Je kan honderden euro’s spenderen aan advertenties in de krant of andere reclamebladen.
Je kan duizenden euro’s spenderen aan die creatieve reclamebureaus en marketeers.
Je kan tienduizenden euro’s spenderen aan radio- en televisiespotjes.
Je kan Shakira of George Clooney honderduizenden en miljoenen euro’s betalen om jouw product aan te prijzen.

Maar heb jij zoveel geld over voor iets waarvan je niet zeker weet of het ook maar iets zal opleveren?

Dergelijke budgetten zijn peanuts als je voor een miljoenenbedrijf zoals Coca-Cola werkt, waar je budget en zendtijd op TV net niet onbeperkt zijn. Maar voor ons, zaakvoerders van een kleine onderneming, is dit niet haalbaar!

Maar waarom zou je dit ook doen? 
Het kan makkelijker, beter, geloofwaardiger en vooral goedkoper! En het wérkt!

Hoe? Getuigenissen!

Je hebt een aantal tevreden klanten, pen en papier of een kleine camera? Wel, laat ons daarmee aan de slag gaan!

Vraag een klant waarvan je zeker weet dat hij tevreden is over zijn/haar aankoop of hij je wil helpen met een korte getuigenis of testimonial. Blije klanten doen dit met plezier, want zij willen dat hun vrienden en familie jouw product of dienst kopen. Meer nog, ze voelen zich vereerd dat ze het ‘gezicht’ van jouw product of dienst mogen worden.

Stappenplan

Natuurlijk kan je niet op die klant afstappen en zeggen: “Kom, vertel nu eens iets leuk over mijn product”. Ik heb een kort stappenplan met VIER vragen ontwikkeld om jouw klant te sturen. Om hem/haar datgene te laten zeggen wat jij wil dat hij/zij over jouw product zegt.

  1. Waarom twijfelde je eerst om met ons in zee te gaan / om ons product te kopen? (Met deze vraag worden eventuele bezwaren van je klant gewoon weggeveegd.)
  2. Wat heeft je aangezet om voor ons te kiezen?
  3. Wat zijn de voordelen van met ons te werken? / Welke aspecten vind je zo leuk aan ons product/dienst?
  4. Aan wie zou je ons / ons product / onze dienst aanbevelen?

Kleine tip: vraag het aan de mensen als ze blij zijn, als ze je zaak buitenwandelen met een glimlach op het gezicht. Het resultaat zal zoveel beter zijn.

Testimonials zijn makkelijk te maken en kosten niets! Als jouw klant tegen anderen vrijwillig vertelt hoe fantastisch jouw product is, dan is dit zoveel geloofwaardiger en authentieker dan reclamespotjes met George Clooney of Shakira!

Businesslab-fans

Bekijk ONZE GETUIGENISSEN. Deze mensen waren enorm tevreden over onze Businesslab Kick-Off en wilden met alle plezier getuigen over hoe het Businesslab hun leven en zaak veranderd heeft. Zij zijn echte Businesslab-fans geworden!

Was dit blogbericht alweer een stap vooruit voor jou? Kom dan naar de Businesslab Kick-off, hét netwerk- en marketingevent voor zaakvoerders van kleine ondernemingen, en ontdek hoe je in slechts 2 dagen tijd minstens 10 stappen vooruit zet!

Grijp NU je kans en schrijf je in!

maxresdefault

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *