We houden van onze klanten Businesslab

we houden van klanten businesslab

We wensen jou een gelukkige Valentijnsdag!

Oeps! Je vraagt je af wat liefde te maken heeft met business? Of ben je van mening dat Valentijn zijn plaats niet vindt in de Ondernemerstip?

Laat het me jou uitleggen:

Jouw business blijft draaien dankzij liefde en dankbaarheid.
Zo zochten An en ik twee weken geleden de sneeuw op en hebben we een fantastische ski-week achter de rug. Ook kwamen we thuis vol vernieuwde energie en ideeën.

Waar we het meest dankbaar voor zijn? Voor ons team die de boel recht hield terwijl wij aan het genieten waren. Het voelt super om je gesteund te voelen door een liefdevol team. Dank je Sofie, Gillian en Kenneth. Wij zijn ook dankbaar voor de inspanningen van onze twee oudste kinderen die zich voor de eerste keer door de examens aan de universiteit spartelden.

Neem ook even de tijd vandaag om dankbaar te zijn voor alle mensen die rond jou en jouw zaak draaien. Daarom zeggen wij ook graag: dank je wel dat je ons volgt… Onderaan deze Ondernemerstip ontdek je jouw cadeau.

We houden van onze klanten en dat moet jij ook doen

Vraag een eenmanszaak of een kleine onderneming wat ze willen, en 9 op de 10 keer zeggen ze: “Meer klanten.”

Nieuwe klanten zijn spannend om mee bezig te zijn. Vaak gaat alle focus naar het aantrekken van nieuwe klanten. Ze glinsteren zo hard dat ze jou verblinden en de groei van je zaak belemmeren.

De waarheid is dat je bestaande klanten je verborgen winst vormen. Je maakt het meest winst en je groeit het snelst wanneer je meer verkoopt aan je bestaande klanten. Zeker als ze jou nieuwe contacten vanuit hun eigen netwerk doorverwijzen.

Groeien van binnenin komt niet vanzelf. Het vergt inspanningen, systemen, procedures en bovenal… Een aangepaste cultuur. Een cultuur van

Voorrang verlenen voor iedereen die voor ons koos. En minder voor wie nog aan het twijfelen is.

Het is een vitale ingesteldheid die maar al te weinig aanvaard wordt door eenmanszaken en kleine ondernemingen.

Hoe weten jouw klanten dat je ze graag ziet?

Hoe vaak ben je op één of andere manier in contact met jouw klanten? Wanneer was de laatste keer dat je een klant verraste en hem vertelde dat je hem waardeert?

Businesslab heeft een systeem dat ervoor zorgt dat iedere klant op zijn verjaardag een sms’je krijgt om 7 uur ’s morgens. Het systeem voorziet ook dat wij tijdig verwittigd worden, zodat we nog een persoonlijke verjaarsdagkaart met handgeschreven felicitaties verzenden met De Post.

Elke klant die beslist om zijn winst en vrije tijd te verdubbelen en meestapt met Businesslab in de groeitrajecten Business & Life Boost (XL) of Business & Life Breakthrough (XL) krijgt met de koerierdienst een bijzonder pakje aangeleverd. (Neen, ik vertel niet wat er in zit :-) )

De clou zit erin dat je jouw dankbaarheid en jouw waardering in een systeem giet. Zodat je er letterlijk niet meer aan hoeft te denken. Je vergeet niemand, hoe druk het ook mag zijn in de zaak. En terwijl dit systeem op de achtergrond draait kan je focussen op… jouw nieuwe klanten. Dit is het belang van systemen.

Enkele ideeën om te starten

  1. Communiceer met je bestaande klanten op regelmatige basis. Eén van de contactpunten van Businesslab is deze wekelijkse Ondernemerstip. Webinars zijn een andere mogelijkheid om verbinding te houden met je klanten. En ook de Gazet van Businesslab, die maandelijks met De Post verzonden wordt, is een essentieel onderdeel van klantencommunicatie.
  2. Maak van jouw klanten BV’s. Vernoem ze in jouw folders, link naar hun website, laat ze aan het woord in getuigenissen en vermeld hun gegevens.
  3. Voorzie een bijzondere plaats waar ze kunnen samenkomen. In de geheime Facebookgroep delen de Businesslab Tribers (zo noemen we onze klanten die deel uitmaken van de grootste community in Vlaanderen van eenmanszaken en kleine ondernemingen) 24 uur op 24 hun uitdagingen en successen. Op de Facebook-pagina van Businesslab vind je de laatste nieuwtjes en de foto’s van onze klanten.
  4. Geef jouw bestaande klanten voorrang. Heb je een promotie, een speciaal event? Laat het eerst aan jouw bestaande loyale klanten weten vooraleer je adverteert naar iedereen.
    Onze doelstelling is dat onze klanten zich zo speciaal mogelijk voelen. Want voor ons ZIJN ze belangrijk. Ze hebben gekozen om hun kostbare tijd en middelen in ons te investeren. En daar zijn we ze oneindig dankbaar voor.

PS: Tijdens de skireis nam An een korte video voor jou op. Twijfel je nog of de Businesslab Kick-off iets voor jou is? Bekijk dan de video of de getuigenissen van onze klanten.

Deel de liefde en pak je cadeau uit…

Ik zou het super vinden mocht je dit artikel op je Facebook profiel delen. Zodat andere ondernemers er ook van genieten.

Laat je inspireren door de reacties van de anderen. Dat is ook de kracht van de Businesslab Tribe, namelijk: elkaar tot inspiratie dienen.

Ik duim voor jouw succes!

Xavier.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *