Wanneer je ervoor zorgt dat je product, je dienst en je gehele service errond top is, dan krijg je enthousiaste klanten of maak je van jouw klanten echte fans.

En wie fan is, kan niet stoppen met vertellen over jou. Het worden echte evangelisten. Ze zetten jouw woord verder. Maar… Hoe maak je hun stem nog krachtiger? Of hoe zorg je ervoor dat hun stem wordt gehoord door nog meer mensen?

Juist! Door hun klantengetuigenis te gebruiken in jouw marketing en verkoop.


Dankzij goede klantengetuigenissen, creëer je heel snel vertrouwen. En vertrouwen is nu net het middel bij uitstek om mensen sneller, vaker en meer te laten kopen.


Onderzoek maar even bij jezelf. Je zal merken dat een positieve getuigenis van iemand die in dezelfde situatie verkeerde waarin jij nu zit en dankzij iets of iemand betere resultaten boekte, ervoor zorgt dat jouw verkoopproces versneld wordt.

Waarom investeer jij niet in klantengetuigenissen?

Het is de ideale marketingtool om je reputatie op te krikken en potentiële klanten dat extra duwtje in de rug te geven. Je product of dienstverlening stel je vanuit een ander perspectief in een positief daglicht. Hiermee neem je de laatste twijfel bij je ideale klant weg én verhoog je je omzet.


Een getuigenis kan in drie verschillende vormen voorkomen.

• Geschreven
• Audio
• Video

Het spreekt voor zich dat video en audio meer impact hebben op koopwillende klanten dan geschreven getuigenissen. Wat visueel en bewegend is, is altijd het sterkst. Door de glimlach of intonatie word je instant gelukkig en begrijp je beter wat er bedoeld wordt. Bovendien spreekt de lichaamstaal van iemand nog veel meer dan de woorden die er gesproken worden.

 

5 tips zodat jij het beste haalt uit getuigenissen:

  1. Zorg enkel voor getuigenissen van ideale klanten. Potentiële klanten voelen zich pas aangetrokken als ze zich herkennen in de ander. Trek je voor je kledingwinkel voornamelijk jonge hippe vrouwen aan? Dan zal een getuigenis van een zestigjarige man niet veel impact hebben.
  2. Verwijs naar je getuigenissen. Merk je dat iemand twijfelt over de aankoop? Haal dan even de getuigenis aan van iemand uit dezelfde branche/situatie. Of stuur een mailtje met de link naar zo’n getuigenis. Wanneer mensen zich herkennen in het verhaal van iemand anders, doet dit wonderen!

  3. Zorg ervoor dat iedereen binnen jouw doelgroep zich vertegenwoordigd voelt. Probeer te variëren in geslacht, afkomst of woonplaats.

  4. Vraag klanten om een getuigenissen op het moment dat ze jou net een compliment geven of wanneer ze hun dankbaarheid uiten. Zij zullen met veel plezier, in geuren en kleuren over hun ervaring bij jou vertellen.

  5. Benadruk de win-win situatie. Het voordeel voor jou is evident. Maar welk voordeel heeft jouw klant erbij om te getuigen? De kans om anderen te inspireren en blij te maken natuurlijk. Beeld je maar eens in hoe het zou zijn mocht iemand je komen vertellen hoe blij hij is is want hij heeft dankzij jou de ideale oplossing gevonden voor iets waar hij al zo lang naar op zoek was. Fijn toch?


Ik duim voor jouw succes!

 

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *