In deze podcast geef ik je 7 tips die je helpen bij het op zetten van een stevige marketingmachine. Het zijn die zaken die er voor zorgen dat je op heel korte termijn meer klanten aantrekt en meer vrije tijd creëert 💪.

Ik leg je bovendien piekfijn uit wat je moet doen en waar je zeker op moet letten bij het opzetten van jouw marketingmachine. Een machine die voor jouw onderneming op de achtergrond draait en jou op een consistente manier ideale klanten aanlevert.

Want zeg nu zelf… als ondernemer heb je het al genoeg kopzorgen 💆. Niet?

Ik licht al kort een tipje van de sluier 😉:

Tip 1: Schakel marketing in op een STRATEGISCHE manier.

Tip 2: Zet je marketingacties zoveel mogelijk op AUTOMATISCHE piloot.

Tip 3: …

Beluister vandaag nog de podcast!

Wil je meer weten over hoe je een ULTIEME Marketing Machine stap voor stap in elkaar steekt? Wil je weten hoe Businesslab dit zelfde systeem al jaar en dag toepast?

Schrijf je dan nu in voor het webinar “De Ultieme Marketing Machine”.

>>> Klik nu hier!

 

Ik duim voor jouw succes!

An

Prijzen verlagen in tijden van crisis lijkt voor heel wat kleine ondernemingen de enige strategie te zijn om nog iets te kunnen verkopen.

Fout! Er is geen enkele reden om jouw prijs te laten zakken als kleine onderneming in crisistijden. Integendeel.

Prijs blijft één van de meest onbegrepen onderdelen van de eenmanszaak en de kleine bv’s.

Ondernemers leven in de permanente angst om bestempeld te worden als “te duur”.

Ondertussen weten we dat door angst gedreven beslissingen zelden goede beslissingen zijn. Niet in jouw persoonlijke leven. En zeker niet in jouw zaak.

Sta even stil en denk na:

  • Mensen blijven geld spenderen, hoe dan ook.
  • Waarom zou jouw product of dienst ineens minder waard zijn? Gewoon omdat het crisis is?
  • Slechts 14% van de mensen koopt op basis van prijs.

Tijdens de wekelijkse inspiratie / open vraag & antwoord sessie heb ik uitgebreid uitgelegd waarom prijzen verlagen in de coronacrisis geen goed idee is.

Luister naar de podcast, ga aan de slag met antwoord  en schrijf een review💪🏻.

Ik duim voor jouw succes!

Xavier.

 

Zolang je niet begrijpt hoe prijs en geld in elkaar zitten zal je blijven te hard werken en te weinig verdienen.

Ga daarom naar www.businesslab.be/money.

Je vindt er alle details van de unieke online videotraining rond GELD.
(Het is de professionele video-opname van het tweedaags seminar Mind & Money waar 72 ondernemers ruim €2000 neertelden om aanwezig te zijn).

Je bekijkt Mind & Money op je computer, tablet of smartphone.

DO DONTS WINSTGEVENDE MARKETING

De meeste kleine ondernemingen die ik ontmoet hebben GEEN duidelijke procedures en strategieën om klanten aan te trekken. Laat staan dat er een systematische opvolging van bestaande klanten is.

Meld je aan voor het gratis webinar en lees verder…

 

De meeste eenmanszaken en kleine bv’s doen af en toe wel iets. Eenmalig en handmatig. En te vaak zonder echte resultaten die in verhouding liggen met de tijd, energie en geld die nodig waren.

Zo ben je niet alleen kwetsbaar (want de concurrentie pakt jouw klanten af), maar het is ook stressvol om wakker te worden en je te herinneren aan de dingen die je bent vergeten te doen.

De onvoorspelbaarheid zorgt voor stress.
“Waar komt mijn volgende klant vandaan? En wanneer?”

Laten we eerlijk zijn. Dat is geen manier om te leven. De hele tijd gestrest. Daarom heb ik hieronder een lijst van do’s en don’ts die niet alleen jouw stressniveau zal verminderen, maar jouw zaak het hele jaar door oppept ook als je met verlof bent.

Doe het niet half en half.

Als je een leadgeneratiesysteem hebt (contacten generator), maar geen opvolgingssysteem, dan blijf je ter plaatse trappelen. Als je al die moeite doet om nieuwe contacten te krijgen en dan er niets mee doet, kun je ze net zo goed niet hebben gekregen.

Beperk je mediakanalen niet.

Ik heb het al eerder gehad over het gevaar van het cijfer 1.  Het gebruik van slechts één medium is een roekeloze strategie. Daarbovenop maakt het gebruik van verschillende media, van Facebook-advertenties tot e-mail en direct mail, het bijna onmogelijk voor jouw prospects om deze te negeren. En omdat de meerderheid van je concurrenten slechts één medium gebruiken, blaas je de concurrentie weg.

Zorg dat afspraken en verkoop niet afhankelijk van jou zijn.

Je hebt een automatisch systeem nodig – geen handmatig systeem – dat consequent, betrouwbaar elk contact opvolgt op een efficiënte, voorspelbare manier dag-in, dag-uit, of je er nu wel of niet bij bent.

Natuurlijk kan je een lijst met leads aan een verkoper geven en hem of haar vertellen dat hij of zij moet bellen voor de opvolging. Maar wat gebeurt er als ze de prospect niet bereiken? Wat als ze de prospect niet bereiken en ze een paar dagen vrij nemen? Dan mist je misschien definitief je kans.

Doe het snel.

Het heeft geen zin om het langzaam te doen. Hoe sneller je de systemen installeert, hoe sneller je kan genieten van meer vrijheid en minder stress. Door het proces te laten aanslepen, zie je een belangrijke zaak over het hoofd: je bent winst aan het uitstellen.

Creëer een betrouwbaar systeem om jouw klantenlijst te beheren.

Het meest waardevolle bezit dat je zaak is je klantenlijst. Je moet voortdurend werken aan het uitbouwen van deze lijst. Maak het jou gemakkelijk en zet een systeem op dat automatischs de klok rond voor jou dit werk doet.

Gebruik sjablonen en tools.

Dit gaat hand in hand met “Doe het snel.” Dit maakt het niet alleen veel sneller om dingen gedaan te krijgen, maar door gebruik te maken van sjablonen, zorg je ervoor dat de dingen direct werken en herhaalbaar zijn.

 

Eens de markting efficiënt en automatisch op punt staat, blijven de ideale klanten maar komen. Dat betekent dat je stopt met brandjes te blussen en meer tijd hebt om van het leven te genieten.

Registreer je voor het gratis webinar “De Ultieme Marketing Machine” en ontdek de geheime formule om een systeem te creëren dat 24/7/365 werkt om nieuwe klanten aan te trekken op een voorspelbare en betrouwbare manier.

Je zet dit systeem één keer op en het draait de hele dag door voor jou!

Reserveer nu je plaats voor dit webinar. Door hier te klikken en slechts enkele uren te werken “aan” jouw zaak, vervallen honderden uren werken “in” je onderneming.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iedere kleine onderneming heeft het over de huidige “situatie”.
Deze ziet er niet rooskleurig uit voor de meeste.

Dit is het probleem EN de oplossing.

Als je ALLEEN kijkt naar wat er NU gebeurt, zal dit ding jou en jouw bedrijf kapot maken.

De sleutel tot het overleven van dit ding is dansen op een dunne koord tussen twee gemoedstoestanden.

1. De eerste is om te accepteren wat er gebeurt. En NU actie ondernemen om te beschermen en te verdedigen wat je hebt.

Ga in gesprek met jouw bank, huisbaas en leveranciers om financiële ademruimte te krijgen.

2. De tweede is HOOFD OMHOOG en je focussen op het belangrijkste:

Hoe wil dat je zaak eruit ziet als dit voorbij is?

Want het zal overwaaien.
Daarom is het vitaal dat je nu nadenkt over de toekomst van je onderneming om NU vorm te geven aan jouw acties.

  • Wat kan je doen om je cashflow te verbeteren in de toekomst?
  • Wat zijn de systemen die je wil installeren?
  • Welke webpagina’s hebben wat extra liefde nodig?
  • Hoe volg je morgen sneller en beter offertes op?
  • Wanneer train je jouw team om betere telefoongesprekken te voeren?

Het is vandaag de perfecte kans om jouw zaak te fixen.

Deze situatie is een RESET-knop.

Daarom heb ik samen met het Businesslab Team het Coronavirus Overleving Groei Symposium op poten gezet.

Dankzij deze reeks van 3 webinars (online trainingen) krijg je de sleutels om de lente opkuis te doen in je zaak en een sterke fundament uit te bouwen.

Klik hier om je gratis aan te melden.

Neem betere beslissing dankzij de juiste inzichten.

De ondernemers die een zaak runnen zonder rekening te houden met de BASIS principes gaat deze crisis moeilijk overleven.

Bijvoorbeeld:

Ik vertel al jaren dat je als bestuurder van een bv of als eenmanszaak te allen tijde DRIE MAANDEN bedrijfskosten moeten kunnen dragen.

Nu weet je waarom 😢.

De lessen die je kunt leren uit deze situatie zullen enorm zijn.

Ik weet nu al dat als je je concentreert op hoe je bedrijf eruit moet zien als dit alles overwaait, je terug zal kijken naar 2020 als het jaar van de kostenverminderingen.

Nog één punt:

Er is een reden waarom het een BOEKJAAR wordt genoemd – en niet een BOEKMAAND.

Het is omdat je 12 maanden hebt om je geld te verdienen.

Je verliest er misschien drie, maar je hebt er nog zes om het goed te maken.

Met de juiste acties en de juiste mensen om je heen die je begeleiden, weet ik dat je tegen het einde van het jaar zult bereiken waar je op gehoopt had.

Heel wat van onze Tribers gaan MEER GELD verdienen in 2020 DANKZIJ het coronavirus.

Waarom ook jij niet?

Als je wat hulp en steun wilt door deze tijd, plan dan een doorbraakgesprek met mijn Team.

 

Ik duim voor jouw succes!

Crisissen komen. En crisissen gaan.

Alles gebeurt in een ritme. Dat weten we, gebaseerd op de geschiedenis.

We weten dat het leven weer normaal zal worden.

Maar als we wachten op dat moment om aan onze zaak te werken, dan zullen we de trein naar succesvol herstel missen.

Hoe we NU met deze crisis omgaan, bepaalt hoe we deze crisis doorkomen.

Dit is de keuze die we hebben:

  • Ofwel laten we de omstandigheden al onze keuzes bepalen?
  • Ofwel bepalen we de omstandigheden met onze keuzes?

Welke keuze maak jij?

Wat er morgen met jou en jouw gezin en jouw bedrijf gebeurt, hangt deels af van wat er aan vooraf ging.

Maar het hangt evenveel af van wat je VANDAAG doet en beslist.

Er is meer nodig dan stevige handwasbeurten en sociale afstand bewaren om jouw gezin en jouw onderneming te beschermen.

Je zal de LEIDING moeten nemen = gedisciplineerd denken + een langetermijnvisie.

Vandaag is niet het moment om te bevriezen.

Het is net de tijd om het heft in eigen handen te nemen en stappen te zetten.

Daar wil Businesslab jou bij helpen: betere beslissingen nemen.

Meld je daarom vandaag nog aan voor Het Coronavirus Overleving Groei Symposium.

Dit is een mini-reeks van 3 webinars van ongeveer 1 uur.

We starten deze online sessies (die je volgt op jouw computer, tablet of smartphone) op dinsdag 31 maart om 11u.

Je vindt hier alle details.

 

➡️ De bedoeling is om kleine ondernemingen in penibele situaties te helpen om toch opportuniteiten te ontdekken, die begraven liggen onder een enorme hoop sh**.

We gaan het met z’n allen moeilijk(er) hebben.

Maar denk na over hoe jij op het einde van deze periode tevoorschijn wil komen.

Ik hoop dat je droomt van een grotere, betere, stevigere, succesvollere en leukere onderneming.

Deze 3-delige reeks geven Xavier, ik en het hele Businesslab Team je graag om jou te helpen met de voorbereiding van de lancering van jouw nieuwe of vernieuwde onderneming eens deze stille periode voorbij is.

We doen dit omdat ook jij elke dag mensen helpt. 

Enkel zo blijft eenieder voldoening halen uit wat hij doet, kan iedereen blijven groeien en kan elke familie zich veilig voelen.

Ook in deze barre omstandigheden.

Ik hoop dat je tijd maakt om deze sessies te volgen.

❤️ Er zijn namelijk veel mensen, familieleden, medewerkers, klanten die op jou rekenen. Mensen die jij op jouw beurt doorheen deze periode moet leiden.

Wij smijten ons er alvast in.

 

Hier is de link om jouw plek te verzekeren: https://businesslab.be/webinar

 

 

In deze aflevering 31 krijg je een opname van één van de Q&A (Vraag en Antwoord) sessies die ik samen met An wekelijks houd voor de innercircle van Businesslab: de Businesslab Tribe.

De Tribe telt alle ondernemers die één of meerdere van groeitrajecten van Businesslab volgen.

80% mindset + 20% techniek = 100% succes

— Jim Rohn

2x meer marketing?

Je ontdekt in deze podcast waarom het van levensbelang is dat je vandaag (in Corona-tijden) nog meer aan marketing doet.

Ik weet het: dit gaat tegen de stroom in.
Als je (morgen) wil succesvol zijn, zal je vandaag bereid moeten zijn om iets anders te doen, tegen de stroom in te gaan.

Dit betekent concreet:

  1. De juiste marketing doen (we leren je hoe)
  2. De juiste geld mindset hebben (geld beter begrijpen).

Ga daarom naar www.businesslab.be/money.

Je vindt er alle details van de unieke online videotraining rond GELD.
(Het is de professionele video-opname van het tweedaags seminar Mind & Money waar 72 ondernemers ruim €2000 neertelden om aanwezig te zijn).

Je bekijkt Mind & Money op je computer, tablet of smartphone.

In grote ondernemingen is er vaak iemand die fungeert als communicatieverantwoordelijke. Deze persoon leidt alle communicatie voor, tijdens of na het crisismoment in goede banen.

Meestal bestaat er zelfs een plan, nog voor het crisismoment aanbreekt. Maar in een kleine onderneming zijn we vaak op crisisen niet voorzien.

En toch is het belangrijk om op zo’n momenten goed te communiceren.

Omdat ze niet echt weten wat ze moeten vertellen aan klanten en leveranciers in moeilijke tijden zwijgen de meeste eenmanszaken en kleine bv’s als vermoord.

Grote fout! Ga het gesprek aan. Blijf communiceren.

Hoe je het aanpakt ontdek je in deze checklist met 11 tips voor een betere crisiscommunicatie.

 

Wil je jouw reputatie hoog houden, dan heb je er alle baat bij om in persoonlijke naam te communiceren. In een kleine onderneming is het meestal de zaakvoerder die hiervoor de meest geschikte persoon is.

 

De grootste uitdaging is crisissituaties is … angst.
Beslissingen gedreven door angst zijn nooit goed. Het zijn emotionele beslissingen. Angst staat in de weg van helder denken.

Accuraat denken.

Dit is iets anders dan positief denken. Uiteraard wil je een positieve mindset hebben. Maar positief denken is iets anders dan in lotus houden zitten en hopen dat alles in orde komt.

Neen. Ik heb het over scherp denken. Of misschien zelfs gewoon …nadenken.
Angst schakelt het denken uit.
We vallen terug op het dierlijk niveau van bewustzijn.
Een dier denkt niet na. Het gedrag is instinctief. Altijd direct actie / reactie.
Dit helpt jouw zaak niet!

De meeste mensen denken niet na.

Jouw klanten niet.
Jouw concurrenten niet.

Eerst jouw klanten.
Ze nemen irrationele beslissingen. En dit heeft een impact op jouw zaak. Hoe dan ook. De ene business lijdt er meer onder dan de andere. En dit is niet fijn.
Belangrijk is blijven communiceren met je klanten. Ze gerust stellen in de mate van het mogelijke, ook roepen de media heel hard.

Doe vooral geen zotte dingen zoals grote kortingen bijvoorbeeld. De kans is groot dat dit weinig of geen impact op hun gedrag heeft. Wel is belangrijk dat je onthoudt dat een crisissituatie tijdelijk is. En dat dit soort beslissingen wel op lange termijn zijn tol eist wanneer de situatie zich herstelt. Je hebt nieuwe standaarden geïnstalleerd in een emotioneel moment.
Let dus op met alle nieuwe gewoontes die je nu installeert! Blijf nadenken.

Jouw concurrenten zijn ook maar mensen.
De meeste zullen ook irrationele beslissingen nemen.
Hier ook: blijf accuraat nadenken. Geen actie / reactie zonder stil te staan bij de consequenties.

Ga niet zomaar hetzelfde doen zoals iedereen, gewoon omdat “iedereen het doet”.

De grootste fout in crisismomenten

Wat de meeste zullen doen, is stoppen met marketing. En stoppen met verkopen. En op zoek gaan naar instanties (de overheid) die de brokken kunnen lijmen. Uiteraard zoek je eventuele hulp van overheid en subsidies op.

Maar jouw focus ligt daar niet. Je zet jezelf niet in wachtmodus. Je stopt niet met ondernemen.
Je blijft actie ondernemen. Hoe moeilijk het ook is. Alle kleine beetjes zijn van belang. Wat de meeste denken “’t Kalf is verdronken, ’t heeft allemaal geen zin meer…”

Neen. Je hebt je marketing meer dan ooit nodig.

Om het verlies zo goed mogelijk te compenseren. Het is het moment om out of the box te denken. Andere zaken te proberen.

Vele ondernemers vertellen ons dat ze nooit tijd hebben om aan hun zaak, en aan hun marketing in het bijzondere te werken. Maak van deze situatie een opportuniteit om je klaar te stomen om van 2020 nog een topjaar te maken.

Heb je hulp nodig?
Vraag een gratis doorbraakgesprek aan met één van onze coaches.

Op 1 mei 2019 trad het nieuwe Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen in werking.
Vanaf 1 januari 2020 gelden er enkele nieuwe bepalingen, waaronder een wijziging in de terminologie.

De samenvatting van deze veranderingen vind je hieronder in de infographic.

Klik hier om de samenvatting te downloaden.

 

Wat er NIET verandert in 2020?

Je wil…

  • Meer winst
  • Meer vrije tijd
  • Meer orde en structuur

Klik hier en ontdek hoe je succesvol een kleine onderneming runt in 2020.

In  deze podcast deel ik met jou de 10 volgende van 50 levenslessen die ik in kaart heb gebracht na een halve eeuw op deze aardbol rond te lopen.

 

Beluister de levensles 1 tot 10

Beluister de levensles 11 tot 20

 

Dit zijn de 10 doordenkertjes uit deze aflevering:

Levensles #21 — Geld is duur en tijd goedkoop voor arme mensen, maar voor rijke mensen is geld goedkoop en tijd duur.

Levensles #22 — Je kan voor 95% verantwoordelijk zijn voor iets. Je moet 100% verantwoordelijkheid nemen of je bent een slachtoffer.

Levensles #23 — Je kan geen liefde of vreugde kopen, maar wel vrijheid.

Levensles #24 — Alles begint met geven.

Levensles #25 —  Wees nieuwsgierig.

Levensles #26 — De hoofdreden om een zaak te hebben is om een bijdrage te leveren.

Levensles #27 — Geef complimenten.

Levensles #28 — Ervaring niet kunnen delen is niet fun.

Levensles #29 — Het is niet erg te zeggen dat je iets niet weet.

Levensles #30 — Het is niet erg je excuses aan te bieden.

Hieronder vind je de verschillende links van deze podcast:

www.businesslab.be/waarom 👉 de online presentatie over de Businesslab Discovery Days.

www.ddays.be 👉 de rechtstreekse link om één van de laatste plaatsen voor de Businesslab Discovery Days te reserveren.

www.90dagen.be 👉 de unieke planner om orde en structuur te creëeren.

PS: Heb je een fulltime éénmanszaak of ben je zaakvoerder van een kleine bv en wil je écht vooruit?
Vraag een GRATIS telefonische coachingsessie aan met één van onze Businesscoaches.
Je krijgt gegarandeerd 3 persoonlijke tips die specifiek op jouw zaak van toepassing zijn.

Abonneer je op: