Mag ik een uitzondering maken, Xavier?
Want als ik de regels toepas, dan lopen we het risico twee potentiële klanten te verliezen…
Dit was de vraag van Hannah tijdens onze wekelijkse team-meeting. Bekijk of beluister hieronder ons uitgebreide antwoord op die vraag tijdens de wekelijks teammeeting.
Een van de zaken waar kleine ondernemingen tegenaan lopen en waar we regelmatig mee uitgedaagd zijn, is durven NEEN te zeggen.
We zijn geneigd en opgevoed om altijd ja te knikken. We laten mensen toe om over onze grenzen te gaan. Maar dit is niet de juiste strategie. Dit is een kortetermijnstrategie, maar op lange termijn zet je jouw relatie en misschien zelfs jouw onderneming op het spel.
In deze podcast nemen we jou mee in onze wekelijks teammeeting. Je kijkt mee over de schouders van het Businesslab-team en ontdekt hoe en waarom je deze 7 redenen beter in je achterhoofd houdt.
7 redenen om vaker neen te zeggen
Je zegt vandaag beter ‘neen’…
- om jezelf te beschermen,
- om geloofwaardig te blijven,
- om respect te (blijven) krijgen van de ander,
- om jouw expert-status te behouden,
- zodat je focus houdt en productief blijft,
- omdat jij van jezelf kunt blijven houden,
- om jezelf te blijven respecteren.
Schrijf hieronder in een reactie hoe jij NEEN zeggen tegen een klant ervaart.
Ik duim voor jouw succes!