klant die je winkel, kantoor of restaurant binnenwandelt die om informatie vraagt en waarvan je de gegevens niet vraagt.

Denk je nu echt dat de bezoeker van je website, die 30 seconden ervoor nog nooit van jou hoorde, nu al staat te zwaaien met zijn portefeuille om bij jou te kopen? Neen. Zo werkt het niet.

Eerst zal je vertrouwen moeten opbouwen. En dat doe je, door geregeld contact te hebben met je potentiële klant en hem waardevolle informatie te geven.

Door je in te leven in je klant. Of te vragen wat hij nodig heeft en een antwoord te geven op de vragen waarmee hij zit, bouw je vertrouwen.

Websitebezoek gevolgd door actie.

Om die potentiële klant opnieuw en opnieuw te kunnen contacteren, heb je zijn gegevens nodig.

Maar … Hoe geraak je daar aan?

Ik geef je hier al één mogelijkheid:

Blok een halve of een volledige dag af in je agenda. Neem je mooiste pen (of beste toetsenbord) en schrijf een E-Boek.

Deel je expertise en je kennis. Geef een antwoord op de problemen van je potentiële klant en kies een aantrekkelijke titel.

Geef het E-Boek via je website weg in ruil voor hun naam en hun e-mailadres.

En vooral, …

Zet een systeem op waarmee je automatisch deze nieuwe contacten opvolgt.

(op https://businesslab.be/hulpbronnen vind je een aantal systemen waarmee jij vandaag nog aan de slag kunt.)

Heb jij al het E-Boek “21 Geheimen voor Succesvol Ondernemen” van An gelezen?

Vraag het hier gratis aan.

Ik duim voor jouw succes!

Xavier.

PS 1: Vond je dit artikel interessant? Doe me dan een plezier en deel het met je vrienden collega’s. Ze zullen je dankbaar zijn.
PS 2: Deel je hieronder hoe jij de contactgegevens verzamelt van je bezoekers? Zo inspireren we elkaar.

2 antwoorden
  1. Henk
    Henk zegt:

    Zo had ik het nog niet bekeken… Een groot bezoekerscijfer is natuurlijk fijn om te zien, maar je hebt inderdaad gelijk dat ik me beter zou focussen op bezoekers waarvan ik weet wie ze zijn.

    Beantwoorden
  2. Annemie
    Annemie zegt:

    Inderdaad Henk,

    Ik heb op mijn website gewoon een korte e-book staan die mensen kunnen downloaden als ze hun email adres achter laten. Je kan niet geloven hoeveel succes dat heeft!!

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *