In deze podcast nodig ik jou uit in de meeting-room van Businesslab.
Je zit letterlijk tussen An, Dilara, Frederik, Davy en Hannah. Een keer per maand trekken we een dag om ons team te trainen en te coachen. Om de mens achter de medewerker beter en krachtiger te maken.

Uitzonderlijk geef ik de intro van deze dag vrij zodat je nog een beter beeld zou krijgen van Businesslab en waar we voor staan. In mijn gedrevenheid en in de intimiteit van het team moet je er mijn West-Vlaams vleugje bijnemen 🙃.

3 prioriteiten voor jouw zaak

  1. Het allerbelangrijkste in jouw zaak in de cash.

    Cash is king.

    Je ontdekt in deze podcast waarom het zo belangrijk is en waar heel wat ondernemers zullen tegenaan lopen in de volgende maanden.

  2. Beter communiceren is de sleutel.
    Van nature uit is de mens wantrouwig en onzeker. We zijn geprogrammeerd om permanent op onze qui-vive te zijn. Dit komt rechtstreeks uit de dierenwereld waar je alert moet blijven anders word je opgegeten door een andere beest.
    Onze taak als ondernemer en als verkoper is veiligheid en zekerheid bieden. Dit doe je door beter te communiceren.
  3. Doe aan marketing.
    Zonder marketing komen er geen klanten tot bij jou. Geen klanten, geen verkoop. Geen verkoop, geen winst… (Klik hier om meer te weten over de Businesslab Marketing).

Laat mij weten wat jij meeneemt van deze podcast. Welke zaken ga jij morgen anders doen? Welke andere beslissingen ga je nemen?
Schrijf het hieronder in een reactie, zo inspireer je andere ondernemers om te groeien!

Ik duim voor jouw succes.

In deze podcast luister je stiekem mee in de klas van de Peak Performers.

De Peak Performers is de exclusieve Mastermind groep (maximum 10 ondernemers) van Businesslab onder de directe en persoonlijke begeleiding van An & Xavier.

Twee dagen lang pakken we de cases van de verschillende leden in de diepte aan. In deze aflevering krijg je mijn antwoord op de vraag wat je nodig HEBT voor meer winst. Je hoort mijn ongezouten mening en vooral de verschillende factoren die het grootste verschil zullen maken op je bankrekening.

Je ontdekt onder andere…

  • Welke de grootste marketing mythe is
  • Hoe de wet van Parkinson jou dagelijks parten speelt
  • Welke de reden is waarom 85% niet echt blij zijn met hun resultaten
  • De twee regels om rijk te worden (en te blijven)
  • Waar de grootste deel van de dagelijkse stress van de kleine onderneming vandaan komt
  • Waar AL jouw klanten naar op zoek zijn
  • En nog veel meer.

Als jij bereid bent de naakte waarheid aan te horen om jouw zaak exponentieel te laten groeien, dan is er goed nieuws voor jou: de inschrijvingen voor Peak Performers 2021 zijn net geopend. Bekijk de details en getuigenissen.

Wil je eerst kennis maken met Businesslab?
Kom dan naar de volgende Business Rebound in Gent.
>>>Klik hier voor info en tickets.

Ik duim voor jouw succes.

Heel wat ondernemers vragen mij welke de boeken zijn die ik gelezen heb tijdens de lockdown. Toegegeven: ik heb minder gelezen dan in normale tijden. Ik heb voorrang gegeven aan de ondersteuning van mijn klanten. Ik heb ook geen nieuw boek gelezen. Ik heb boeken (en kilometers notities van vorige opleidingen) opnieuw gelezen.

Één daarvan is het 80/20 principe van Richard Koch.

Koch vertelt over de geschiedenis van het principe en over Vilfredo Pareto in het bijzonder.

Signor Pareto was een economist die in het begin van de 20ste eeuw de ongelijkheid onderzocht van de rijkdom in Italië. Zo legde hij de “80-20-regel” bloot.

In zijn onderzoek stelde hij vast dat het grootste deel van het inkomen in handen was van een minderheid mensen.

Op zich misschien niets bijzonders.

Maar er waren twee andere zaken die zijn Italiaans bloed deden borrelen:

  1. Er is een wiskundige verhouding tussen bevolking en rijkdom. Concreet: de verdeling van de rijkdom over de ganse bevolking is uitgesproken onevenwichtig.
  2. Dat onevenwicht was een patroon dat hij systematisch terugvond wanneer hij de gegevens van verschillende tijden en landen analyseerde.
    Met andere woorden: het patroon was iets blijvends, en het herhaalde zich opnieuw en opnieuw (daarom is het ook een patroon 😉)

Pareto was een krak in cijfers, maar niet in het verspreiden van zijn idee. Het duurde dan ook een hele tijd vooraleer hij zijn bevindingen in het nu bekende 80-20-principe goot en alle gevolgen ervan in kaart bracht.

De 80-20 regel bestaat.

De 80-20-regel betekent dat de meerderheid van de gevolgen in een bepaald systeem, veroorzaakt worden door een beperkt aantal oorzaken.

Hij stelde vast dat 80% van de rijkdom in handen was van slechts 20% van de bevolking. Dat is nu nog altijd het geval, een eeuw later. En opmerkelijk genoeg beperkt de 80-20-regel zich niet enkel tot de verdeling van de rijkdom.

De regel geldt in alle aspecten van ons leven.

  • Je stapt 80% van de tijd op slechts 20% van je tapijt.
  • 80% van de bevolking leeft in 20% van de steden.
  • 80% van de mensen overlijdt ten gevolge van 20% van de meest voorkomende oorzaken.
  • 80% van de misdaad is het gevolg van slechts 20% van alle criminelen.
  • Op Facebook doe je 80% van je interacties met ongeveer 20% van je vrienden.
  • Je draagt 80% van de tijd slechts 20% van je kleerkast.

En zo verder…

De cijfers hoeven niet per se precies 80 en 20 te zijn. Hun som hoeft ook geen 100 te zijn. Het kan ook 80-10 of 99-1 zijn. Het gaat om de ONevenredigheid.

Wat betekent de Pareto-regel voor de ondernemer?

Hoewel de verdeling niet eerlijk lijkt (en wat is eerlijk?), kan je de cijfers niet veranderen. Je hebt alleen maar invloed op de keuzes die je maakt wanneer je met deze cijfers geconfronteerd wordt.

Ik leg het even verder voor je uit: als je het principe begrijpt en je al je tijd en energie steekt in de juiste zaken, dan veranderen je leven en je business in een mum van tijd. Al wat er bijkomt is gewoon de kers op de taart.

Als zaakvoerder van een kleine BV of als éénmanszaak focus je best vanaf vandaag nog op de juiste zaken. Je ontdekt dat:

  • 80% van je omzet wordt gedraaid door 20% van je klanten.
  • 80% van je verkoop gemaakt wordt door 20% van je producten of diensten.
  • 80% van je winst gemaakt wordt door 20% van je producten of diensten (deze zijn niet per se dezelfde als jouw diensten/producten van hierboven).
  • 80% van je marketingresultaten zijn het gevolg van 20% van je marketinginspanningen.
  • 80% van je zorgen, stress en problemen worden veroorzaakt door minder dan 20% van je klanten.
  • 80% van wat we realiseren doen we in 20% van onze tijd.
  • Je verspilt 80% van je tijd.

Yep! Over deze laatste had ik blijkbaar gelezen toen ik het boek voor de eerste keer doornaam.

80% van de zaken die we dagelijks doen zijn waardeloos.

Wat ga je anders doen?

  • Focus op de klanten die jou het meeste opbrengen.
  • Ga op zoek naar die zaken die het meeste resultaat opleveren. En doe er meer van. Delegeer, outsource of automatiseer de rest.
  • Gebruik de tijd die vrijkomt voor zaken die er écht toe doen. Verspil je tijd niet door Facebook of langdradige vergaderingen.
  • Neem afscheid van 20% van je klanten. Het zijn energie-vampieren en ze zuigen je letterlijk leeg. Overweeg dit ook je personeelsbestand…
  • De ultieme uitdaging: blijf verder werken met slechts 20% van je bestaande klanten.

De kracht van de 80-20-regel

Wees je bewust van de kracht de 80-20-principe.
Focus je tijd en je energie op een klein aantal zaken die echt het verschil maken. Zo neem je een schandalige voorsprong op je concurrenten. Zij blijven zich verliezen in brandjes blussen, want ze geloven nog dat alles even belangrijk.

Slechts 1 dag op 5 is echt productief

7 juli 2020 wordt een bijzonder productieve dag als je naar Gent komt voor de Business Rebound.

Er is geen betere manier om 1 dag van je tijd te investeren. Kom tot bij ons. Je krijgt LIVE de sleutels sterker uit de crisis te komen, meer winst te draaien en toch rust ervaren in jouw zaak in het midden van alle onzekerheid. Er is plaats voor maximum 50  kleine ondernemingen die net als jij niet meer willen wakker liggen van hun business. Boek nu één van de laatste tickets.

 

Laat mij hieronder in een reactie weten wanneer jij als zaakvoerder van een kleine BVBA de 80-20-regel toepast.

Ik duim voor jouw succes!

Xavier

Nu zondag is het Vaderdag.

Als je nog geen cadeau hebt voor pa, dan is dit artikel voor jou…
En als je wel al een geschenk hebt, lees dan toch dit bericht.
Misschien brengt het jou op andere gedachten 😉.

Ik ben in iedere geval benieuwd wat mijn 3+3 kinderen voor mij in petto hebben…

Je vindt hieronder enkele doordenkertjes (en een vleugje humor).

Hier is het overzicht van de typische Vaderdag-cadeaus.

CADEAU #1: Niets doen.


WAAROM IS DIT GEEN GOED IDEE:

  • Het getuigt van luiheid en van weinig inspiratie.
  • Het zou zonde zijn deze dag niet te vieren.
  • Onze tijd hier op aarde is beperkt. We zouden iedere dag moeten leven alsof onze dagen geteld zijn.

OPLOSSING:

Doe wel IETS. Ook zijn het maar enkele woorden.
Maar schrijf ze dan neer (een telefoontje volstaat niet).
Zo kan je vader ze bijhouden, ook al is hij geen emotioneel type.

  • Laat de kleinkinderen ook iets schrijven.
  • Ga niet mee in de gedachte “Hij heeft al alles,” of “Hij heeft niets nodig,” of “Hij vindt het toch maar niets.”

Ik ken jouw vader niet en toch durf ik erop te wedden dat ik een cadeau vind, dat hem blij zou maken. Ook al vertelt hij jou dat hij geen cadeau-type is.

Extra tip: geef je cadeau op zaterdag in plaats van zondag. Dit verwacht hij niet. Cadeaus hebben altijd meer impact als ze onverwacht zijn.

 

CADEAU #2: Multi-pack van dassen, boxershorts of kousen

WAAROM IS DIT GEEN GOED IDEE:

  • Pa is een volwassen man die zelf zijn kleren kan kopen.
  • Mocht hij dat toch niet kunnen? Dan is hij nu al uit de mode en zal jouw cadeau hem sowieso koud laten.

OPLOSSING:

  • Koop één boxershort of één paar kousen. Maar spendeer €50 tot €100.
  • Laat er zijn naam, initialen of levensmotto op borduren.
  • Zo voelt hij zich een held als hij naar buiten gaat.

Waarschuwing: koop nooit een das voor een man. Tenzij je hem “echtgenoot” noemt. En dan nog…

 

CADEAU #3: Alles waar “De beste papa van de wereld” op geschreven staat.

WAAROM IS DIT GEEN GOED IDEE:

  • Omdat duizenden andere papa’s dit ook krijgen. Dit voelt als een grote, gewaagde, betekenisloze, niet originele leugen.
  • Iemand benoemen met extreme superlatieven voelt weinig authentiek of emotioneel aan.
  • Het laatste wat je vader nodig heeft is een koffiemok van tien euro.

OPLOSSING:

  • Als je emotionele impact wil hebben, dan moet alles wat geschreven wordt, gepersonaliseerd worden.
  • NIET geschreven door iemand anders. En zeker niet door een relatiegeschenk bedrijf.
  • Schrijf in plaats daarvan een kaartje of een brief. Vanuit je gevoel. En schrijf 10 specifieke zaken die hij GEZEGD of GEDAAN heeft die BEWIJZEN dat hij de beste papa van de wereld is.

Op het lijstje “Hoe uit ik mijn liefde en waardering?” staan helemaal onderaan “De beste papa van de wereld”-opschriften. Je bent nog beter af met een e-mail met 3 dt fouten.

 

CADEAU #4: De BBQ-schort

WAAROM IS DIT GEEN GOED IDEE:

  • Dit wil hij niet. Geloof me.
  • Zie reden hierboven. Je reduceert de man tot een stereotype. Boehhhh.

OPLOSSING:

  • Stop met cadeaus te kopen omdat je denkt dat je moet. Stop met googlen op “cadeau vaderdag”.
  • Spaar je centen en leg samen met broers en zussen of wie dan ook. Koop hem een BBQ-smoker. Heeft hij nog nooit vlees of groenten gerookt? Dan zal hij het wel leren. Geloof me.

Met een liefdesbom als een smoker hoef je de volgende jaren geen cadeaus meer te geven. Ook al is dit de bedoeling niet.
Ik garandeer jou dat hij de voorkeur geeft aan EEN KEER iets fantastisch dan JAARLIJKS iets waardeloos.

 

CADEAU #5: Eén of andere “creatieve” gadget.

WAAROM IS DIT GEEN GOED IDEE:

  • Het bewijst dat je een oppervlakkige denker bent en je het slachtoffer bent van absurde marketing.
  • Hij zal zijn ogen rollen. En denken: “Oh, geweldig. Nog wat vuiligheid.”
  • Plus, hij zal stiekem denken: “Hebben ze nu nog altijd niet door wat ik wil. Ik heb het al 15 keer gezegd…”

OPLOSSING:

  • Zeg sorry.
  • Zend het cadeau terug.
  • Luister beter.

Ik begrijp dat je hem niet wil geven wat hij wil, want dan is het geen verrassing meer.
Geef het hem dan op een andere dag. Onverwachts zoals ik hoger vertelde. “Surprise! Ik waardeer jou ook de andere 364 dagen van het jaar!”

(Dank aan J. Ruhlin voor de inspiratie)

Gelukkige Vaderdag aan iedereen.

En in het bijzonder aan zij die nooit iets vragen en die liever niet in de belangstelling staan.

Laat ons als vader ALLES doen wat we kunnen om “De beste papa van de wereld” te zijn. Ook willen we dit niet op onze koffietas zien staan 😉

Ik duim voor jouw succes.

Xavier.

P.S. De zelfde regels gelden voor zakelijke cadeaus. Geschenken zouden deel moeten uitmaken van jouw marketingstrategie.
Hoe je het aanpakt ontdek je tijdens het webinar “De Ultieme Marketing Machine.

Meld je aan om de gratis online training te volgen.

 

In deze reeks van 7 tips, geef ik je doelgerichte actiepunten mee hoe jij van jouw marketing een echte machine maakt. De zevende en laatste tip voor jou luidt als volgt:

De andere 6 tips ontvangen? Klik hier.

Onderzoek de vaardigheden en de resultaten van de marketingpartij waarmee je in zee gaat.

Waarom is het belangrijk om de vaardigheden en de resultaten van de marketingpartij waar je mee in zee gaat te onderzoeken?

In zee gaan met een partij die de vaardigheden niet heeft, zorgt er hoe dan ook voor dat je zowel, tijd, geld als energie verliest.

Een ellenlange weg en weer gesprekken om uit te leggen wat je bedoelt, geïrriteerde telefoons of e-mails om alle fouten op te lossen die je ziet, onvoldoende stroomlijning in de verschillende facetten van je marketing, … het zijn nog maar enkele zaken die onnodige tijd en energie van je vreten.

Om nog niet te spreken over het geld en de frustraties die hiermee gepaard gaan.

De vorige tips gemist? Klik hier voor alle tips.

Wat moet je dan precies doen?

Onderzoek in hoeverre de partij waarmee je in zee gaat…

  • Zelf aan diezelfde soort marketing doet?
  • Welke resultaten hij daarmee in de wereld zet?
  • Hoeveel nieuwe contacten er maandelijks binnenkomen? Hoeveel offertes of aanvragen er maandelijks binnenkomen? Hoeveel klanten er dan gemiddeld uitkomen?
  • Wat de omzet is die er maandelijks gegenereerd wordt door de marketing die er gevoerd wordt?
  • Welke ervaring of vaardigheden het team heeft om de technische zaken van jouw marketing te implementeren. Deze zaken leer je trouwens niet op school. Geen enkele school is in staat studenten te leren wat er vandaag mogelijk is. De digitale wereld verandert daarvoor veel te snel. Het onderwijs kan gewoonweg niet mee.
  • In hoeverre het team je kan ondersteunen in het strategisch nadenken over je marketingacties? Met andere woorden: Kennen ze de budgetten van de kleine onderneming? Hebben ze kaas gegeten van Direct Response Marketing? Of klantgerichte relatiemarketing?
    Hebben ze vaardigheden van alle aspecten? Magnetische tools, facebookadvertenties, landingspagina’s, funnels, copywriting, verkoop en conversie, betaalpagina’s, …

Klik hier om te ontdekken hoe je zelf een stevige marketingmachine bouwt

Nu vraag je je ook af: “Als ik dat doe, wat gebeurt er dan?”

Het geeft je ongelooflijk veel gemoedsrust. Je weet dat je op je twee oren mag slapen met een partij die van wanten weet. Een partij die leert en geleerd heeft uit eigen ervaring en zo ongelooflijk veel expertise heeft opgedaan.

Door samen te werken met de juiste partij spaar je heel veel geld uit. En is dat nu net niet één van de zaken die je moet doen om winst te maken: “Besparen op datgene wat overbodig is? Of vermijden dat je geld verliest?”

Werken met degelijke partijen of producten lijken in eerste instantie soms duur, maar blijken in het gros van de gevallen veel voordeliger dan de goedkopere versies.
Een goede boekhouder is vaak duurder in investering, maar levert vaak meer belastingsvoordeel op. Een goede medewerker is vaak duurder qua investering, maar werkt niet alleen efficiënter, hij weet ook vaak veel meer. Een goede computer is vaak duurder, maar hij doet tenminste wat je van hem vraagt. In het gros van de gevallen is dat net zo met een goede marketingpartner.

Door samen te werken met de juiste partij spaar je heel veel geld uit.

Ik duim voor jouw succes! 🚀👍

An

P.S.: Ontdek de andere 6 tips om van jouw marketing een echte machine te maken.

In deze reeks van 7 tips, geef ik je doelgerichte actiepunten mee hoe jij van jouw marketing een echte machine maakt. De zesde tip voor jou luidt als volgt:

De andere 6 tips ontvangen? Klik hier.

Geef de technische implementatie van je marketing uit handen.

Waarom is het belangrijk om de technische implementatie van je marketing uit handen te geven?

Een onderneming heeft als doel: “Winst maken” en één van de zaken die je moet doen om winst te kunnen maken is: goede klanten aantrekken. Niet?

Je marketing zelf technisch uitwerken of implementeren kost je niet alleen heel veel tijd, maar ook heel veel energie en zodoende ook heel veel geld.

Online websites maken, online software voor e-mailmarketing en automatisatie verandert zo snel dat het onmogelijk is om je daar ten gronde in te verdiepen als succesvolle ondernemer (in wording).

De tijd die je zelf investeert (of zou moeten investeren) in het implementeren van je marketing, gebruik je beter om bezig te zijn met de zaken die voor jou als zaakvoerder er echt toe doen:

  • strategisch nadenken
  • je team aansturen en controleren
  • je cijfers in kaart brengen
  • analyses maken
  • je cashflow in het oog houden
  • sleutelen aan een betere service
  • sleutelen aan een betere prijszetting
  • nieuwe doordachte beslissingen nemen.

De vorige tips gemist? Klik hier om alle tips te ontvangen.

Wat moet je dan precies doen?

De inhoudelijke kant van marketing behoort tot het strategisch werken aan je zaak. Dat is jouw werk. Niemand anders dan jij kan dit doen. Dit mag je dus absoluut NIET uit handen geven.

Niemand kent de pijn, de frustratie, de nood van je klanten beter dan jij. Bovendien kent niemand beter dan jij de verschillende manieren of talenten of de oplossingen waarop jij jouw klant kan helpen.

Het uitschrijven van je marketing doe je dus beter zelf, maar het technisch uitwerken of het implementeren van die uitgeschreven marketing geef je WEL beter uit handen en liefst aan iemand die er kaas van gegeten heeft.

Klik hier om te ontdekken hoe je zelf een stevige marketingmachine bouwt

Nu vraag je je ook af: “Als ik dat doe, wat gebeurt er dan?”

Wel! Je krijgt tijd om echt na te denken over het inhoudelijke van jouw marketing. Je krijgt meer tijd om connectie te maken met je klant. Je krijgt meer tijd om uit te pluizen welk product jouw volgende product zal zijn die je zal verkopen en je krijgt tijd om (meer)waarde aan te bieden die perfect past bij de klant die je aanspreekt.

De rest laat je over aan een technisch team.

Op die manier krijg je meer tijd voor die zaken die er echt toe doen als zaakvoerder:

  • Tijd om strategisch na te denken
  • Tijd om je team aan te sturen, te coachen, te trainen en te controleren
  • Tijd om je cijfers in kaart brengen,
  • Tijd om analyses te maken en te waken over je cashflow
  • Tijd om je netwerk uit te bouwen
  • Tijd om je bij te scholen, je te laten inspireren.
  • Tijd om steeds betere beslissingen te maken.

Je krijgt meer tijd voor zaken die er echt toe doen als zaakvoerder.

Ik duim voor jouw succes! 🚀👍

An

P.S.: Ontdek de andere 6 tips om van jouw marketing een echte machine te maken.

In deze reeks van 7 tips, geef ik je doelgerichte actiepunten mee hoe jij van jouw marketing een echte machine maakt. De vijfde tip voor jou luidt als volgt:

De andere 6 tips ontvangen? Klik hier.

Durf je marketing af te stemmen op de noden van je ideale klant.

Waarom is het belangrijk dat je je marketing afstemt op de noden van je ideale klant?

Iedereen bereiken is een illusie.

Je bent niet in de mogelijkheid om iedereen te helpen. Je hebt wel een groot hart, maar slechts 2 handen. Zelfs met de handen van je team erbij ben je nog te beperkt om iedereen te helpen. Dus waarom marketing doen voor iedereen?

Bovendien wil je niet iedereen en heb je te weinig budget om iedereen aan te spreken.

Dus: beter hyperfocussen met zeer goed resultaat, dan iedereen aanspreken met piepklein resultaat of met kwakkels en boemels van klanten. 😟 Want klanten die je tijd en energie vreten dat ben je liever kwijt dan rijk. Niet?

De vorige tips gemist? Klik hier om alle tips te ontvangen.

Wat moet je dan precies doen?

Achterhaal wie de ideale klant is voor jouw volgende marketingmissie. Speel in op zijn noden, pijnen of frustraties en realiseer samen met hem zijn dromen.

Klik hier om te ontdekken hoe je zelf een stevige marketingmachine bouwt

Nu vraag je je ook af: “Als ik dat doe, wat gebeurt er dan?”

De klant waar je je naar richt zal zich volkomen aangesproken voelen. Hij wordt namelijk erkent in zijn nood, zijn pijn, zijn frustratie waardoor je zijn volle aandacht trekt. Hij denkt bij zichzelf: “Eindelijk eens iemand die begrijpt waarmee ik zit.”

Je klant denkt bij zichzelf: “Eindelijk eens iemand die begrijpt waarmee ik zit.”

Ik duim voor jouw succes! 🚀👍

An

P.S.: Ontdek de andere 6 tips om van jouw marketing een echte machine te maken.

In deze reeks van 7 tips, geef ik je doelgerichte actiepunten mee hoe jij van jouw marketing een echte machine maakt. De vierde tip voor jou luidt als volgt:

De andere 6 tips ontvangen? Klik hier.

Het is sterk aangeraden om je marketing persoonlijk te maken.

Waarom is het zo belangrijk dat je jouw marketing persoonlijk maakt?

Mensen kopen niet van bedrijven. Mensen kopen niet van ondernemingen. Mensen kopen altijd van mensen. Ze kopen bovendien geen product of geen dienst. Ze kopen dromen van iemand die ze vertrouwen.

De vorige tips gemist? Klik hier om alle tips te ontvangen.

Wat moet je dan precies doen?

  • Toon jezelf.
  • Laat jezelf zien.
  • Durf jezelf in de kijker te zetten.
  • Word een bekendheid in je vak.
  • Laat je niet gaan aan dure branding of dure logo’s die je uiteindelijk niet dichter bij je klant brengen.
  • Gebruik foto, video, audio en ga naar buiten.

Klik hier om te ontdekken hoe je zelf een stevige marketingmachine bouwt

Nu vraag je je ook af: “Als ik dat doe, wat gebeurt er dan?”

Je creëert verbinding of connectie met je klanten. Mensen gaan je veel sneller vertrouwen. Mensen zien je als een écht persoon van vlees en bloed. Iemand net zoals zijzelf. Iemand waarvan ze kunnen houden. Of net niet. Maar ook dat is goed.

Het trekt aan en het stoot af. Ze hebben het voor je of tegen je. Maar zeker is dat het hen beroert. Maar geloof me: Mensen die je niet moeten, heb je toch liever niet als klant.

Mensen die je niet moeten, heb je toch liever niet als klant.

Ik duim voor jouw succes! 🚀👍

An

P.S.: Ontdek de andere 6 tips om van jouw marketing een echte machine te maken.

In deze reeks van 7 tips, geef ik je doelgerichte actiepunten mee zodat jij van jouw marketing een echte machine maakt. De derde tip voor jou luidt als volgt:

De andere 6 tips ontvangen? Klik hier.

Heb is absoluut noodzakelijk om altijd voor een combinatie van online en offline kanalen te kiezen.

Waarom is de combinatie van online en offline zo belangrijk?

Succesvol aan marketing doen betekent dat je je anders in de markt zet dan je concurrenten. Dat je dus niet meegaat met de stroom, maar dat je je net differentieert, zodat je opvalt.

Iedereen is straks online bezig. Dus online wordt het nieuwe normaal. En online zal altijd noodzakelijk blijven, maar je zal zien dat het heel snel niet meer voldoende zal zijn.

Wat moet je dan precies doen?

Combinatie online: e-mail, web, social media advertenties, … en offline: post in de brievenbus en print.

Wat fysiek in de bus komt gooien mensen niet (dadelijk) weg en versterkt het online gebeuren. Geen beter voorbeeld dan Google: de online-speler bij uitstek. Hoe vaak kreeg jij al niet een voucher in je brievenbus van Google? Zij weten het wel. De fysieke post versterkt het hele online gebeuren.

Klik hier om te ontdekken hoe je zelf een stevige marketingmachine bouwt

Nu vraag je je ook af: “Als ik dat doe, wat gebeurt er dan?”

Je onderscheidt je van je concurrenten.

Weinig concurrenten doen het je na. Je bent hen een stevige stap voor. Mensen zullen je zien en blijven herinneren. Bovendien ben je letterlijk bij hen thuis aanwezig:

  • Op de keukentafel
  • Op de salontafel
  • Op kantoor

Mensen zullen je zien en blijven herinneren.

Ik duim voor jouw succes! 🚀👍

An

P.S.: Ontdek de andere 6 tips om van jouw marketing een echte machine te maken.

In deze reeks van 7 tips, geef ik je doelgerichte actiepunten mee hoe jij van jouw marketing een echte machine maakt. De tweede tip voor jou luidt als volgt:

Doe er alles aan om je marketingacties zoveel mogelijk op automatische piloot te zetten

Waarom is automatiseren zo belangrijk?

Heel logisch: Waarom zou je iedere keer opnieuw beginnen als je zaken op een geautomatiseerde manier kan laten uitvoeren? Je hebt toch al werk genoeg?

De eerste tip gemist? Klik hier voor alle andere tips

Wat moet je dan precies doen?

  • Je kan automatisaties toevoegen aan je marketing in alles wat digitaal is zodat het 24u/24u loopt zonder dat er iemand naar kijkt.
  • Daarnaast kan je templates en sjablonen gebruiken die ervoor zorgen dat je in een vingerknip een nieuwe actie op poten zet.

Dankzij templates en sjablonen kan je zaken delegeren aan je team. Alles wat je kan automatiseren of iemand kan leren waardoor je het kan uit handen geven, draagt bij tot meer ruimte voor jezelf.

Klik hier om te ontdekken hoe je zelf een stevige marketingmachine bouwt

Nu vraag je je ook af: “Als ik dat doe, wat gebeurt er dan?”

Je krijgt tijd om bezig te zijn met de zaken die er echt toe doen:

  • Je zaak runnen,
  • Strategisch na te denken,
  • Je team aansturen,
  • Je cijfers en je scores analyseren,
  • Waken over je cashflow,
  • Tijd maken om je netwerk uit te bouwen,
  • Tijd om je bij te scholen,
  • Tijd om je te laten inspireren,
  • Tijd om steeds betere beslissingen te maken of
  • Gewoon tijd om even te relaxen. 😊

Je krijgt tijd om bezig te zijn met de zaken die er echt toe doen.

Ik duim voor jouw succes! 🚀👍

An

P.S.: Ontdek de andere 6 tips om van jouw marketing een echte machine te maken.