Iedereen verwacht tegenwoordig 5 sterren. Maar het is onmogelijk om volgens die verwachtingen te leven. Negatieve reviews zijn niets om bang voor te zijn.

Een negatieve review betekent niet dat jouw bedrijf slecht is. 

Het betekent dat iemand een mindere ervaring had met jouw bedrijf. Dat is een fundamenteel verschil. Niemand houdt van 1 of 2 sterren en het is gemakkelijk om in een negatieve denkspiraal terecht te komen.

Dat hoeft helemaal niet!

Het staat vast dat jouw bedrijf, vroeg of laat, te maken heeft met slechte reviews. En mocht iedereen met een slechte review heb opgeven, dan bestonden er geen online shops meer. 😁

In de Businesslab Podcast nemen we je letterlijk mee in onze meetingroom. Je kijkt of luistert mee over de schouder van het Businesslab team en krijgt een unieke inkijk. 🚀 In deze podcast ontdek je  hoe we bij Businesslab omgaan met die reviews.

Maar hoe ga je dan precies om met die reviews? Je ontdekt hieronder alvast 3 tips!

1 – Beschouw een negatieve review als iets positiefs. 📈

Als een onderneming zowel de positieve als negatieve reviews openbaart toont, bewijst dat dat ze niets te verbergen hebben.  Sommige mensen waren niet tevreden, dat klopt. Maar de overgrote meerderheid was wel positief. Een negatieve review toont de authenticiteit van jouw onderneming. Niets of niemand is perfect, en dat weet de klant ook wel.

2 – Gebruik de feedback. 📢

Hoewel een negatieve review afschrikwekkend kan klinken, zit er een waarheid of frustratie in verborgen die de schrijver wil uiten. Dat gebeurt niet altijd op de juiste manier, maar er is een reden voor dat de review is geschreven. Probeer het vanuit het perspectief van de schrijver te bekijken en ga aan de slag met de (verborgen) feedback in de review. Kijk door de negativiteit en ga op zoek naar de echte waarheid.

3 – Reageer. Op een gepaste manier.

Wanneer je reageert op een negatieve review, toon je dat je bekommerd bent met jouw onderneming. Let wel op: ga niet in de aanval. Probeer de argumenten te weerleggen en ga in conversatie met de schrijver. Wie weet kan je de plooien gladstrijken en de schrijver zelfs overtuigen om de review te verwijderen? ✅

Ik duim voor jouw succes,

Xavier

P.S. Om goede reviews te scoren, is er niets beter dan een relatie op te bouwen met je klanten. En dat doe je best door ze aan de telefoon te hebben. Klik hier en ontdek de online training “Succesvol aan de telefoon”! Een rasechte Businesslab training waarin ook al onze medewerkers worden in ondergedompeld. ☎️

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *