wie-is-jouw-voorbeeld-businesslab

wie-is-jouw-voorbeeld-businesslabGisteren ging ik samen met mijn dochter van 17 de stad in.
Je kent dat wel, zo’n typisch moeder-dochter-moment. Winkel in, winkel uit… Even rondneuzen en alle nieuwe snufjes ontdekken.
Het was echt gezellig.

Op de Grote Markt van Ieper dronken we iets fris, want de septemberzon deed de afgelopen dagen echt haar best. Klagen mogen we zeker niet!

Op het terrasje naast ons ving ik een gesprek op tussen twee dames. Ze zaten net één tafeltje verder. De ene dame vroeg aan de andere: “Naar welke diëtiste ga jij?”

Jouw doelstelling

Soortgelijke vragen krijgen Xavier en ik wel vaker te horen van onze Businesslab Tribers, en van onze deelnemers aan de Businesslab Kick-off.
Natuurlijk vragen ze ons niet naar welke diëtiste wij gaan ;-).

Wel vragen ze ons bij welke boekhouder ze terechtkunnen. Waar ze terechtkunnen om hun marketingsysteem op poten te zetten, om hun website te laten bouwen…
Bedenkelijk kijken ze me aan als ik hun vraag beantwoord met een nieuwe vraag: “Wat verwacht je van je boekhouder? Je webbouwer? Je marketeer?”

Meestal krijg ik dan het antwoord: “Dat hij me helpt, natuurlijk!”

Wie is jouw voorbeeld?

En daar zit net het probleem.

Jij wil niet met iemand samenwerken die je gewoon maar helpt. Je wil niet die ‘zielige’ ondernemer zijn. Jij wil:

  • Iemand die je vooruit brengt.
  • Iemand die je confronteert met de feiten.
  • Iemand die je uit je comfortzone duwt.
  • Iemand die ook zelf de slagen van de zweep kent.
  • Iemand die spreekt uit ervaring.

Stel jezelf dus steeds de vraag: “Welk voorbeeld kan deze persoon zijn voor mij?”

  • Als je wil afslanken met resultaat,
    ga dan niet in zee met een diëtist die zelf 120 kg weegt…
  • Als je wil aanwerven met succes,
    vraag je best geen advies aan een boekhouder die al 20 jaar alleen werkt…
  • Als je last hebt van een stijve nek,
    laat je je beter niet behandelen door een overstresste ontspanningscoach…
  • Als je advies wil van een social media expert,
    vraag dat dan niet aan iemand die er zelf zijn brood nog niet mee verdient.
  • Als je een stevige marketing wil die resultaten oplevert,
    doe je beter geen beroep op een marketeer die zelf moet krabbelen om rond te komen.

Businesslab startte na heel wat voorafgaande ondernemerservaring vanaf nul. We bouwden een team uit van 4 spelers, realiseerden in twee en een half jaar een omzet van ruim 1 miljoen euro en maakten vanaf jaar één winst.
We laten je LIVE zien hoe ook jij dit aanpakt voor jouw onderneming, op de Businesslab Kick-off. Klik hier voor info & gratis tickets.

Drie vragen

Tot slot geef ik je drie vragen die je moet stellen aan de dienstverlener met wie je overweegt om samen te werken:

  1. Wat zijn de resultaten van jouw klanten?
  2. Wat zijn de resultaten die je zelf al behaalde?
  3. Waarom moet ik met jou werken, en niet met jouw concurrent?

Met deze vragen ben je gewapend om een opbouwende samenwerking aan te gaan.

Hoe pak jij het aan? Welke vragen stel jij aan iemand met wie je overweegt om samen te werken? Laat het mij hieronder weten in een reactie. Ik ben heel benieuwd.

Ik duim voor jouw succes!

An

4 antwoorden
  1. Femke Engels
    Femke Engels zegt:

    Ik probeer steeds eerst een verkennend gesprek te voeren, om te kijken of ik die persoon aanvoel. Twee maand samenwerken met iemand die niet dezelfde waarden deelt, dat lukt mij niet. Dan ga ik over naar het gesprek over de business

    Beantwoorden
  2. Fons De Souter
    Fons De Souter zegt:

    Wat is het/ons gemeenschappelijk doel? Hoe ziet die persoon de samenwerking, waar kan hij mij verrijken en hoe ziet hij het uiteindelijke resultaat?

    Beantwoorden
  3. Henri Stockbroekx
    Henri Stockbroekx zegt:

    Dit was ne goeie!

    Bezitten wij hetzelfde DNA?
    Zitten we op dezelfde golflengte?
    Zijn wij afgestemd op dezelfde frequentie?
    Praten wij dezelfde taal?
    Ademen wij dezelfde lucht in?
    Kunnen wij verder kijken dan onze neus lang is?

    Beantwoorden
  4. Wisken
    Wisken zegt:

    Het is hoofdzakelijk een buikgevoel. Het heeft me tot op heden nog nooit in de steek gelaten. Soms kunnen onderhandelingen moeizaam verlopen maar is het gevoel nog altijd goed. Het wringt niet tegen of het is geen moeite om tot een compromis te komen. Een losse babbel klaart ook veel uit. Verder doorpluis ik het hele internet naar meer informatie over het bedrijf/de klant.

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *