In grote ondernemingen is er vaak iemand die fungeert als communicatieverantwoordelijke. Deze persoon leidt alle communicatie voor, tijdens of na het crisismoment in goede banen.

Meestal bestaat er zelfs een plan, nog voor het crisismoment aanbreekt. Maar in een kleine onderneming zijn we vaak op crisisen niet voorzien.

En toch is het belangrijk om op zo’n momenten goed te communiceren.

Omdat ze niet echt weten wat ze moeten vertellen aan klanten en leveranciers in moeilijke tijden zwijgen de meeste eenmanszaken en kleine bv’s als vermoord.

Grote fout! Ga het gesprek aan. Blijf communiceren.

Hoe je het aanpakt ontdek je in deze checklist met 11 tips voor een betere crisiscommunicatie.

 

Wil je jouw reputatie hoog houden, dan heb je er alle baat bij om in persoonlijke naam te communiceren. In een kleine onderneming is het meestal de zaakvoerder die hiervoor de meest geschikte persoon is.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *