Je website is niet voor iedereen

In het blogbericht “De grote leugen over je website” vertelde ik jou dat zaakvoerders van kleine ondernemingen overtuigd zijn van één iets. Ze denken dat ze een stroom van nieuwe klanten aantrekken dankzij een mooie website.
Maar dat is een foute redenering…

Het eerste (en het belangrijkste) dat je website moet doen, is jouw bezoeker doen stoppen. Je moet hem tot stilstand krijgen. Want surfen op het internet is net als door een shoppingcenter rijden aan 60 kilometer per uur. Hoe je jouw bezoeker doet stoppen, lees je in dit blogbericht.

Daarna zijn de meeste ondernemers enkel gefocust op de cijfers. Hoe vaak is mijn website bezocht? Hoeveel bezoekers telt mijn website?

Ga liever na wie jouw website bezoekt. Want de meeste ondernemers vergeten dat niet elke bezoeker hoeft te stoppen bij hun website.

Je website is niet voor iedereen

Je website is niet voor iedereen

De waarheid is zelfs dat heel wat voorbijgangers beter verder surfen, zonder stil te staan bij jouw website. Alleen de bezoeker die in jouw doelgroep zit, wil je vastpakken. Lees hier hoe je je ideale doelgroep samenstelt.

Of kom naar de Businesslab Kick-off en ga onmiddellijk aan de slag met dé marketing voor kleine ondernemingen waarmee je vanaf de eerste dag meer klanten aantrekt.

 

Selecteer door een aanlokkelijke titel

Een uitstekende manier om jouw doelpubliek te selecteren, is door aanlokkelijke titels te gebruiken.

Neem nu het voorbeeld op onze homepagina:

homepage-businesslab-e-boek-21-geheiemen

 

Door het stuk “92% van je concurrenten” voelt de huismoeder van 35 jaar die van een uitkering leeft  zich niet aangesproken. En maar goed ook: Businesslab werkt uitsluitend met zaakvoerders (m/v :-) ) van kleine ondernemingen.

Wanneer je naar onze homepagina surft (www.businesslab.be), zie je helemaal bovenaan staan: “Verdubbel je winst en je vrije tijd”. Verdubbel je winst: dit spreekt alleen zelfstandigen en ondernemers aan.

Een ander voorbeeld is het e-boek dat An schreef: 18 Tips voor een businesskaartje. De titel suggereert dat je een businesskaartje hebt. Door deze titel voelt een arbeider zich niet aangesproken. Perfect: hij zit niet in onze doelgroep.

 

Toch filteren we met deze laatste titel nog niet genoeg. Heel wat werknemers hebben immers ook een businesskaartje. Zijn de 18 tips dan niet waardevol voor deze werknemers?

Jawel. Even waardevol als voor de zaakvoerder van de kleine onderneming die wél in onze doelgroep zit. Maar het is onze keuze om alleen aan de slag te gaan met deze laatste groep mensen!

We zouden deze titel dus nog kunnen verbeteren en er het volgende van maken: “18 tips om van het visitekaartje van zaakvoerders van kleine ondernemingen een verkoopmachine te maken”.

En nu?

Dit is belangrijk voor de volgende stap.
Wat doe ik nu, als ik de juiste bezoeker vast heb?

In een volgende ondernemerstip deel ik met jou hoe we van deze bezoeker een potentiële klant maken.

Loop je vast in je zaak omdat je niet de winst draait die je wil, hoewel je je kapot werkt?
Kom naar de Businesslab Kick-off en ontdek in minder dan 48 uur de ongebruikelijke kleine stappen (die je concurrent niet weet) die je direct meer winst en meer vrije tijd opleveren. Klik hier voor meer info.

Ik duim voor jouw succes!

Xavier.
PS: Deel dit bericht met je vrienden en collega’s. Ze zullen je dankbaar zijn.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *